Bir kere mama verirsem memeyi bırakır mı arkadaşlar 1 aylık bebeğim.
Benim bebegim doğduğunda sütüm gelmedi mama verdik. Memeyi de her gün ısrarla verdim. Sırayla bı meme veriyordum bı mama. Emzire emzire sutum geldi. Mamayı da bırakmadık hala yeterli değildi sutum. Gündüzleri genelde mama verdim arada emzirdim. Geceleri hep emzirdim mama yapmadimm. Emmeyi birakmadi benim bebeğim meme reddi olmadı. Altı ay olacak hala hem mama hem meme yiyor. Ama bazı bebekler biberona alışınca memeyi reddediyormus. Her bebek farklı şimdi kesin bişey diyemem size. Denemeden bilemezsiniz
35 gunluk kizim hastanede basladik mamaya hergunde hem mama hem anne sutu aliyo sutum yetmiyo doymuyo zaten mecbur mamada veriyorum benide gayet istekli emiyo. Gunde bikere vermek isteme sebebiniz nedir? Sutunuz yetiyo doyuyosa.bence vermeyin
Biraz kilolu olsun diye vermek istiyorum açıkçası
Merhaba,
her çocuk farklı oluyor maalesef alışması sorun değil mamalarda çocuklar için ama eğer sütünüz yeterli ise gerekli olduğunu düşünmüyorum açıkçası ![]()
bir yanıtınizda kilolu olmasını istediğinizi yazmışsınız, belki kendinize göre nedenleriniz vardır ama sağlıklı bir bebek ise zayıf ya da kilolu hiç önemli değil benim kızım 10 aylık 8 kilo bile değil ama gayet sağlıklı, bende başlarda kafaya takiyordum kilosunu ama doktorumuz önerisiyle mama kullandık ve meme reddi yaşadık şuan sadece mama ve ek gıda alıyor ![]()
Doktorunuz mu önerdi?
Mamayla karni doyarsa anne sutunu daha az alir. Ayrica meme reddi yasama ihtimaliniz tabii ki mümkün, bu riske girmeye zaten degmez. Kaldi ki karni doydugu halde mama vermenizin faydasindan cok zarari olur. Sutunuz yettigine gore vucudunuz bebeginizi doyuracak kadar sut uretiyor demektir. Yani mama ile desteklerseniz bebeginiz sizden daha az emecegi icin sut uretiminiz azalir ve belki de bebeginizin kilo alimi ayni seviyede ilerlemeye devam eder. Yaptiginiz tek sey anne sutunu mama ile degistirmek olur.
Ne diyebilirim ki aslında çok haklısınız ama hamile olan arkadaşlarımla hep aramda bu hafta kaç gr aldı kaç kilo muhabbeti geçti için galiba bende bundan etkilenip mama vermek istiyorum kilo alsın diye. Evet sağlıklı olması kesinlikle yeterli ama işte ilk çocuğum sağdan soldan etkileniyorum galiba…
Hayır tamamen kendi isteğim.
Bence kiloya takılmayın, çünkü kilo tek başına bebeğin sağlıklı olduğunun göstergesi değil. İnet sütüne cicibebe karıştırip veren biri vardı bebeği tosun gibi olmuş ama bu ne kadar sağlıklı. Sadece kalorisi bebeği şişiriyor. Anne sütü yeterli ise mama verip bebeğin beslenme düzenini değiştirmeyin derim. Kimi bebekler zayıf duruyor ama kucağına bir alıyorsun kaslari eklemleri güçlü olduğunu belli ediyor. Kimi bebek de görünürde zayıf değil ama kucağına aldığında kuş gibi hafif. Kimsenin kıyaslamalarina kulak asmayin.
Anne sütü yeterli ve kilo alımı iyiyse lütfen mama ile tanıştırmayin meme reddine de davetiye çıkarmayın.