Kızlar oğlumun 3 ayı yeni bitti . 4. Aya girdik fakat geçen aydan bu yana 400 gram almış acaba anne sütünde vitamin eksikliği mi var ceviz tarzı şeyler yesem bebekte kilo alımı artar mı yardımcı olur musunuz
Ceviz fındık badem tahin helvası kefir bunlar anne sütünü arttıran ve yaglandiran gıdalar tavsiye ederim
Doğumdan sonra da vitamin ilacını kullanıyor musunuz acaba . Ben de vitamin ilacını hiç bırakmadım doktor da 6 ay yine hamilelikte kullandığın ilaçları kullan demişti.
Doğduğu kilosu 3135 şuna 5300 dedi . O da bir acayip anlamadım geçende sağlık ocağında 5450 dediler çıplak ikiside hangis doğru anlamadım
Hayır kullanmıyorum ne kullanıyorsunuz ki
Neofer isminde bir vitamin hapı kullandım hamilelikte de onu kullan dedi . Etkisi de oluyor çünkü her şey yenmiyor tabi . Bir de d vitaminine devam et demişti . Demir hapına da ama onu değiştirdi . Gynoferro diye bir demir ilacı kullanıyorum bir de . Özellikle ilk 6 ay bırakmadan devam sonra bırakırsan da süt kalitesi etkilenebilir dedi.
Ben hiç kullanmadım açıkçası ya . Gyno hapını hamilelikte kullandım benim karaciğer değerlerimi yükseltmişti yarıda bırakmak zorunda kaldım . Neden demir kullanıyorsunuz ki onun için de hem b 12 hem folik asit hem demir var diye biliyorum ayrı demir neden kullandınız
Bende kansızlık var ondan dolayı doktor vermişti yani kullandığım ilaçlarım yanlış anlatmış olmayım vitamin ilacı neofer, d vitamini takviyesi damla şeklinde, bir de demir ilacı gynoferrosanol . Evet bazı demir ilacı kullanıp benim de bıraktığım oldu daha doğrusu değiştirdim mide bulatısı yapmıştı kızım 4 aylık hala kullanıyorum
Sütü artırmak için de özellikle ben dut kurusundan biraz şeker katarak hoşaf, dere otu , peynir ürünleri , havuç , ceviz vb . Tarzda kuruyemiş makul miktarlarda tabi, günde 3 4 lt su en az tükettim . Hurma özellikle günde 4 5 tüketmeniz iyi olur onu da çok kullandım . 2 ay böyleydim şimdi özellikle yaptığım bişey yok ama yeşillik tüketiyorum yemeklerin yanında su içiyorum bir de ilaçları özellikle vitamin takviywsine devam. Çünkü her şeyi her öğün yiyemiyorum bir de yanlız ilgileniyorum evde bebeğimle tüm gün ister istemez daha geçiştirir öğünler tercih ediyoruz eşimle mecburen yani durmuyor biraz benim kızım ilgi istiyor sürekli ondan kullanmak önemli diye düşünüyorum ben
Anne sütü yetmiyorda olabilir mama veriyor musunuz
Mama vermiyorum , çocuğum iştahsız zar zor yediriyorum . 2 saatte bir yediriyorum emziriyorum gazı gazla olduğu için 5 dakikadan fazla emmiyor sonra biberonla da veriyorum sütüm şuna var yetiyor. Sağım yapıyorum sürekli bilmiyorum ya
Hiç sağım yapıyor musunuz kaç cc süt çıkıyor mesela
Sürekli yedirmeye çalışıyorum çocuğumu, doktor kilo alımı normal dedi ama ben çok şaşırdım o kadar ilgilenip iki saatte bir beslememe rağmen böyle az olunca şaşırdım . Bir de aç olsa bebek huzursuz olmaz mı ya da uykuya geç dalar uyumaz öyle bir şey de yapmıyor
Tabiki de . Doktor normal dediyse aslında sorunda yok . Her bebeğin kilo alımı doğum kilosu kendine özel . Bizim dediklerimiz sütün artması yağlanması konusunda bir adım olabilir. Bir de genetik faktörlerde önemli siz zatıf minyon birisinizdir bebeğiinizde de genetik olarak varsa o da öyle olabilir çok kilolu olmaya bilir. Ama ayda beklenen değerde diye biliyorum kilo alımınız. Sağ sol konuşuyorsa bakmayın , siz evham yaptıysanız yapmayın derim ![]()
kendiniz içinde ama vitamin kullanın
Yok dedi neredeyse iki kilo akmış gayet normal dedi ama bir dahaki aya 6 kiloya ulaşması lazım dedi sorduğum da . O beni tedirgin etti bu aya 400 gram alınca bir dahaki aya 700 gram alması gerekiyor ya alamaz diye korktum yemiyor çünkü neden iştahsız olduğunu inan anlamadım ya . Zar zor yiyor bazen uykudayken biberonla yediriyorum anlamasın gark etmeden yedireyim diye
Benim bebegimde kilo alımı azdı mamaya başladık şuan çok şükür iyiyiz 3 ayı bitti