Kızlar arkadaşımla bebek görmeye gitmiştik 4 tane bebek var benim olumla beraber yere koyduk oyun oynuyorlardı benim oldum 8 aylık olucak onun ki de 5 saçını çekti bizde bebeklere güldük oğlumu aldım yerden böyle yapılmaz dedim bi daha oynarken yine çekti sonra işte kalkıyorduk çocuklar konu oldum vurdu dedik buna alındı çocuğuna hakkim ol seninki çok hırçın dedi bende 8 aylık bebeğin neyine hakkım oluyum bilerek mi çekti çocuk sanki dedim seninki sürekli dövüyor dedi diğer arkadaşım da o zaman böyle ortamlara girme dedi çok pimpriklisin dediler saçını çektiğinde nasıl tepki veriyor görmemiz lazım ama cidden çok abartı dövdü veya vurdu dediysem noluyor sonra eve giderken bana resim attı yapay zekaya sormuş bi anneye dövdü felan denir mi diye ben çok sinirlendim hala uzatı öyle sen güldün ettin dövdü felan dedi çok abartı bende madam bu kadar rahatız oluyorsun bi da bi araya gelmeyelim dedim siz olsanız ne yapardınız
İki tarafta haklı. Birincisi arkadaşınız alınganmış ve zannederim sizden böyle bir tepki beklemediği için size kırıldığını yani alındığını belli etmiş. Evet vurdu demekle birşey olmaz ama o an anne beyninde Kendi çocuğu dayak yiyen pozisyonda olmuş hâliyle iç güdüsel zoruna gitmiş. Uzatması mantıklı değil kapıdan çıkarken konuşulmuş ama arkadaşın için konu içinde kalmış belliki. İkincisi sizde haklı olarak “bunda ne var” diye düşünüp uzamasına anlam verememişsiniz. İnsanlar düşünce olarak birbirlerinden farklıdır. Senin verdiğin tepkiyle karşı tarafın verdiği tepki zıt olabilir. Size normal gelen o an arkadaşınıza normal gelmemiş. Ama anlamadığım bebeklerin neden bir araya koydunuz? Sonuçta hiç biri daha birşeylerin farkında değil. Ve arkadaşınızın ki 5 aylıkmış .Desteksiz Oturamaz bile yada daha yeni oturuyordur. Öyle birşey de ben çocuğu kucağımdan indirmiyorum veya beşiğinde durur. Diğer bebelerle yan yana koymam. Çünkü hepsi keşif aşamasında. Ki herkes bebeğini az çok bilir. Misal benim ki eliyle yanağı ne tuttumu çizer yada saçı tuttumu bırakmaz. Ben nasıl diğer bebeklerin arasına koyum zarar vereceğini bilirim.
İkinizde sakinleştiğinizde tekrar güzelce konuşun. Baktınız bu ilk olmayan birşey ve aranız bozulunca barışmaya değmeyecek biri ise mesafe koyarsınız görüşmezsiniz.
Oğlumla berber 8 aylık başka bebek de vardı beraber çok güzel oynuyorlardı kendisi 5 aylık bebeği getirip yanlarına koydu çok yanı ister istemez çeke bilir gören de büyük çocuk bilinçli şekilde yaptı sancak
Yani bebekler hepsi bilmezler ki
kendisi koydu ise kusura bakmasın o zmn. Daha bilinçli şekilde davranabilirdi.
madem hırçın bir bebek anladı arkadasininiz ısrarla neden yerde bırakırsın ki .ben de pinpirikli birisiyim kızıma zarar gelsin istemem ortama bakarım duruma göre yaşıtı varsa ve zarar gormeyecej gibiyse öyle bırakırım bir sefer ansızın oldu diyelim ikinciye bırakmadan kucağımda tutarım ki zaten benim kızım 8 aylık gidip 1 yaşında bebeğin yanına kendim yanında oturursam öyle koyarım zarar gelmesin diye
alınganlık yapıp yapmamam karşıdaki kişiyle ne kadar samimi olduguma göre değişir ama eğer samimi değer verdiğiniz birisiyle bence uzatmayın derim
Uzaması çok saçma olmuş keşke saçını çektiği zaman bebeğinizi kucağınıza alsaydiniz şimdi yine çeker durmaz diye yada arkadaşınızın bebeğini alsaydiniz ayy gel benim fistigim seni döverler deyip .amaki benim kızıma yapılsa ben kimseye bir şey demeden gider kızımı kucagima alırdım ya göz göre göre niye vurdurayimki oda masinmemiş en azından kırılan dökülen olmazdı çünkü bebekler anlayacak durumda değiller 6aylik kızım yüzümü kolumu cizmedigi yer yok ya dişten ya gazdan saldırgan olabiliyorlar yada bilinçsizce yapabiliyorlar çocuklar için küsmek olmaz bence ayy arkadaşim onlar çocuk keşke yapmasa idi ama oldu birdahakine dikkat ederiz deseydiniz belki abartilmazdi dövülen bebiş onunki olunca alınganlık yapmiş
galiba ama arkadaşligi koparacak kadar abarti bişey yok bence ben asla çocuklar için kimseyle küsmem tabiki büyük bir mesele olmadığı sürece
Valla çocuklu ortama giriyorsan herşeyi göze alacaksın bir erkek annesi olarak ben bunu anladım gozetimsiz olmuyorlar malesef oda gözlemleseymiş valla şimdi buna takılmış ilerde neler neler görecek
Çok tatsız olmuş. Arkadaşınız üsluba takılmış . Bir de gülmenize takılmış olabilir ister istemez bebeğinin canı yandığı için içi gitmiştir anne olarak. Arkadaşınız da gereksiz uzatmış yapay zekalara kadar sorup laf sokmak yerine normal şekilde gülmen ve dövdü diye bahsetmen beni üzdü diyerek konuyu kapatabilirdi. Ama anladığım kadarıyla çok samimi bi arkadaşlığınız yokmuş zaten yoksa tolere edilebilirdi. Ben yakın arkadaşlarımın çocuklarını yeğenlerim olarak gördüğüm için onun çocukları vursa bile direk müdahil olup yapma bitanem bak cici cici diye gösteririm . Ay al çocuğuna sahip çık demem el kadar bebe için. Yani aslında samimiyetsizliğin verdiği bir rahatsızlık var ortada
Bende misafirliğe gittim iki gün önce, komşumun çocuğu 2 yaşında ve sürekli benim kızımı itiyordu içtiğim çay bogazimda kaldı üzüntüden, komşumla araya giriyoruz ama çocuk netice de o da, baktım bu iyice can sıkıcı boyuta geldi aldım cocugumu evime geldim…Bence böyle ortamlarda çocuk çok hassas bir konu olduğu için direk çocuğunuzu ortamdan alın, kişilerin arası istediği kadar iyi olsun evladının cani yanınca gözün birşey görmüyor malesef kötü olmamak için hemen olaya müdahale etmekte fayda var.