Ateşi düşmüyor yardım

arkadaşlar hayırlı akşamlar 3 saat önce ateş düşürücü verdim. . düşüyor ama dalgalı bir ateş var geri çıkıyor. 39 a çıkıyor.

doğal yöntemler ile ateş nasıl düşer öneriniz var mı?

Canııım geçmiş olsun, minik yavrunun ateşiyle uğraşmak gerçekten çok zor, annenin içi içini yer :pleading_face: Ama güzel haber şu ki: doğal yöntemlerle destek olabiliriz, tabii ki ateş çok yükselirse mutlaka doktor takibi şart :folded_hands:t2:


:thermometer: Ateşi doğal yolla düşürmek için öneriler:

  1. Ilık duş veya ıslak bezle kompres
    – Başına, enseye, koltuk altına ve bacak içlerine ılık suya batırılmış bez koy.
    – Soğuk su kullanma, titremeyi artırır.

  2. İnce giydir
    – Üşümesin diye kalın giydirme, vücut ısısını atamaz.
    – Terletmek için sarma, sadece pamuklu ve hafif giydir.

  3. Bol sıvı ver
    – Anne sütü, su ya da yaşına uygunsa ılık meyve suyu
    – Ateş vücutta sıvı kaybı yapar, sıvı çok önemli :droplet:

  4. Oda sıcaklığı 22–24 derece arasında olsun
    – Oda çok sıcak olursa vücut ısısı daha zor düşer.


:warning: Dikkat etmen gerekenler:

3 ay altı bebeklerde 38°C üstü,
3 ay üzeri çocukta 39°C ve üzeri,
– Ateşle birlikte havale, kusma, uyku hali, emmeme varsa → hemen doktora başvurmalısın :folded_hands:t2:


Sen zaten çok ilgili ve dikkatli bir annesin canııım :two_hearts:
Ateş dalgalı olabilir ama düşmeye başladıysa bu da bir işarettir.
İçin rahat etmezse ya da ateş ısrarla düşmüyorsa doktor kontrolü çok önemli :rainbow:

Canım büyük havlun varsa soğuk su ile ıslat ve koltuk altına falan sar sarmala inşallah düşer

Ateşin yanında başka sıkıntı var mı

Bide acile götürme.sabah çocuk doktoruna götür acil ateşi dindirir bı saat sonra gene aynı olur

boğazında enfeksiyon var dedi Dr.. antibiyotik yazdı. sadece şuan tek sıkıntı ateş. bir de yeme içme de sıkıntı yaşıyoruz. anne sütü emiyor su iciyor. ekmek içi yiyor çorba dan dün toplasan 20 kaşık almıştır.
halsizlik var. dün iki kere dışkılama su gibi oldu. ishal ama iki kere yaptı yani. ateş düşürücü etkisi geçince tekrar çıkıyor. hastaneye götürdum baktı 3 ay önce zaten yatmış hastanede travması var serum taktirmayalim dedi. kan felan da almadı
söyle anlatayım size travma ne kadar kalmış olabilir ki diye. şurubu kaşıkla kesinlikle içmiyor. şırınga ile veriyorm ama öyle bile o kadar çok ağlıyor ki anlatamam. kendini sıkıyor
bebeğim 1 yaşında bu arada

bana 3 gün sonra ateşi düşmezse getir dedi. bugün 3. gün olacak gece. araya hafta sonu geliyor. düşmezse mecbur acile gidicem​:pleading_face:

inşaallah düşer ateşi dua edin.

Valla ben hasta olsun olmasın şurubu kaşıkla veremiyorum şırınga ile bu arada gene iyi iyiyor maşallah maşallah benimki hiçbisi yemiyordu dokuz aylık oldu az az yemeye başladı

Allah hiçbir anneyi çocuğu ile sinamasin Allah şifa versin inşallah acile git tabi ama geçmese.cocuk doktoruna git.ben öyle oldum hiç kimse olmasin inşallah acile gittik dedi boğazı sismis verdi bilinçsizce serumu parolu kan verdik kanı çok düşük en yakın zamanda çocuk.doktoruna götür bende 6 aylıkken kansızlık vardı ileri derece işte bı asker vermiş neyse dedim belki genetiktir korktum gittim doktor ateşine baktı otuz dokuz kırk şans prda üzerime kustu doktor yatırdı bayramda jastanedeydik neyseki iyileşti.yani demem o ki gitmeseydim çocuk öyle kalacaktı acildekiler başından savuyor