B12 eksikliği

9 aylık bebeğime vitaminler bakıldı b12 değeri 193 gelmiş bende de b12 eksiği olduğunu biliyordum ama bu kadar etkileyeceğini bilmiyordum ve biz 4 ay süt yumurta et tavuk diyeti yaptık alerji kaynaklı. Doktora sonuçlar için pazartesi gideceğim ama okuduklarım beni korkuttu zihinsel gelişim, gelişim basamağı eksiklileri gibi kızım komanda emeklemesi yapıyor daha ayağa dikilme vs de yok bundan kaynaklı mı oldu diye tecrübesi olan anneler var mı?

İnanın alakası yok benim oğlumunda geçen ay B12 eksikliği vardı sizinkinden daha düşük üstelik şuan 10 aylık ve yürüyor doktor zaten ilaç verecektir her söyleneni umursamayin doktora bakın siz böyle üzülürsünz​:innocent:

Kaç seviyesinde çıkmıştı ve damla mı kullandınız tedavi olarak

Damla olarak mı veriyor peki ilacı nasıl kullandınız iğne miydi

Değerini tam hatırlamıyorum ama bizde de sınırda çıkmıştı. Ocean damla vermişti doktor. Her gün dil altına bi fıs sıkıyorum. Bu arada gelişimsel olarak da bi sıkıntımız yok yürüdü yürüyecek oğlum

Püskürtmeli fis fiş formunda vermişti bize doktorumz

Bizimde düşükmüş kızlar fisfis verdi yarın alıp başlayacak 1 kutu kullan dedi 1 yaşında gene bakacak 9 aylık şuan

Zaten o diyetler mahvetti bizi benimde ne kan ne vitamin kalmış vitamin ilacı kullandığım halde şuan nefes alamaz oldum hiç halim yok çocuğun daha baktirmadum değerine sadece hastayken kanına bakmislar kansızlık var demişler geçmiş olsun

Kaçınca ayındasınız şükürler olsun biz diyetin sonuna geldik inşallah siz de kolaylıkla diyet açarsınız benim değerlerim zaten çok yüksek değildi şimdi hepten yerle bir oldu ilaçlarımı da hiç düzenli kullanamadım çocuklarımıza yansıması tabiki çok üzücü

Bebeğim sekiz aylık süt diyeti yapıyoruz bizde yoğurt süt peynir çok şükür et yada yumurtaya yapmadığım halde düşük degerlerim kan vitamin hepsi düşük ve sekiz aydır kan ilacı vitamin ilacı kullandığım halde boylehim siizn diyet açmada duzeldimi peki banad geceerde gittim bı 15 gün oluyor en son doktor ayda bı kere diyet aç dene iki ay sonra tekrar kontorle gel dedi bende bu ara deniyorum inşallah geçmiştir

Sizin de halsizlik çabuk yorulma ayak bacak ağrılarınız varmı uyku hali günlük yumurta yerim tavukda etde sık sık tüketirim ama neden böyleyim bilmiyorum

9ay 15günlük kızım bizde süt yumurta susam diyeti yaptık. 5.ayda düşüktü b12si kapsül versi kırıp yarısını ben yarısını kızım içti geçenlerde gittik yükselmemiş bu sefer tam doz verdi ve hematoloji ye yönlendirdi niye yülselmiyo diye. İki gün önce metabolizma da randevumuz vardı orada ki doktora bahsettim ayaktta muayene de çok sağlık bir bebek bu dedi. Ve gelişim olarak ayakta duruyor tutunarak adımlıyor. Bir kaç krlimesi var korkma bebek bunlar korucusu çok büyük :innocent:

Bizim düzeldi şükür 15 gün 15 gün şeklinde açtım bir sorunla karşılaşmadık. Bugün de b12 için doktorumuz iğneye başladı bizim. Siz de diyet açarken inşallah olumlu geçer :folded_hands:t3:

Teşekkür ederim peki diyet açtıktan sonra sizin bebegede actinizmi yani bebekde yemeye başladımi ben doktora sormayı unutmuşum diyelim ben diyeti açtım herhangi bi belirti olmadı bebegede yedirmeye baslayacakmiyiz

B 12 size mi yapacaklar igneyi

Mrb gectimi sizinde alerjiniz

Evet ilk ben denedim sonra bebeğime denedim, biz çok şükür alerji diyetini atlattık. B12 iğnesini kızım vurulacak

Anladım çok geçmiş olsun bende yemeye başladım henüz kan gelmedi bir haftadır normalde üç gün sonra gelirdi cocugada dün bir tatlı kaşığı yoğurt verdim bide tarhana sadece arada gaz çıkarttı henüz kan yada başka belirti olmadı çok şükür inşallah yenmisizdir ama kabız olmaya başladı bu aralar

Yumurta verdim poposunun bezini bağladığım yerler kabardı sıcaktan mı yumurta dan mı bilmiyorum ama poposu hiç böyle olmamıştı. Geçsin tekrar deniycem.