Tatlısız bayram olmaz biliyorsunuz baklava aldı başını gidiyor çok pahalı her sene olduğu gibi bu senede bikaç çeşit tatlı yapmam lazım ama karar veremedim bi fikir veririmsnz ne güzel olur ya da siz neler yapacaksnz
Ben kekli baklava yaparım büyük ihtimalle hep basit diğerlerine göre hemde çok seviyoruz biz onu fırsat bulursam onu yapacağım![]()
Şekerpare yapmayı düşünüyorum ya birde su böreğinide kaynanama yaptırdım yaprak sarma birde buraya ait incir dolması var onu yaparım muhtemelen![]()
Hazir kemal pasa tatlisi kolay ve lezzetli oluyo. Bide kadayif sarma yapabilirsin
Kalburabastı yapacağım
Aaa ilk defa duyuyorum tarif verirmisin merak ettim hemserim
Şeker pare bence en güzel bayram tatlılarından biri. Misafirliğe gittiğim bir yerde de bayramda magnolya ikram etmişlerdi kimse baklavaya dokunmadı. Öyle güzel gelmişti ki. Bence bayramda baklava bayıyor artık. Farklı tatlılar denemek lazım. Ben aşure veya fırın sütlaç yapacağım.
Tabiki mutlaka deneyin gerçekten çok güzel oluyor. Ama tarif aklımda değil ya ben öyle tarif aklımda tutamıyorum not etmiştim biyere bi bulayım da atayım görsel ![]()
Sonra yapılışını anlatırım![]()
Ben gecen sene şeker pare yapıp buzluğa attım bayram günü de şerbetini döktüm pratik oldu
Bizim buralarda kimse yok ama ben de revani yapacağım ![]()
![]()
Ben hiç birşey yapmayı düşünmüyorum gerçi o anki psikolojime bağlı. Bayramda yalnız olucam çünkü görümcem evleniyor bayramda eşim memlekete gidecek. Ben çocuklarla evde kalcam. Biz gitmicek çünkü çook uzak. Bebeğim hastave küçük kaldıramaz o kadar yolu. Mecbur evdeyiz ailem onlarda çok uzakta. Yani içimden gelmiyor birşey yapmak ![]()
Kalburabastı ve tuzlu kurabiye yapmayı düşünüyorum. Kurabiyeyi buzluğa atıyorum pişirmeden bir saat ònce çıkarıp bekletiyorum sonra üzerine yumurta sürüp yarım saat pişiriyorum. Kalburabastıyı da nihaleyle şekillendiriyorum.
Kalburabastı yerine aypare de olabilir
