İşe başlarsam annem babam gelip bakacak evde nasıl olur bilmiyorum ben ekran vermiyorum hiç annemlerin de canı sıkılır gibi ama süreç nasıl olur hiç bilmiyorum dizde nasıl ?
Birde büyükleri illaki herşeye karışıyor kendş annemiz olsa bile
Dua edin bakacak anneniz var benimki oldursen bakmam çocuklara git kime birakiyorsan bırak diyen birisi o yüzden calisamadim çocuklarda küçük değildi 8 6 yaşlarındaydı ama bakmadı bakıcı tutsanız nasıl bakacak belki koyacak kenara ağlatacak kendi aleminde takılacak belki aç bırakacak bezini siz gelene kadar değiştirmeyecek sırf bana bulaşmasın diye TV’nin önüne oturtup akşama kadar izleyecek bunların hiçbirini yapmayacağının garantisi yok anneniz her şekilde onlardan daha güvenilir
BAna esim dedi de ben kabul etmedim ..Bir kac tanıdığım.var anne baba çalışıyor cocuk kucuk yaşta odugu için.. başkalarında kalinca cok şımarık oluyor . İmkanınız varsa sırayla bakın iş saatleri uyusursa
Ben de ilk defa bugün biraktim kizimi 5 saatliğine annem kaynanam ortaklaşa bakti cogunluk 11 yaşındaki kardeşim bakmış. Ben onu tembihledim. Yediği yemeğinden tut bez sayısına kadar. Ne oldgunu soyle bana dedim zaten kizim ona alışkın kardeşim bizim eve gelince ona veriyom bebegi. 9 aylik kizim .
Bigun evlilik yıl dönümümunu esimle baş başa vakit geçirmek istedik. Ilk defa biraktim bu kadar uzun
onda da süreler okuya okuya gitim. Aklım kizimda kaldi .Kardeşim de sağ olsun kizim ne yaptıysa hepsini not almış. Ya sana şunu deyim anne ve babanın sınırları geçmeyecek şekilde bakabiliyorsa ne mutlu size . Mesla siz tv yasakladınız diyelim annen yada kaynanan bakacağı zaman tv izletiriyorsa o bebek cocuk şımarık oluyor yani kimseyi dinlemiyor. Bana bebek gormeye okul müdürü olan bir kimsumuz geldi. Kızı da 6 yadindaydi galiba bebeklikten beri kızıni ya kaynanansina yada annesine bırakmış simdi ortalığı yıkıyor. Rezil ediyor dur diyor durmuyor kadin da kendi ağızi ile diyor cok simartilar dinlemiyor cok yaramaz diye. . Bunlari göz önünde bulundurmani tavsiye ederim. .çok çok kötü değilse maddi durumunuz bence cocugunla bol bol vakit geçir. Bir daha gelmeyecek bu anlar. Ay keşke kadınlara evde basit işler sunulsa da çocuğunuzunla ayrılmasaniz
Zoruçlu olmadıkça çalışmasanız daha ıyı yanı ıhtıyacınız fazla yoksa benım 3 cu cocugum anneler uzak dıe onlara veremedim ama kim baksada cocuklar onların yetiştirdiği şekilde buyuyorlar ben annelerı olmama rağmen kızım bana dıordu bor halama sorayım ona gore annesı bendım benden ızın almazdı hep halam hep babaannem yengem kim bakıyorsa onların sozu gecerdi haklı olarak kızıma kızmadım veya oğluma bebegımde onların yanında dururdu onlar benden daha cok soz sahıbı olurlardı ne yazık kı haklı idiler bişi dıyemıyordum git ders ver sonra eve gel iş yemek hersey senın boynunda yetemiyordum iş falan hal olunur ama cocuklarımın benden uzaklaşması benı uyuyordu bende gorevımı bıraktım şimdi daha ıyız
Ha bide tartışmalarımız cok olurdu ister istemez yani gelen para bıle huzur vermezdı aksine hep huzursuzluk vardı dersteki cocuklara sorum gecerdi ama kendı cocuklarıma asla cok mutsuzdum cocuklarımda cok mutsuzdur bana gore cocuklara kım bakarsa baksın anne kadar olmuyor her geldiğimde kızım ya düşmüştü ya yemek yemezdi yada oglum kızıma vuruyordu neden boyle demeye bıle hakkım yoktu şimdi elhamdülillah evımdeyım cocuklarımı kendım yetıstırıyorum oglum kızım bebegımle mutluyum evımı kendım dayar döşerım kimse şu burda olsun şöyle olsun demiyor dedırtmiyorum gene gorevımı yapıorum ama ücretli degıl bu sefer hem ucretsız hem evimde hemde içim rahat bır sekılde başka cocuklara ilim öğretirken benım kızım hiçbişi bılmezsı suan kızımı geliştiriyorum eve gelen kızlarlarla 1 ayda kızım kurana gectı dıger öğrencılerımde bahçemiz var orda gonul rahatlığıyla verıyorum yanı boyle daha mutluyum ama herkesın durumuda farklı tabı madı sıkıntıları olanlar mecbur annelik zor bir iş kadın olmak zor ALLAH cümlemizin yardımcısı olsun kusura bakmayın cok uzatımhakınızı helal edın ben cok zorluk çekince bır çalışan kadın gordugumde sıkıntı basar benı
Mesleğiniz neydi acaba?
Kamuda annelere yarı zamanlı çalışma hakkı gelecekti noldu bilmiyorum ama…Yerinizde olsam en az 2 yıl kimseye bırakmam. Eşim de çalışsın baksın mantığında biriyim. Gerekirse ek iş yapsın. Ben bebeğimin bana en ihtiyaç duyduğu yıllarda yolumu pencerelerden gözletemem hiç. Ben 10 yıllık öğretmenim ama atanmadim. Nasıl oluyor diyeceksiniz. İstediğim zaman bırakıp istediğim yerden başka okula anında geçebilmek, biraz da ailemden uzak kalmamak, en önemlisi de tek başıma uzağa gitmek gözüm yemediği için baktım olmuyor bıraktim atanma işlerini. Sonra bebeğime gurbette kaynanam mi bakacak derdi olmadan istediğim zaman her okulda çalışabilecek seviyede kaldım şu an. Devlette de özelde de deneyimim var. Köydeyiz 4 yıldır köy öğretmeniydim mesela. Bebeğim olunca bıraktım. Ondan önemli değil hiçbir şey. Maddiyat konusu da dediğim gibi. Alabildiğim kadar ücretsiz izin alıp bebeğime bakardım yerinizde olsam. Sonrası Allah büyük. Tüm gün yardımcı olurlarsa ne âlâ olmazlarsa yarım gün kreş yarım gün anneanne/babanne yapardım. Onları da bebek bakmaya zorlamak da hoş gelmiyor bana. Zorunda değiller biz çalışacağız da onlar bebek bakacak. Annem de olsa bırakmak istemem maalesef. Benden çok başkasıyla vakit geçirsin istemem. Hele bir de bakana anne derse çok kötü olurum mesela. Bir ev kirası için bence bırakmayın. Çok büyük borçlar olur amenna ama evin kirasını da bir zahmet ödesin evin erkeği. Şahsen böyle düşünüyorum.
Sizden de İNŞALLAH tabı herkesın durumu farklı ALLAH yardımcınız olsun
İnşallah düşündüğünüz gibi olur kolaylıkla hayırlısıyla geçirirsiniz o günleri de ![]()
destekcinizin anneniz olması çok kıymetli. Ah bu annelik hiç bitmiyor
bitmediği gibi sevabı da bitmiyor katlanıyor çok şükür. Allah yardımcın olsun ![]()