Bebeğim 14 aylık oldu ama hâlâ yürümüyor?

Bebegim 14 aylık ve destek siz yürümüyor sanki cesareti yok yurumek te istemiyor gibi. biz yürütursek parmak uçlarında yürüyor ama kendi bir yerlere tutunarak yürüdüğünde normal basıyor. böyle olması normal mi? parmak uçlarına basmasi beni korkutmaya başladı çocuk psikiyatrisi ne götürmeyi düşünüyorum.

Yanlış anlamayın lütfen meraktan soruyorum parmak ucuna basıyor diye neden çocuk psikiyatrisine götürmek istiyorsunuz ne alakası var anlamadım ben

Yürütec kullandınızmı parmak ucta yurumek o yuzden oluyor bıldıgım

Bende merak ettim

Isine karismis olayayim ama isterse yapiyo bence zaman daha farkli yontemlerle gidin hemen birden yurumesini beklemeyin bayagi yolu kattetmissiniz.yurume destegi alabilisin yurutec degil gunde bir adim atsa bile yeter oyle oyle cogaltirsin.ayakkabi alip denesen belki heveslenir.bisiklet vs.

korkmuyorum otizm çok yaygın günümüzde bir yakınım bu konuda çok korkuttu beni aklımda soru işareti kalmasın diye götüreceğim

evet kullandım

Benim oğlumda 14 aylıkken yürüdü bnde yürüteç kullandım yere düşünce ani tepkiler.verirsen çoçuk korkar geç yürür hatırlamaya çalış böyle Bi durum oldumu düşünce gül ve aferin sana alkış die tepki ver bebeğin kndisi ayağa kalkınca görmezden gel yere düşünce sakin ve gülümse park çok etkili oluyor bunlara ablamın ilk çoçuğu yere düşünce ani tepki verdiği için çoçuk 2 yaşa kadar doğru düzgün yürümedi ben de başta tepki veriyodum sonra güldüm afferin sen yer2mi düştün falan dedim şimdi düşünce kimseye bile bakmıyo​:face_with_spiral_eyes:tam yol iler​:sweat_smile:

Parmak ucta yürümek ondan oluyor bildigim benım ılk cocukta aynıydı doktor demişti ikinci suan 13 ayda hala yürümüyor sadece emeklıyor dogasına akısına bıraktım bence en güzeli ilk cocugum 9 -12 ayda desteksız düşe kalka yürüdü ama ben yürütece koydum bayagı bır süre parmak ucta yürüdü sonra doktor vs ortapedı hıc bısey yapamadı parmak ucta yürümesi zamanla robot yürüyüşü gıbı yürüyüse dönüstü suan. Yavas yavas düzeldi ben yürüteci asla tavsıye etmıyorum cogu uzmanda aynı görüşte ben zararını cok gördüm

Benim kızım da 14 ayda birden yürüdü. Biz hiç üzerine düşmedik. Ayakta dengede durabiliyordu bir gün baktım yürüyor. Parmak ucuna basma 7-8 aylarda vardı . Taaa o zaman yürüteci bıraktık düzeldi zamanla. Yürüyünce hiç parmak ucu basmadi.

Korkmayın yoktur inşaallah diğer herşeyi normalse gelişim olarak 18 . Aya kadar normal sayılabiliyor geç yurume

Merhaba, yürüme dışında başka bir belirti var mı? Sosyal gülümseme, göz teması, kanat çırpma, komut alma, taklit, ismine bakma gibi belirtiler de var mi?

Zaten yurutec kullanmak icin kendi motorik beceriklerini yapmasi lazim desteksiz oturma ayakta dikilme 10 dakika gunde. Oyle demisti cocuk doktoru

evet hareketleri normal

evet ani tepkiler verdim çok ondan da olabilir belki

18 aya kadar normal erken ya da geç yürümesi gelişimsel açıdan problem yaratmıyor genellikle genetik yani anne veya baba da geç yürümüş olabilir. Benim eşim de 1.5 yaşında yürümüş bizimkinin de geç yürümesini bekliyorum. Şu an emeklemek için hiç efor sarfetmiyor bile 7 aylık

Benımkı 12 aylıktı emekledı suan 13 yurumuyor daha ama oglum 12 ayında yürüyordu :slight_smile: her cocuk farklı

Benim bebeğim 14 aylikken yürümeye başladı elinden tutup yürütüyorduk eşinizle karşısına geçip cagirabilirsinjz ufak destekle yürütüp. Parka gidiyorsanız eğer diğer çocukları gördükçe heves edecektir biz parkta öğrettik yürümeyi