Bebeğim desteksiz oturamıyor

Bu ayın 30 da 9 aylık olucaz kızım hala desteksiz oturamıyor ve emekleyemiyor birde erken doğdu küvezde kaldı ay olarak 1 ay geride olması gerekiyor bununda etkisi olabilir mi

Desteksiz oturabilmeyi öğretmem için ne yapmayalım yardımcı olur musunuz oturtunca çok fazla oturmuyor hemen geri kayıyor yoruluyor gibi ağlıyor ne yapmayalım

Şimdi öncelikle her bebek farklıdır onu diyim bir doktora götürün endişeniz varsa siz daha iyi bilirsiniz en azından içinizi de rahat eder bu ayda belki kan tahlili falan da ister doktorunuza genel muayane amaçlı gidin isterseniz.

Benim kızım 9 aylıkken yanlarına yastıklar koyarak oturtmuştım mama sandalyesinde duruyor kemerleriyle falan yani işte kayma falan yapmadı öyle normal otururken kayardı ama bir yerde .

Emekleme konusunda da benim kızım tembelsin açıkçası çok uğraştım doktor normal dedi de hep işte destek vermeye çalıştım ayak altındam bende onla süründüm diyebilirim yerlerde :joy: bir sevdiği şeyi koyduk önüne ona göre geldi bazen tek kolunun üstüne basıp bedenini atıyordu emekleme olayını 14. Ayında çözdü elleri üstüne anca o zaman dikildi gitti ondan 1 hafta sonra da kanepeleri tutunup sıralamaya başladı . Şu an 16. Aya yeni girdik ama yürüme hala yok bu sefer de işte bisikleti var onun arkasından tutup gitmesini sağlıyoruz sonra tek elindem tutuyorum yürümesini sağlıyorum daha kendi isteği yok ama hatta istemezse ayakta bile durmuyor salıyor kendini :joy: ve kızım biotinidaz eksikliği var ilaç da kullanıyorum fizik tedavi polikliniğine de yaşında muayane ettirdik doktor ordan da rapor istedi orda da gayet iyi hareketleri annesi denildi. Biraz da genetik olarak olabileceğini hatta çocuk doktorunun ilk sorusu siz ağır kanlımısınızdır oldu evet bende öyleyim ve geç yürümüşüm 1 buçuk yaşında yani 2 3 ay içinde yürür diye ümit ediyorum bunu yazdım ki Canınızı sıkmayın ilerde olacak her şey onun da kendine güveni inancı olması lazım yavaştan olur hepsi belki bakmışsınız emeklemeden yürür oturur kalkar pat küt o zaman da onun derdine düşersiniz zamanın tadını çıkarın ama siz daha iyi bilirsiniz problem seziyorsanjz doktora bie danışın

Merhabalar benim kızım da 9. Ayında tamamen desteksiz oturabildi hatta sürekli doktoruna soruyorum oturmuyor bu diye muayne edip endişelecek birşey yok diyprdu her çocuk bir değil 7.Ayına girmeden emekledi ama çok geç oturmayı öğrendi. Birde emekleme gelişim basamağı değil çoğu çocuk emeklemeden yürüyor. Birde bebeğin istemesine bağlı kızım hala oturmaz sevmiyor mesela. Rabbim ona o gücü verince herşeyi yapıyolar Tabi içiniz rahat etmesi adına mutlaka bir doktor görüşü alın güzelliklerle büyütün bebeğinizi

Sürekli doktora gidiyoruz kontrole doktor bişey görseydi söylerdi zaten iki yanından yastıkla destekleyip Oturtun dedi ama kız oturmak istemiyor ağlıyor bide ağrıyor galiba bende çok zorlamıyorum ama oturmasını da istiyorum

Doktora gidiyoruz sürekli doktor bişey görse söylerdi diye düşünüyorum ben bide çok sabırsız ve tezcanlı bir insanım hemen otursun istiyorum galiba​:grinning_face_with_smiling_eyes:

Mama sandalyesi ya da mama oturağını denedin mi canım belki yastklardan rahatsız oluyordur

mama sandalyesine yada yanına yastıklar dizerek alıştırabilirsiniz. Emekleme konusundada kimi bebek hiç emeklemeden yürümeye başlayabiliyor yada kimi daha geç emekliyor her bebeğin gelişimi farklı o yüzden başkalarının bebekleriyle kıyaslayıp canınızı sıkmayın

Mama sandalyem yok ya geçenlerde internette dikdörtgen çamaşır sepetine oturtan birini gördüm denedim ama ondada rahat etmedi fazla içine yumuşak battaniye de koydum ama yok sevmedi

Birazda kıyaslamadan dolayı canım sıkılıyor

Kıyaslama yapmayın dediğim gibi her çocuğun gelişimi farklı bu arada ben sizin çocuğunuzla ilgili olduğunu düşünmüyorum mama sandalyem yok yazmışsınız çok geç kalmışsınız bence tabii ki de çocuk oturmadığı için bilmiyordur bebeğin durumuna göre 4. Aydan sonra destekli oturma 5 6. Aydan sonra da mama sandalyesine başlanmalı. Mutlaka bi sandalye alın zamanla alışıp oturmaya başlayacaktır

doktor bir şey görse tabi ki söyler ama siz buraya yazdığınız gibi bu dert ettiginiz sikintilardan bahsetmediniz mi peki yorumu ne oldu doktorun

Kızım bugün 10. Aya girdi daha bir haftadır falan desteksiz oturuyor öyle düşünün:) her çocuk kendine özel gelişim gösteriyor Dr bişey yok dediyse hiç kıyas yapma bile hatta bazen devriliyor kızım yani öyle kesintisiz oturuyor da diyemem . Emekleme konusuna gelince kızım emeklemeyi bırak yüzü üstü bile beş saniye durmuyor yanlarina asla dönmüyor yattagi gibi kalkıyor hiç dönme yok bir yere tutunup kalma hiç yok. Normal de bir yere tutunup kalkması lazım boyle deli gibi emekliyor dönüyor olması lazım ama bizde hiç biri yok :slight_smile: rahat olun Dr iyi dediyse hiç başka çocuklara bakıp neden benim bebem yapmiyor demeyin bile her çocuk gerçekten kendine özel. Mama sandalyesi tavsiye ederim bende çocuk onunla dengeyi öğreniyor bence ben 6. Aydan beri ona koyuyorum sofraya bizimle duruyor

Canım imkanın varsa yakın zamanda al onu alamıcaksan da mama ve banyo oturakları var onlar daha uygun fiyatlı onu da deneyebilirsin

Yastıkla destekleyip oturt dedi bebeğinde hiçbir sıkıntı yok dedi hatta kan tahlili de verdik gayet iyi kilosu da tahlilleride dedi

Mama sandalyesi bende istedim ama alamadık bi türlü bide borçlar falan var eşimede çok yük olmak istemedim vazgeçtik sonradan almadık bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum

Doktor bizede dedi sizinle sofraya oturtun ek gıda sürecinde alışsın dedi ama yemiyor bebeğim pek sadece tadımlık veriyorum ağzına hatta alt iki dişi çıktı