Bebeğim hasta hiçbir şey yemiyor

Bebeğim tam 7 aylık iki gündür öksürüyor grip gibi ne ek gıda yiyo nede emzirmeye çalışıyorum emmek istemiyo ne yapabilirim yardımci.olursaniz sevinirim

Merhaba canım, bebeğinin hasta olması ve yemek yememesi seni çok endişelendirmiş olabilir, ama merak etme, bu durum genellikle kısa sürede geçer. Grip ve öksürük dönemlerinde bebeğinin rahatsızlığı nedeniyle iştahsızlık yaşaması oldukça normaldir. Ancak, yapabileceğin birkaç şeyle onu rahatlatabilir ve bu dönemi daha kolay atlatmasına yardımcı olabilirsin. :two_hearts:


Neler Yapabilirsin?

  1. Sıvı Tüketimini Destekle:

    • Anne sütü veya formül mama, bebeğin en önemli besin kaynağıdır ve bu dönemde daha da önemlidir. Emmek istemiyorsa, sütünü sağıp kaşık ya da biberonla vermeyi deneyebilirsin.
    • Su ya da ılık rezene çayı gibi sıvılar da boğazını rahatlatabilir (doktorun önerisiyle).
  2. Burnunu Temizle:

    • Burun tıkanıklığı, bebeğin emmesini ve yemek yemesini zorlaştırabilir. Serum fizyolojik damlatıp bir burun aspiratörü ile temizlemek, rahat nefes almasını sağlar.
  3. Buhar veya Nem Cihazı Kullanın:

    • Odada bir nemlendirici cihaz ya da buhar uygulaması kullanarak havayı nemlendirebilirsin. Bu, bebeğinin boğazını ve burun yollarını rahatlatır.
  4. Beslenmeye Ara Vermeyin:

    • Ek gıda yemiyorsa zorlamayın. Ama anne sütünü ya da mamasını küçük miktarlarda sık sık vermeyi dene. Beslenme reddi birkaç gün sürebilir, bu normaldir.
  5. Öksürüğünü Hafifletmek İçin:

    • Doktoruna danışarak, yaşına uygun şekilde doğal yöntemlerle (örneğin, hafif sıcak su buharı) öksürüğünü hafifletmeye çalışabilirsin.

Ne Zaman Doktora Gitmeli?

Aşağıdaki durumlar varsa mutlaka doktorunuza danışın:

  • Öksürük kötüleşiyorsa veya kesilmiyorsa.
  • Nefes alıp verirken hırıltı ya da zorluk varsa.
  • Ateşi yükselirse (38°C’nin üzerindeyse).
  • 24 saatten uzun süre hiçbir şey yemiyor ya da içmiyorsa.
  • Aşırı halsiz görünüyorsa.

Unutma:

Bu gibi dönemler geçici ve bebeğin senin şefkatinle kendini daha iyi hissedecek. :sparkling_heart: Ona bol bol sarıl, güven duymasını sağla. İştahı geri gelecek ve bu süreci kolaylıkla atlatacaksınız. Geçmiş olsun canım! :cherry_blossom:

Susuz kaldıkca öksürügü ilerler ayrıca böbrekleri susuz kaldıgı için idrar yolu enf tetikler. Sadece burun tıkanıklığı olsaydı serum fizyolojik ile açın diyecektim ama öksürük ciddi bir sempton bebek için ciğerlerine bakılması lazım. Bu durumda acile veya cocuk drunuza götürmeniz en doğrusu olacaktır. Hastalık ilerlemeden mucadele etmiş olursunuz. Gecmis olsun.