Merhaba sevgili anneler bebeğim 7 ay 1 haftalık (erkek) son tartmızdan beri yaklaşık 1 ay oldu ve ek gıda+anne sütü alıyor ek gıdayı zor veriyorum tabiri caizse ağzına iteliyorum resmen hiç istemiyor ve kilo alımı hiç yok 1 aydır sizlerinde başına geldi mi ve nasıl bir yol izlediniz merak ettim alıştırmak için neler yapabilirim yardımcı olabilecek birisi vardır illa ki doktora gitmedim son ölçüm sağlık ocağında yapıldı sadece kilo almamış denildi başka bir şey yapılmadı.Bu arada d vitamini ve demir ilacını veriyorum özel bir marka kullanıyorum.Sizler iştahsızlığa nasıl bir çözüm buldunuz paylaşırsanız benimle sevinirim…![]()
Canım bence bir doktora da göstersen iyi olur belki kan değerlerinde bir bozukluk vardır. Ek gıda almasa dahil senin sütünden beslenmesi lazım, günlük en az 20 gr alması bekleniyor. Büyüdükçe kilo alımları azalıyor ama hiç almaması normal değil. Ek gıda reddi içinde tavsiyem ortam değişikliği ve sizinle birlikde sofraya oturması benim kızımda o aylarda çok etkili olmuşdu. Biz de diş sancısı nedeniyle ek gıda reddi olmuşdu her gün parka iniyordum ya da bizimle birlikde yedirtiriyodum çok etkili olmuşdu. İştah artıracak bişey bilmiyorum ama alerjiniz yoksa günlük bir yumurta tükettirebilirsen kalori olarak yüksek faydalı olabilir
Çok teşekkür ederim tavsiye için alerji durumumuz yok o yüzden her şey veriyorum günlük yumurta sarısını da vermeye özen gösteriyorum.Ama bizimle hiç denemedim yemek yedirmeyi bunu deneyeceğim yarın
Aynı benimki 8 ay 12 günlük 7. Aydan beri 7600 almadı bi türlü anne sütü alıyor canı istersede ek gıda..hiç yemiyor resmen ağzını yumuyo ne versem diliyle itiyo 9. Ay kontrolunde doktor kilo almamış mama başlıyoruz demez inşaallah çünkü içmez biberonla hiç bir şey içmiyor bardakla versem yarı içeri yarı dışarı mama ziyan olur kaşıkla desem zaten kaşık alerjisi var gibi görür görmez ağzına kilit ..ne yapacam ne yedirecem bilmiyorm iştahını nasıl açarım merak ediyorum bende
Aynı durumu yaşıyorum ve çözüm bulmak istiyorum kilo almadıpı hibi versin istemiyorum biberonu sadece su içmek için kyllanıyor aksi halde mamayı almıyor biberon ile umarım bir çözüm bulabiliriz
Teşekkür ederim deneyecepim artık nasıl halledebilirim bilmiyorum
İnşallah çözerim ben övdüğü anda bırakıyorum ıslarlamıyorum ama zorladığımda yutuyor sadece ağzını açmıhor aslında yemek istiyor gibi
Demek istediğim çıkartmıyor yutuyor hatta biraz alışınca çok zorlamama gerek kalmıyor gibi oluyor ama ben ağzını açsın ben itelemeyim kaşıkla istiyorum
Canım tavsiyen için teşekkür ederim eline verince gerçekten yemeye başladı biraz biraz kek ve evde yaptığım bebe bisküvilerinden yiyor biberonuna mama yapıp kendisine verdiğimde içiyor anlaşılan kendi bağımsız yemek istiyor bir de bizimle yemek istiyor yalnızken kendisine versem de tatmıyor.Çok teşekkür ederim tavsiyen çözüm oldu bana
Aynısını şu an yaşıyorum kızım 6 aylıkken tartıldı, 7.5 aylık tekrar tartıldı aynı kilo. 100 gr olsun almaz mı insan çok şaşırdım. Mamayı kesmiştim ek gıda alıyor diye , anne sütü ve ek gıda veriyordum yetmemiş demek diyerek mama vermeye başladım yine günde 2 kere. Ek gıdalarda da irmik,bulgur,kaşık mama kullananibilirsiniz dedi doktoru. Ek gıda sürecinde normal bir durummuş bu yaşadığımız.
Ben doktora götürmedim açıkcası ama normal durum olmasına sevindim çünkü aşırı stres oluyorum ve sütü mü etkiliyor diye o yüzden bende Nur hanımın tavsiyesine uydum kendisine bıraktım isterse yiyor istemezse oyun ediyor ama oyun yaparken az da olsa yediği için tamamen relax mooduna geçtim diye bilirim![]()
![]()