Bebeğim neden konuşmuyor olabilir

15 aylık bebeğim var söylediği tek şey dede. Gün içinde bişeyler öğretmeye çalışıyorum ama yok olmuyor. Sizce daha küçük mü

Her çocuk özeldir canım en azından bir kelime konuşuyorsa korkma zamanla konuşur ama için rahat etmiyorsa istersen doktoruna götür sor bi ama ailede geç konuşan varsa genetik oluyor genelde

Oğlum 18 aylık olmak üzere baba, dede, gak gak, mavinin ‘ma’ sı, ağacın ‘ağ’ sını söylüyor sadece. Bir şey söylediğim zaman anlıyor. Bazı bebekler geç konuşuyor özellikle erkek bebekler. Her çocuğun gelişimi farklı o yüzden başka çocuklar konuşuyor benimki konuşmuyor diye kıyaslayıp kafanı bulandırma. İçin rahat etsin istiyorsan da çocuk doktoruna bir danış istersen.

Kızım 18 aylık baba dede bay bay al diyor. Kontrolde doktor dede baba diyorsa sıkıntı yok konuşur dedi.

Çocuk gelişimci olarak yorum yapayım…Bu aylarda bebeklerin, anne baba dışında 2 sözcük daha söylenmesi beklenir hatta toplam 6 sözcük varsa gelişimi normal deriz (denver gelişim testine göre) fakat gelişimde tek bir açı yoktur. 2 yaşına kadar Alıcı dil (çocuğa bir şey söylendiğinde anlıyor olması) ifade edici dilden daha kıymetlidir. Yani bebişinize top nerde? Telefon nerde? Kedicik nerde ? Su nerde? Gibi sorular sorduğunuzda o nesneleri gösterebiliyorsa çok güzel. Yine de içinizde sıkıntı varda bir çocuk doktoruna gidip gelişimine baktırmak istiyorum diyebilirsiniz :slight_smile: çocuğunuzu bilmem ama onu böyle yakından gözlemleyen çok güzel bir annnesi varken sırtının yere gelmeyeceğini söylemek isterim.

benim oglumda 18 aylık sadece de de diyor oda cani isteyince onun dışında bısey yok kelimeler söylüyorum durup dinliyor ama söylemiyor

Hiç endişe etme benim kız kardeşim 5 yaşına kadar konuşmadı tek laf bile demedi bağırırdı bişeyler isterken ama ilk dediği ben 23 nisan gösterisinde babam beni ararken baba ablam şurda oldu :joy: yani her çocuk kendine göre gelişim gösterir siz yine ses vermeye anne baba dede işte aa noldu gibi falan şeyler demeye devam edin inşallah hayırlı zamanda konuşur

Merhaba öncelikle her çocuğun gelişimi farklıdır kızım 18 aylık belli başlı şeyler diyor geçen hafta doktor kontrolü vardı. Aba baba dede dayı mama hayvan sesleri vs bunları söylüyor sadece o kadar çok kitap okumama konuşmama rağmen bunları söylüyor doktoru bana gayet normal bu aylarda bunu bekliyoruz dedi ben de işte hani iki kelimeli kelimeler olmalı vs diye söyleyince her çocuğun gelişimi farklı ve bunları söylemesi bizim için şuanlıl yeterli olduğunu söyledi. Sadece dikkat etmeniz gereken komut alıyormu ve göz teması varmı taklit yapıyormu bunlar önemli mesela kızım benimle konuşmuyor ama yabancı biriyle çok güzel konuşuyor onu fark ettim. Bizler sürekli konuştuğumuz için konuşma gereğide duymuyor siz sürekli takipde kalın bol bol kitap okuyun oyunlarınızı hep karşılıklı olsun inşallah dilleri de açılacakdır