Bebeğin Odasını Ayırma Konusunda Tavsiyeleriniz Nelerdir?

Kızım artık 12 aylık . 12.aydan itibaren bebeğin odası ayrılabilir deniyor. Ayırmak istiyorum ama gözüm arkada kalıyor. Bir yandan da gerekliymiş gibi hissediyorum. Onun odasında kaldığım zaman her hareketimi hissediyor gibi geliyor. Uyurken kimildamaya falan başlıyor. Odasını ayırmaya hazır mı değil mi pek emin olamıyorum. Ve yer yatağında yatmak beni zorluyor. ( Beraber yatırmaya alıştırmadığım için o beşiginde ben yerde yatıyorum) Bu konuda baya kararsız kaldım. Sizler bu konuda nasıl bir yol izliyorsunuz ve bebekleriniz kaç aylık ?

Benim kızım daha 8,5 aylık ve sanırım bu da benim en büyük dertlerimden. Zaten yanyana yatmıyomuşsunuz bi ay kadar ayrı odasında yatar yavaş yavaş yalnız bırakırsınız. Kamera çok yardımcı olur bence.

Ben kızımla aynı yatakta yatıyorum ve dediğiniz gibi her hareketi hissediyorlar ama ben ayıramadığım için eşim salonda yatıyo :slight_smile:

Ya kamerayı kullanmaya biraz çekiniyorum. Acemilikten wifi bağlantılı xiominin kamerasından almıştım. Hacklenme riski varmış sanırım onlarda. Korkuma onu kullanmayı bıraktım. Evet yanında yatmiyorum kendisi biraz dağınık uyur ve fazla temastan hoşlanmıyor. ( Anneme çekmiş ) Benim korkum bir video izlemiştim yurt dışında olmuştu sanırım bebek parmaklikli beşikten kafa üstü düşmüştü tırmanıp. Ne zaman ayirayim bence desem o video aklıma geliyor. Fena arada kaldım. Bı yandan da diyorum çok bağlandım o yüzden mi böyle yapıyorum. Böyle değişik hallerdeyim

Geçenlerde bi yazı okudum sonra çok araştırdım ve tüm kararım degıstı . Sizinlede paylaşmak isterım

Zaten ille de 12. Ayda ayırın demiyor. Eğer bunu istiyorsanız bebeğiniz en az 12 aylık olmalı deniyor. Siz o kısmı yanlış anlıyorsunuz gibi geldi. Ben bebegimi alıştırmadım çünkü o bağımlı olmayabilir ama ben olabilirim. Çünkü temas seviyorum. Alissaydik sanırım halamla babaanneme benzeyebilirdik. Halam annesi ile evlenene kadar beraber uyudu :sweat_smile: Yani sonuçta o da bir birey ayrı bir yatağı ve kendine ait bir alanı olmalı. Ve ben ikimizin de ihtiyacı olduğunu düşündüğüm için de biraz buna yöneliyorum. Sadece şu an güvenlik kaygısı çekiyorum. Düşmesinden korkuyorum. Bu yersiz bir korku mu emin olamıyorum. Bu da adım atmama engel oluyor. Bir de şahsen yan yana yatmasak da aynı oda da olmaya dair de sanki bende bir bağımlılık süreci başlıyor gibi geliyor. Sanki rahatsız olduğunu hissetmesem ve kendim de yerde yatmaktan rahatsız olmasam hep o şekil uyumak istiyorum. Bir de benim eşimin bir huyu var. Ben yoksam kendi yatagimizda asla tek yatmaz. Gider oturma odasında koltukta uyur ki kızım doğalı hep koltukta yattı. Biraz onun için de adım atmalıymisim gibi geliyor. Biraz kendimle savaşıyor gibiyim

Merhaba bence şuan için ayırmamalısın en az 2 yaş olmalı eğer ki illa ayıracaksan kademeli olmalı ben kızımı 2 buçuk yaşında ayırırken yatağına yatırdım ellerini okşadım poposuna pıt pıtladım 4 5 gün böyle yaptım sonra temas etmeden başında durdum o uyuyana kadar sonra yatağına en uzak köşede oturdum en son odadan çıktım bu dediklerimi herbirini 4 5 sürecek şekilde ayrı ayrı yaptım hemen bırakıp gideyim dersen çok ağlar maksimum yarım saat sonra geri dönersin ana yüreği​:blush:eğer ki düşecek korkusu yaşıyorsan ilk etapta yer yatağında yatırabilirsin tamamen odasına alışıncaya kadar

Teşekkür ederim tavsiyeniz için :heart:

Rica ederim​:blush:

Kademeli yapin mesela ilk gunler uyanmasina birkac saat kala sabaha karsi kendi yataginiza gecin. Birkac gun bu sekilde devam ettikten sonra bu sureyi artirarak devam edin. Hem bu sizin güvenlik acisindan korkunuzu da yenmenize yardimci olacaktir. Bi anda kendi yataginiza gecmeniz bebek icin zor oldugu kadar sizin icin de zor nihayetinde.

Vala bence çok erken ben çocuklarımı 5 yaşına gelince odalarını ayırdım zaten yatak odam büyüktü 2 yatak koymustum 5 yasinda o yataklarıyla odalarına koydum okula başladıklarında onlara baaza aldım 2. Çocuğum 1. Sınıfa geçince abisiyle onunda odasını ayırdım

Bu güzel bir seçenek evet bu şekilde yapmayı deneyeceğim teşekkür ederim :hibiscus:

Bana da sizin söylediğiniz yaş çok geç geldi ki zaten herkesin yatak odası sizinki kadar büyük değil. Herkesin şartlarına göre şekillendiğini düşünüyorum bunun vaktinin. Benim kızım yerini yatağını sahiplenen bir kız ortam farkı onu etkiliyor. Yatak odama alistirsaydim bir de onun zorluğunu yaşardım. 12 ay erken olabilir size göre ama bizim şartlarımız da vakti gibi. Çünkü hepimiz zorluk çekmeye başladık. Kızım ben odada iken hareket ettiğimde ya da odaya girdiğimde uykusundan uyanabiliyo ya da sürekli kimildamaya başlıyor. Ben yerde yatarken artık zorlanıyorum bel ağrıları çekmeye başladım. Eşim bensiz yatak odasında yatmıyor koltukta yatıyor yanıma gelse zaten aşırı horluyo beraber de olmuyor kızımın odasında. O yüzden ben vakti olduğunu düşünüyorum. Kendimde çok alıştım bir yandan onunla aynı odada uyumaya devam edersem bunu çok daha uzun bir süre surdururmusum gibi geliyor. Kendimi biliyorum sonuçta. Sonuçta çocuğumu terketmiyorum bağlanma şeklimiz de olması gerektiği gibi. Ben sadece bu güvenlik konusunda kaygı yaşıyorum yoksa erken olduğunu düşünmüyorum kızım için.

Canım çocuklarımın odasini ayırdım ikiside aynı odadaydı daha 6 Şubat depremi oldu gece nasıl odalarına yetiştiğimi hatırlamıyorum 6 ay twkrar bir arada yattık korkudan

Benim ayirmama sebebim zaten güvenlik konusu

Basit korkular ve acılar yaşanmadı o depremde korkunuz anlaşılır yorum yapmamayi tercih ediyorum korkunuz hakkında

Ya o kameralar sanırım sürekli kayıt alıyo aslında ben ondan istiyodum yanlışlıkla bebek kamerası aldım anlık hareket ederse kaydediyo onun dışında sürekli kayıt yok belki daha güvenlidir.

Kamerayı almadan önce hep onunla aynı odada kalıyodum artık kamera varken açıyorum telsiz gibi olanı önüme eşimde telefondan bağlı zaten en ufak harekette ya da uyandığında bildirim geliyo bakıp alıyoruz bence bi deneyin içiniz o açıdan rahat eder duyarsınız hep

Bebek telsizi almayı düşünüyorum kamera var çünkü güven problemi oluştuğu için kullanmayı bıraktım yoksa bende kullanıyordum. Evet dahili hafıza satın alıyorsunuz 24 saat kayıt alıyor bebeğin hareketini ayrı algılıyor odaya giren kişi hareketini ayrı. Ve hepsinin o kısa anlarının dahi videolu kaydı tutuluyor. Ama sadece kayıtlı hesap üzerinden o sekilde video kaydı tutulabilmesine izin var. Ben girdiğim de sadece yeni olan kayıtları görüyorum geriye dönük göremiyorum onların kayıtları eşimde oluyor. Kamera güzel ama hacklenme riski var. Bir de ev hali illa gelip geçiyorsunuz önünden ya da aynı odadasiniz falan haclenirse herşeyin izlenmesi riski var ki bununla ilgili bir video izlemiştim çok da korktum hemen kapattım kamerayı