Ya benim yengemin cocugu bebekken huysuzmus . Bebek 40 li iken eve et girince mi olmuş öyle birsey galiba ondan sonra bebek çıldırmış gibi hiç ama hiç duruyormuş. Az cok hatirliyom bebegi sallasalar bile kıyameti kopariyordu. Sonra bebege aydas olmus flnca yere götürün baktirin demişler. Yengemgilde götürmüş bebegi orda yikamislar fln igne fln almışlar kadının dedikleri yerlere atmışlar. Sonra bebek düzelmiş. Iste olayi yarım.yamalk biliyom .benim dediğim muska değil.
He anladım bi soracam bunu inşallah böyle bir şey değildir geçici bir durumdur teşekkür ederim
Rica ederim canim
Yogurt yedir yatmadan once uykusu gelir
Onu da yaptım ama fayda etmedi
İnşallah geçici bir durumdur ama belki de uykuyu sevmiyordur bazı bebekler öyle maalesef
Dışarı çıkartıyor musunuz? Emekliyor mu ya da elinden tutunca yürüyor mu? Enerjiyi atamıyor olabilir mi? Bir de acaba doymuyor mu neler yediriyorsunuz gün içinde nasıl geçiyor gününüz?
Haftada iki ya da üç gün çıkartıyorum her gün alışırsa hiç durmaz evde diye her gün çıkartmıyırum emekliyor evet elinden tutunca da yürüyor bazen kendisi bi yere tutunup kalkıyor aslnda enerjisini atması için çok fırsat ta veriyorum oyun oynaması için yemeği hâlâ çok skntılı peynir yumurta pankek kahvaltılık bişey vs yemiyor anca bebe bisküvisi ile yoğurt tahin ceviz karışımı yapıp veriyorum taneli pütürlü çorbalar yemekler de yemiyor kusuyor o yüzden ne çorba yapsam blend ediyorum mecbur çok deniyorum her gün veriyorum taneli pütürlü ama yok yemiyor işte meyveli yoğurt yapıyorum ara öğün muhallebiler fln çok çeşit değşik yemekler yemiyor bunları da çok zor yiyor son birkaç aydr yemeği çok zor uykusu çok zor ilk aylar çok da zor bir bebek değil diye seviniyordum başkalarından dinlediğm kdr yla kendi bebekleri hakkında ama şimdi aman Allah’ım bide bugün regl oldum evde tekim aşırı bulantım var karnım belim çok kötü ağrıyor ilk defa eşim eve gelsin diye can atıyorum hastayken biri belime masaj yapmasa ölecek gibi oluyorum şimdi de çok kıvranıyorum resmen acıdan
Çok geçmiş olsun inşallah zordur bilirim benim de zor geçer. Dışarı çıkarmayı öneririm. Bak benimki 11,5 oldu şöyle diyeyim kesintisiz her gün çıkarıyoruz hatta sabah bile çıkıyor kahvaltı öncesi. 1 saat sabah 1 saat akşam. Ben de hava alıyorum yürüyüş yapıyorum. Kahvemi çayımı koyuyorum termosa içiyorum. Bir kulağımda müzik valla bak köydeyiz bir de biz. Gidecek yer de yok parktan başka. Havalar güzel sen de çık gezin güneşlen iyi gelir hem evden uzaklaşmak da. Bebeğin de hava alır hem. Biz evde bile durmuyoruz sürekli yürüyüş yapıyoruz hele dışarıda görmen lazım yürüdüğü zamanki sevincini.
Sonra bi onar dk salıncak kaydırak yapıp eve gidiyoruz yavaş yavaş sürüyorum arabayı da. Çoğu zaman uyuyakalir inan. Önce yürütüyorum sonra kaydırak en son salıncak
Böyle sıra olunca iyice mayışıyor yavrum eheh ya yolda ya da evde muhakkak uyuyor hemen
Yemesi için tavsiyem yine patates, pirinç gibi hemen ezebilecegi şeyleri vermen. Blend etmeyi birakmalisin acilen. Önce çok az yap sonra da bırak. Yoksa yaşına gelecek artık yemesi lazım yutmasinda sıkıntı yoksa. Dişleri de varsa çiğner artık. Çorbanın içine ekmek içi at onu minik minik ver çiğner yutar. Ben artık ayrı yemek yapmıyorum bak 2 hafta kaldı yaşına. Öğlen yayla çorbası icirdim içinde ekmekle. Akşam da bizimle patatesli fasulye yiyecek yanına yoğurt veririm. Suyuna ekmek banarim önüne koyarım. Kendi yiyor artık ekmeğini de önüne koyunca meyvesini de. Önüne koy ekmeği mesela ısırsın uğraşsın ıslatıp koparıp yer. Bebe bisküvisini koy seviyorlar ya genelde kıtır kıtır yer yanında ol tabi büyük parça alırsa ağzından alırsın. Ben hep böyle yaptım. Önce salatalık içini oyup çay kaşığıyla vermiştim sonra direkt kendi yemeye başladı hele dişleri çıkınca. Benimki de öğürdü ama çok müdahale etmedim. Korksam da bogulmadigi sürece öyle bıraktım öksürüp çıkarttı kendi kendine inan o zaman yiyemedigini çıkartmayı öğrendi. Sonra büyük gelince hep çıkarttı ağzından. Böyle anlatıyorum ama hâlâ yapabilir bebeğin de uğraşacak sadece. Sen de tetikte bekle bu kadar. Suyla yapılan mama aldım demiştim paylaştım burada belki onu denesen en azından gece uykusu öncesi tok tutar. Ben alalı 1 ayı geçti çok vermiyorum ama akşam yemeğini az yediği zaman yapip veriyorum 2 dk sürmüyor suyla çatalla çırpıp yoğunlaşınca yediriyorsun muhallebi gibi oluyor. Rezeneliymiş hele gece olanı bence uzun uyumasinin sebebi bu… Bizim de dişler ikişer ikişer geldi çok zorlandı uyku öncesi Tetagil verdim bunlara ek. Aşırı ağlaması olmadı huzursuz olduğu an dışarı attık kendimizi. İlgisi mekanını degistirince geçiyor dişten. Ve tabiki her gün herrr gün banyo yaptırıyorum akşam yemek öncesi bunun da etkisi çok uykusuna. Bazen öğlen de yaptırıyorum suyla da çok oynuyoruz. Su da sakinleştiriyor. Ek olarak
Lavanta spreyi yapıyorum kendim. Küçük sprey şişesine su doldurup 5 6 damla lavanta damlatıyorum. Yataklarimiza tepeden sıkarım yastıklara perdelere falan. Ben çok severim uyku getirici, sakinleştirici özelliği var. Dinliyorsunuzdur belki ama uyumadan önce de Uyku öncesi sureler açıyorum. Sureler bitince hemen ardında Pış pış . Bazen buna gerek de kalmıyor. Yaparsınız yapmazsınız bilemem bir deneyin isterim benim yaptıklarım bunlar.
Ek olarak bir de ben ne zaman gergin olsam o da huzursuz oluyor. Buna bir dikkat edin isterim zor da olsa ![]()
Çok güzel anlatmışsnz öncelikle teşekkür ederim ben ilk ek gıdaya başlarken bile çok az yumurts sarısı vermştm yedi öğürsede sebzeleri hiç blend etmedim hep buharda haşlayıp çatalla ezip verdim tabi başta öğürüyordu kustuğy zmnlards oldu ama yine de verdm 6-7 aylıkken şehriye çorbası yayla çorbası kabak çorbası vs veriyordum yiyordu o zamanlar ama köy’e gittm oraya bir kadın geldi resmen nazar etti kızıma yemek veriyordum işte bnm yeğenim var üç yaşnda senin kızın kadar da göstermiyo o kadar zayıf hiçbir şey yemiyor dedi yemin ederim o gitti on dk geçtimi bilmiyorum kızım o kadar fazla kustu ki haftalık yediğini çıkarttı resmen o kadar korktum ki sabah devam ederse doktora götürecem dedm baktım kızım bnm sütümü bile içmiyordu kusuyordu ama öyle böyle bir kusma değil aklım çıkacaktı normalde soğuk kanlıyımdr ama o an noldu bilmiyorum Allah’tan annemler vardı yanımda hastaneye gittk hmn bişey çıkmadı elhamdülillah ama o günden beri kızım bu durumda yoksa inan maşallah eskiden yemeği daha güzel di mesela kavanoz mamalar hiç alamzdım hazır bebe bisküvisi bile vermiyordum ne versem pütürlü. Veriyordum hazır gıdalardan uzak tutuyordum ama aç kalıyordu mecbur vermeye başladm şimdi de sürekli taneli. Pütürlü vermeye çalışıyorum ama o kadar fazla kusuyor ki yedikleri de gidyor artık o yüzden çaresiz veremiyorum yoksa yedi tane diş çıkarmış maşallah koparıyor salatalık ekmek biber elma şeftalı fln verdğmde koparıyor ama parça ağzına girdmi öğürüyor dışarı çıkma konusu da bende istiyorum ama bazen o kadar yoruluyorum ki halim kalmıyor diyorum bi gün hasta olsam götürmesem durmaz bi daha o yüzden çok alıştırmıyorum park var ama yürüyemiyor salıncağa koyablrm aslnda ama kaydrıak korkarım szn ki yürüyor mu bnm ki de 11 ay 10 günlük
Kendi başına yürümüyor ellerinden tutunca yürüyor. Bu aralar tek elle bile yürümeye başladı. Hiç emeklemedi. Yürüteçte bile zor duruyor sürekli yürümek istiyor. Enerjiyi atamıyor yoksa. Biliyorum her gün zor olur ama bir gün durup bir gün çıkarın hiç olmazsa. Alışma konusu olmuyor o kadar evde oyuncakları da varsa oturup oynuyor mutfak eşyalarıyla falan da. Yürüteçle geziyor en fazla 10.15 dk sonra bağırıyor al beni diye
parka cikmasak cildiririz herhalde. Bence siz de iyice yorun parkta sonra yaptığınızı yiyecek inşallah açken. Ve korkmayın artık yiyormuş işte meyve falan da kopariyorsa ne iyi. Yemekleri zaten yer daha yumuşak yani. Fasulye yaptım dedim ya bugün hem fasulye yedi hem patates hem pilav aralarda yoğurt verdim bir kere de su verdim kuru gittiği an. Suyu da çok vermem yemek arasında. Akşam 6 buçukta yedi bunu sonra 8 de gece mamasını yedi. 9 da emdi 9 çeyrekte uyudu. Park, banyo, yemek, gece mamasi sonra da uyku öncesi loş ışıkta sakin oyun oynamayı bir deneyin derim birkaç gün.
Bi iyileşeyim inşallah bu dediklerinizi yapacam bide hangi mamayı veriyorsunuz
Severek yiyor hâlâ deneyin bence. Ilık su koyulup çırpılıyor sadece yapması çok kolay.
Uyku arkadası denediniz mı ?
Onu da denedim hiç sevmedi