Bebeğinize Vitamin Vermeye Devam Ediyor musunuz? (1 Yaş Sonrası)

Merhaba anneler

Bir yaşından sonra bebegine D vit, balık yağı veren var mı? Kış döneminden ötürü d vit devam etmek istiyorum. Devam eden anneler kaçlık D vit veriyorsunuz? 400 le baslamıstık yenidoganda biz.. Yine balık yagı kullananlar hangi marka balık yagı veriyorsunuz?

Ben de şurada bekleyeyim… 14 ayda son şişeler bitti yeni de almadık değerlere de baktiramadım hasta olmayınca kan almıyoruz diyor ne saçma :roll_eyes: Haftaya gideceğim yeni aile hekimine bakalım.

Aile hekiminde degerlerine baktırmak istiyoruz derseniz alırlar aslında. Evet kış oldugu için d vitamini önemli düzenli balık yemiyorsa balık yagı da 1 yasından itibaren öneriliyor. Benim kızım 7 aylık yaşına geldiğinde tadını severse möllersten devam ederim.

9.aydan beri diyorum öyle keyfiyetten bakamayiz diyor 3 farklı doktora söyledim yani :roll_eyes:

18 aylık ben d vitamini 2 yaşa kadar vericem hemşirem 2 yaşa kadar önerdi . Kansızlık oldugu için kan ilacı da kullanıyoruz

12 aylıkken de D vitamini doktor yeterli dedi kesti kandan bakıp kan ilacına devam ediyoruz ama onuda zorla arada veriyorum kansızlık çıktı bir tek

Balık yagida 13 aylik doktor yazmadı bende unuttum sormadım kullanmadim zaten her ilacı zorla iciriyorum iki kızımda hiç kullanmadım ben balık yagi

Allah Allah ben gittim çocuk doktoru tüm değerlerine baktı d vitamini artık keselip yeterli dedi kan ilacına devam üç ay daha dedi d vitamine birde yazın bı baktirip ona göre devam edersini dedi

Yazın güneşten vitamini alır ama asıl kışın d vitamini takviyesi gerekli agustostan sonra güneşin geliş açısından dolayı gerekli vitamin alınamıyor maalesef kışın kullanmak daha önemli

Bence kullanmalısınız haftada 3 gün balık yemiyorsa

Aynen haklısınız bende anlam veremedim bide daha bakılalı bir ay oldu kış ayı kesmesi doktorun saçmaydı parayla alıp devam edeyim bari kendim eczaneye sorup zaten şuan hasta bir haftadır çocuk iyileşemiyor ateş öksürük burun akıntısı ishal var 39 üzerinde ateş

Siz onerebileceginiz ilaç varmi vitamin

Bizim 10 aylikken kan tahlili sonucunda demir ilaci kesildi ancak kan değerinden bağımsız d vitaminine 2. yaşına kadar devam edilmesini söyledi doktorumuz. 1 yaşına kadar 400 olanı kullandık oceanın d vitamini ama 1 yaşından sonra 600 olan ile devam dedi

D vitamini olarak mı

aile hekimimi yoksa cocuk doktoru mu dedi bunu size. Şu an aşırı salgın var zaten iyi bir çocuk doktoruna görünün bence öksürük ateş ishal altında yatan ndene göre tedavi süreci uygulanır. Test yapılsa zaten ne oldugu ortaya cıkar. Çok geçmiş olsun Allah şifa versin inşallah :folded_hands:

1 yaş kontrolünde d vit normal çıktı ama doktor yaza kadar devam et dedi ocean sprey 1 fis veriyorum..demir düşük çıktı ilaç kullanıyoruz o yüzden hafifte b 12 eksik dedi onada ocean spey kullanıyorum

sağlık ocağına mi dedidiniz o kar önemsemiyor normal çocuk doktoruna götürüp 1 yaş kanlarina baktirdiniz mi direk istiyolar zaten sizden niye istemediler ki

bizim çocukta aynı çocuk doktuna götürdük hiç bişey yapmadı sadece takip edin dedi gonderdi ateşi vardı ertesi gün iyice kotuledi ateşi 38.6 aldı acile gittik dolven verdiler 1 saat ateşi düşsün diye yüzünü vs yıkadık sonra antibiyotik dolven calpol verdi gönderdi ilaç bitti ama hala öksürük burun akıntısı devam ediyor test yapmadılar yani sadece boğazına baktı kızarmış deyip gondefdi 10 gün oldu nerdeyse ama geçmedi sadece ateşi düştü oda yükseliyor arada bir

Aile hekimini bebeğim için biz hiç görmedik. Çocuk doktoru takipleri daha iyi yapar. 9.ayda kan tahlili yapılıyor, normalin dışında değerler varsa buna göre vitamin dozu ayarlanıyor ve 12 aylıkken tekrar bakılıyor. 9.ayda yapılan tahlilde herşey iyiyse 1 yaşında tekrar tahlil yapmıyorlar. Bizim demir düşüktü dozunu artırdı ve 1 yaşında tekrar kan aldılar ve doktor bebeklerde sürekli hale gelen demir düşüklüğünün zekayı da bir miktar etkilediğini söyledi.

14 aylık, elimde olanları bitirene kadar devam edicem, bitince yeniden almayı düşünmüyorum.