Bebek kusma

yenidoğan bebekler neden fışkırarak kusar

Muhtemelen reflüsü var biz 5 ayın geckindir hep kustuk daha yeni yeni duzeliyoruz bir doktora gösterip söyleyin isterseniz

tamamdır teşekkür ederim

Reflüsü vardır canım benimki de öyleydi 6.5 aylık yeni yeni azaldı çok şükür doktora götür gelişimi etkileyebiliyor maalesef biz gaviscona başlamıştık öyle biraz rahatladı yavrum hep ağlardı

ne sıklıkla kusuyordu fışkırarak

Yenidoğan reflüsünde fışkırarak kusmak olmaz. Doğru tanımladığıniza emin misiniz. Benim büyük oylum düşüp kafasını vurmuştu beyincik sarsıntısı geçirdi. O gün fışkırarak kustu. Direk gözleri kaydı acile götürdüm. Fışkırarak kusmak dediğimiz şey bulunduğu yerden en az 1-2 metre uzağa kusmak demek.

Geçmiş olsun oglunuzun su an durumu nasıl bı hasara sebep oldu mu

Çok şükür hiçbir sıkıntısı yok sadece o günü hatırlamıyor o kadar

Yenidoğanken günde 1 kere beslenmesinden hemen sonra ya da hala emerken meme ağzındayken kusardı muhakkak fazla geliyor diye yorumlayıp 1,5 aylık olana kadar bekledim ama devam edince doktora gittik reflüsü var ama gelişimini etkilemediği sürece ilaç önermiyoruz şuan boyu ve kilosu olması gerektiği gibi dedi ilaç vermedi 3. Ayında sağlık ocağına boy kilo kontrolüne gidince hemşiremiz dedi ki sütün mü yok neden alması gereken kiloyu alamamış ve boyu geçen aya göre sabit kalmış o dönem de oğlum hep ağlıyordu emmiyordu doğru düzgün sonra kusmaya birde uzunca süren hıçkırıklar eklenmişti ve özellikle gece yatırırken öksürük öyle tekrar gidince doktora hemen ilaca başladı şikayetlerimiz azaldı baya çok şükür şuan öyle nadiren olsa oluyor ama hala şiddetli kusmaları mesela bu sabah tekrar dolu dolu fışkırarak kustu :woman_facepalming:t2:

Düşme veya benzeri durumlar ayrı ama travmatik bir durum olmadığı halde kusuluyorsa reflü olma ihtimali çok yüksek benim oğlum 10 15 günlükken öyle bir kusardı ki burnundan bile dolu dolu atardı :woman_facepalming:t2:

Benim iki çocuğunda 7-8 aya kadar çok kustu. Hatta büyük oglanin burnundan gelirdi ama firkirir tarzda kusmayi sadece oğlum sarsıntı geçirdiğinde yaşadık

Maalesef düşme durumlarında oluyor ve tehlikeli bir durum Rabbim hepimizin yavrularını bu tür kazalardan korusun

ağzından üstüme doğru kusuyor süt kesiği gibi

Amin inşallah. Benim oğlum çok vukuatlı maalesef :woman_facepalming:t3:

Heh işte.. fiskiraraktan kastım o 1-2 metre öteye kusmak fışkırır tarzda kusmaktir diye biliyorum.

Doğrudur. Çünkü oğlum sarsıntı geçirdiğinde fışkırarak kustu dediğimde ne kadar uzağa kustu diye sordular halinin bir ucundan diğerine dedim. Evet bu fışkırarak oluyor dediler ve direk kırmızı alana aldılar

Sağol canım. :purple_heart:

Çok şükür hiçbir hasar almamasına Cook sevindim Allah bütün çocuklarımızı koruyup kollasin

Amin.. çok teşekkür ederim :purple_heart: