Bebek nasil kırklanır nelere dikkat etmeliyiz

Ilk defa bebek kirkliycam nasil oldugunu bilmiyirum . Son 5 gun kaldi int bakmadan once sizlere yazayim dedim sizler nasil yaptiniz 40 gunu gecerse hirsey olur mu ?

Eskiden beri süregelen bir adet sadece. Ben yapmadım gerekli bulmuyorum. Yapana bir şey diyemem ama stres yapmanıza gerek yok kimse zorlanamaz böyle şeylere 41 oldu geçti diye. :blush:


Ben böyle hazırladım gül yapraklarını öncesinden yıkamıştım yıkama suyuna koyduk sonra kırk kaşık su ayırdık onunla abdest aldırdık sonrada normal yıkadık bende yıkandım. Ertesi gün mevlüdünü yaptık sonraki gün de sevdiğimiz evliliği güzel gelir durumu iyi olan hayatı güzel olan birinin evine gezmeye götürdük. Orda yüzüne un sürdüler evden çıkarken ekmek ve yumurta verdiler. Bunlar hep kayınvalidemlerin adetleri tabi ama güzel oldu herşey bunlar hep anı olarak kalıyor

Filenin ustundeki seyleri hep suyun icine mi atiyonuz . Yomda tas ve altin fln mi atiyon . Birde hangi sureler okunuyir 40 defa

Doğduğu gunu sayıyor muyuz 8 kasimda oldu kizim gece 03.24 oldu simdi 8 kasim olarak mj 9 kasim olarak mi saymaliyim

Normal yikadik canim biz hatta 41. Gun yikadik. 40nda hastaneye gittik hava soguk hasta olmasin diye annem sadece bildigi dualari okudu yikarken eskiden gelen bi adet aslinda illa sunu bunu yapacagiz diye bisey yok

Ben okusam kabul olur mu acaba . Bende int oldugu kadar yaparim . Zaten 40 olayi bebek icin degil anne icin verilen bir ad . Sadece kadinin mahremi sakli kalsin diye bebege verilmiş bir ad mesala soyke dusun bir erkek gelip esine kadinin 40 biti mi diye sorsa mi iyi yoksa bebegini sorsa mi iyi . Kadinin 40 gun akintisi oldugu icin 40olayi var en azindan ben oyle biliyom bazi seyler cok sacma geliyir ama yarim yamalak uygulamk istiyom​:crazy_face:adet yerini bulsun tabi dinimizce boyle birsey yok . Dinen kadinin 40 gun zor durumda olmadikca disari cikmamasi uygun gorulmus oda kanama oldugu icin otomatik gusulsuz abdestsiz geziyiruz onun icin nazar ve kotu olaylar bizi daha cabuk bulur bu yuzden disari cikilmasi uygun degil . O degilde 1 ay ne cabuk gecti :crazy_face:

Kanaman bittiyse tabi sende okuyabilirisn canim 40 icinde kanaman bittiyse eger gusulunu alip ibadetini yapabilirisn okuyabilirisn yani elinden geldigince yanlizsan yapabildigin kadar yap 40 ni benim ikinci cocukya valla sadece okuduk ufledik yikadik ilk cocukda yapmistik biseyler :grin: aynen valla daha dun gibi hangimiz once doguracak muhabbetide yapmistik :grin::grin:

Bizde kırkı çıkarken surahinin içine 40 tane önceden yıkanıp temizledigimiz taş ve 7 farklı ağaç yaprağı koyduk çocuğun suyunu bu surahiye doldurup burdan ince tül yardımı ile kovasına suyu döktük ılık su yapıp dua ile yıkadık sonra bende aynı şekilde surahiye su koydum içindeki suyu süzerek kendi banyo suyuma ekledim bende duş aldım o su ile. Daha sonra tüm evi süpürüp örtüler yıkanıp yerlerde bu sudan eklenip karıştırılır yerleri de sildik bu şekilde kırkı çıkardık

Ben sadece gül yapraklarını attım canım. Duaları kayınvalidem okudu hep ama nazar duası okuduğunu düşünüyorum. Felak nas gibi

9 kasım 1. gün 10 kasım 2. gün diye sayacaksın

Bende yapmadım düğünlerde ki gibi geleneksel adetler bunlar. Çok zahmetli birde uğraşacak vaktimde yoktu açıkçası :sweat_smile:

Hahah hatirliyom o mubbeti . Kanamam biti sadece sari bi akintim.oluyor ondan birsey olur mu ?

Ben adet töre falan pek sevmiyorum açıkcası. Bebeği dualarla yıkadım kendimde abdest aldım. Sonra koyun koyuna yattık :grin: