Bebeklerini anam babam usulü besleyenler

Artık sebze meyve püreleri bebeğe özel çorbalar yapmaktan sa tabi daha az tuzlu dahs az baharaatlı olacak şklde kendi yedklermzden vermek istiyorum daha bebekken herşeye alıştırılan çocuklar ilerde yemek konusunda seciçi olmuyo çevremde çok denk gelmişim ki sosyal medya da hep bu var ama cesaret edemiyorum boğazına takılır Allah korusun diye nasıl yapcam çocuğuna her şeyden veren annelerr yardmcı olurmusunuz

Nekadarlik bebegin. Tuzsuz baharatsiz salcasiz ona ozel hazirlanan hersey onun sagligi icin ileride herseyi yesin diye bence acele etmemek lazim asil bunlarsiz yedigi zaman zamani gelince heryin tadi daha guzel gelir tatli tuzlu yediginde yemek ister herseyi en basiti havuç kabak puresi veriyorum yiyo ama muz veridgim zaman daha istahli yiyo tatli cunki boyle dusun bence acele etme bobreklerinide bedeninide yorma

7 ay 20 günlük aslnda haklsnz şimdi daha minicik herşeyi verirken skntısı şuan değilse bile belki yıllar sonra çikacak o da var tabi ama iştahszz çocuk da çok zor oluyor kendi kardeşlermden biliyorum ne biim aklmda var versenmi vermesemmi acaba diye

Ztn olabldğnce ona uygun hale getiririm de 2 ay da çok erken değilmi yaa

Klavye yanlış yazmş değilmi dıcektım değilmiş yazdı şimdi farkettim tabi ki çok erken bnde 5 aylık başladım tadımlara

Yok mama vermedim sadece anne sütü açıkçası doktoru dinlemedim 6. Ayda başlarız dedi ama ben ufak ufak 5. Ayda başlaadım vermeye

Bebeğim 7 ay 10 günlük her şeyi püre halinde yiyor bi iki defa taneli bişey verdim kustu öğürdü çok korktum veremiyorum

Bnm de öyle taneli bişey girse agzına öğürüp kusuyor ama işte şimdiden alıştırmam lazım yoksa sonradan ilerde de bana çok çekitirir yeme konusunda Allah korusun

En azindan 10 aya kadar bekle yanim daha cok kucukmuş benim ilk cocugumda oyle bebekken hersey yiyodu simdi inan herseyi seciyo peynir zeytin surmez agzina istahsiz bebekde tabi zor olur canim. Ama dedigin gibi ileride skntisini ceker allah korusun

@Ebuşşş bizimkide oguruyo malesef yavas yavas pureyi. Kesmeye calisin catalla ezin corbalarina kirik pirin yada tel sehriye koyuyorum onlari cogneyeme calisiyo cogu zaman oguruyo tabi. Direk kati verirsem yiyemiyo . Hep pure beslenirse taneye cok zor gecersiniz

Ben 8 aydan sonra bizim yediklerimizden vermeye başladım uygun olanlardan mesela biz salçalı makarna yaparken ona yoğurt koyup verdim. Yemeklerimizde tuzu azalttım onada yedirdim. Ama taneli konusunda bende çok korkuyordum 10 aylıkken falan rahat yedirmeye başladım öncesinde öğürüyordu az az vermeye başladım alıştı

Meyveli mamalar da yapıyorum minik 40 ml lik kavanozlara, günde 1 tane ondan yediriyorum sabahlar bizle kahvaltıda kendi yiyor gibi bişey yumurtanın sarısını elimde bölerek veriyorum beyazını direkt eline veriyorum pankek peynir domates içi, öyle fabrikasyon tuzlu şekerli olmayan herşeyi yediriyorum, akşam da yiyebileceği çorba köfte vs bişey yaptıysam ondan da veririm ama öyle çok ezip püre yapmıyorum minik minik bölerek . Eline de bı ekmek :rofl: gerçi ekmeği o ıslatıyor ben yiyorum :rofl:

Canım biz daha ek gıdaya geçmedik ama büyük kızıma 7-8 aylıkken falan yemeklerin suyundan veriyordun azcik azcik senin dediğin gibi tadina alışsın herşeyden yesin diye tabi o zamanlar ilk çocuk olunca herkes ne derse onu yapıyordum bişey bilmiyorum diye ama şimdi yapmam çoğunu . Büyük kızım şimdi çok yemek seçiyor yani her yaşta değişiyor aslında yiyip yemedikleri mesela 5 yaşında pilavı çok severken şimdi pilav yemek istemiyor, balık, tavuk yemezken şimdi balık ve tavuk yemek istiyor sadece yani bunu bebekken aşılayamiyoruz maalesef o yüzden sen bebeğe nasıl uygunsa şimdi o şekilde besle ilerde zaten değişecek beslenme şekli. Ben bu şekilde tecrübe ettim kendim benim fikrim de bu yönde :hugs: