Boşver takma eşim o konuda sizinki gibi değil çok şükür mesela banada çok diyen oldu hani geç yatır falan bu saatte yatırma uyku saati gelince heryerden kalkıp evime gideridm kızım uyumazdi başka yerde rahat edemezdi olması gereken bu kafaya takma sonuçta herkesi bu dünyada memnun edemezsin o senin evladın kimsenin değil uyku düzeni bozulunca sen uykusuz kalıyorsun onlar değil elbette seninde dinlenme vaktin onun uyuduğu vakit aynı şekilde bizde aynı durumları yaşıyoruz genel olarak ama takma iyi anne olmak değil ki abartılı anne kulak tika
Yorumuna yorum yapmak istedim . Bebeginiz destekli mi uyuyor desteksiz mi ?
Hep uyku saatini kacirmadan uyutorsunuz ya acil birsey olunca uyku saati gelince bebeginiz duruyor mu ? Mesla benim bebeğimin de uyku saati var ama illede o saate uyucak diy cok ustune dusmuyorum . Çünkü belli bir saate alisan bebek saati gelince cok huysuz oluyor diye biliyorum. O yüzden bir yere fln gidince orda uyursa uyuturum . Birde kendi yatagini arama gibi sorun da olabilir. Her ortama alistirmak da fayda var diye düşünüyorum.
O zaman hiç abartmiyorsun canim.Belli bir sınır iyidir.
Ayrica şunu da dile getireyim.
Uyku saatleri onemlidir ama benim düşüncem biraz farkli bu konuda. Her yere alıştırmak gerekiyor. Bebegin uykusu gelince uyumali ,uyku saatinde olmasa da 1 saat once veya sonra olsun bir sorun olmaz bence onemli olan o bebegin her yerde yerini yadirgamadan uyuyabilmesi. Cevremde de var uyku saati gelince anne baba nasil bir durumda olursa olsun o cocuk veya bebek cok huysuz oluyor . Onemli bir olay olsa dahi bebeginiz veya çocuğunuz onu anlamayabilir . Bu da size bir tık zor gelebilir . Uykuya direnen veya yerini yadirgayan kendi besigini ,yatagini isteyen bir bebekse daha da zorlaşıyor isler . Bir gunden iki gunden saat değişikliginden birsey olmaz . Arada birakin farkli saatlerde hatta uykusu gelince uyusun. Bence belli bir rutın olsada ara ara o rutinler bozulmali ki bebek her yere adapte olsun. .
Soyle dusun bebegini sessiz bir ortamada buyutursen bebek ona alisir cok gurutulu ortamda cok huysuz olur yada korkar aglar . Dugune gidince sesten korkar. Onun gibi dusun.
Ben kizimi her ortama alistiriyom .hatta evde ses olsun diy tv aciyorum ..gece yatarken sesiz odada uyur gunduz de o uyurken bilerek ses yapiyorum elektirikli supurge fln acarim . Sarki acarim . Bebegim uyudu diye sesiz olmuyorum. Allaha sukur her ortama uyum sagliyir. Ben boyle yaparak bebegume kotuluk yapmiyirum aksine ona iyilik yapiyorum. Ortamlara koly adapte oldugunu düşünüyorum.
Tam bir Queen![]()
![]()
![]()
İyi yapıyon canm onlarda anlayış göstersinler ben köydeyken akşam bebeğim asla durmazdi anneme giderdim hatta kaynanam görümcem uyuturdu da uyumazdi annemin evi sakin sessiz olduğu için anneme gidince hemen uyurdu misafirlikleri bile erteliyorum bazen mesela bgn gittik saat 10 a kadar arkdsmn da çocuğu asla durmadı uyumaz da başka evde. bnmki de şu an öyle bir agliyorki uykusuzluktan ağrisi oluyor çocuklara eziyetin ne anlamı var akşam 8de uyucak işte
Ayy ne güzel valla keşke baksalar keşke benmkiler uzakta tabi ama şu an diyorum ki keşke onlar olsaydı onlara baktirsaydum yaşlı oldukları için fazla çocuk sesine gelemiyorlar artık bizimkiler
Uyku saati gelince huzursuz oluyor. Alerjik gazlı bir bebekti çok zor uykuya dalardı bu rutini bulana kadar 8ay geçti. Valla bnim için gece uykusu sessiz karanlık sakin yerde olmalı uyku halleri bilinç altları açık en temiz şekilde büyüsün istiyorum benim zoruma gitmiyor gidememek evde olmak rutin severim. Tesettürlü emzirmek bu sıcaklarda başka evlerde olmak zor
Bende gece sesiz yerde yitiriyorum dediğiniz de dogru zor bir bebekse hele kolik flnsa bir tik daha ustune dusmek zorunda kaliyorsunuz. Bende seviyorum.rutini . Arada bozuyorum rutinleri ..oyle yapmasam annemgilde bile durmuycak ![]()
Ben başkaları icin degul de hem bebegim hemde kendim icin yapiyorum bunu. Mesla geçen Ankaraya gitik 1 gece kaldik orda arabada uyudugu icin uyutamadim gece 1 ,5 zor uyudu . Ilk defada yanimda yatti ..Yatagini cok ama cok sevıyor ama yatagini aramadi . Eve gelince 1 gun huysuz oluyor ertesi gun duzeliyor, uyku saati gelince yatağa korum totosuna kucuk bir vurus yaparim uyur
Her yerde uyutmak gercekten daha avantajli oluyor. Daha yeni . Yengemin kardeslerinin ikisininde cocugu var hastaliktan yatis vermisler .biri 1,5 yasinda birini bilmiyom .. o bebekleri hastanede uyutamamislar eve gidip besik almak zorunda kalmislar. Ablaminn cocugu 6 aylik o nerdeyse hergun banyo yaptirir ben dedim hergun yaptirma alistirma bebegi hep onu ister .o dinlemedi. Bebek simdi alismis uyumadan once banyo yapmasa uyumuyor. Yada cok huysuz oluyor. Kendi hastalandi bu sefer bebegi ile ilgilenemedi dogru duzgun bebek de 2 kati huysuz oldu. Biz insan ogluyuz ne zaman basimiza ne gelecegini bilemeyiz. .Bazi seyleri cocugumuza ogretmeliyiz. Her zaman evde olamayiz.
Dip not ben bunu kaynandan icin demiyirum. Annegil olur ,cok yakin arkadasin olur,dugun olur ,hastalik olur ,olum kalim meselesi olur ani bir iş cikabilir gitmek zorunda olursun. Bu yuzden ustunde durdum bu konunun ![]()
![]()
Sallayarak uyutuyorum evet ama gündüz her yerde uyur. Misafirliğe gideriz yere minder atarım. Ama saatleriyle pek oynamam bazen yarım saat kayar. Hep aynı saatler içinde uykusu gelir, bunu da ailemiz bilir. Bilmeyenlere de söyleriz ona göre davraniriz. Kendi yatağını tabiki arar ben kaç yaşındayım ben de arıyorum bana çekmiş sanırım arabada bile uyuyamam illa yatağım yastığım olacak. Her yerde ve her şekilde uyumaya alışsın taraftarı değilim. Onun da sessiz, loş ve rahat bir uykuyu hakettiğini düşünüyorum. Araba yolculuğunda bile olsa öyle bir ortam yaparım. Elimden geldiğince sesten uzak odaya uyuturum misafirlikte. Milletin yanında aman sese alışsıncılardan değilim. Doğru bulmuyorum uyku kalitesi açısından. Çocukluğumda bile misafirlikte gider boş, sessiz odada uyurdum, uzayan kahkahalarla uykum bölünürdü o kadar yorgun olurmuşum demek ki ağlardım uyuyamıyorum diye. Belki benim bebeğim uyuyabilir öyle ama benim tahammülüm yok. Biri evde uyuyorsa sessiz olunur daima. Hele bu bebekse ekstra.
Herkesin görüşü ,bakış açısı farkli o zaman .
Kimine ses ninni gibi gelir kimine rahatsız eden bir gurultu gibi gelir. Bende kucukken sarki acar oyle uyurdum . Esimde de simdi oyle birseyler acar oyle uyur tv yaninda uyursa bn kapatirim rahat uyusun diye o kapatirmaz acik kalsin ninni gibi geliyor diyir
Bebegim de arabada giderken sarki acariz hemen uyur . 2 aylikken dugune gitik millet uyansin da sevek diy basina toplandi .o kadar sese tık yoktu uyanmadi . Evde o kadar ses yaparm uyanmaz bazen cok sessiz olurum o an o sessizliğe alışır bir oksurukte uyanir aglar .
Kesinlikle abartmiyorsunuz. Ben bebek duzeni konusunda katiyim çünkü cocuklar düzen/disiplin sever. Bir gününün nasil gececegini bilen bebek huzurlu, mutlu bebek. Bebegim saatinde ve yatağında uyur, saatinde yer, saatinde oynar. Aksam misafirliğe buyuyene kadar bebegimle gitmeyi düşünmüyorum. Misafirimi de gece uykusuna gectikten sonra kabul ediyorum. Cunku ben bu duzeni korudugumda bebegim huzurlu oluyor, dolayisiyla ben de huzurlu oluyorum. Esim ilk basta biraz abartmiyor musun demişti. Şimdi insanlara " Iyi ki beni dinlememiş" diyor. Ayrica hastalik, dis döneminde bozulsa bile bebek sonunda alıştığı duzene geri dönüyor.
Vende sizinle aynı düşüncedeyim. İnşallah eşimde anlar sonunda ne yapmak istediğimi
Kızımda uyuyor heryerde gece uykusunu bölmek istemiyorum. Ailemde her zaman 7 8 gibi ayarlıyorum eve gelişi biliyorlar ki uyku saati