kızlar birazda soru cevap yapalım ne dersiniz arkadaşımla eşinin durumundan bahsetmek istiyorum yeni evliler 3 ay oldu arkadaşım eşinden para istemeye çekiniyormuş eşide öyle çekinilecek biri de değil sadece eve alışveriş yapıyormuş kendi için para isteyemeğini söyledi geçen gün bende artık ayrı gayrının olmadığını utanılacak birley olmadığını söyledim siz ne düşünüyorsunuz bu konu hakkında varmı aranızda bu şekilde olan düşüncelerinizi merak ettim
Ayrı gayrı yok tabi eşler arasında ama insan çekiniyor evliliğin ilk zamanlarinda mahcup oluyorsun ben de isteyemezdim hiç üç yıl oldu şimdi yeni yeni alıştım bu duruma
yeni olduğu içinde olabilir ama bilemedim çalışmıyorsanız sizinde ihtiyacınızı karşılamak zorunda bence yada vereceği tepkiden de çekiniyor olabilir
Ben 11sene sonra istemeye başladım
ama cekinmesin ya zor oluyor kadınlarında kendine göre alacakları oluyor uzun zaman sonra isteyince tuhaf karşılıyorlar ne alacaksın felan gibisinden
Başlarda bende öyleydim evlenmeden önce atanamadım için ücretli öğretmenlik yaptım kendi ihtiyacımı kendim karşılardım Okurken de bursum vardı onla idare ederdim aileme de yük olmak istemezdim evlenince evde kaldım mecbur iş de bulamadım eşim de öyle çekineceğim biri değildi. İsteyemediğimi o farkedip aylık sana şu kadar vereyim ihtiyacın meyse gör kıyafet falan alma ben alırım öyle istediğin şeyleri dedi o attı tabi ben eve falan harcadım eksiklere falan ama sonralardan aştık çocuk haberi aldık evlendikten 5 ay sonra . Kalmadı öyle şeyler haberden sonra ortak bişeyler yapmak bunu istiyorum falan diye ifade ettim . Aslında normal ama arkadaşınız da kendisi aşması lazım yani basit bir sorun aşar daha çok taze her şey normal bunlar. Şimdi 2 senelik evliyiz 5 ay falan sürdü yani bu durum geçer
Cebine koyardi lazim olursa cebimden al daha fazla istersen ara derdi.simdi kendi param geliyo yada ogullarim veriyo allah razi olsun binbereket versin cumle evladina.
Yeni evlendikleri icin gayet normal boyle cekinmesi canim zamanla duzelir ama bunuda bian evvel asmasi lazim erkek akli eve hersey alir ama aklina gelmez al buda senin harcligin olsun demek bunu alistirmak lazim. Esim hergun sorar paraniz varmi diye 11 yasindaki kziimada sorar her aksam paran varmi diye
Evlenince işten çıktım hep kendi paramı kazanmaya, harcamaya alışık olduğum için çok çekindim evliliğin ilk zamanlarında. babamdan da isteyemezdim ben. ama alışıyorsun. Zamanla alınacaktır oda daha çok yeni.
Ben hic cekinmedim, eşim parayı harcarken fiyatına bakmadan alır herşeyi ve s.,bu yüzden ilk günden maaşı bana ver ben saklayayım dedim oda verdi ,boylesi daha iyi olur bencede,dedi.
Bence para kadında kalırsa daha iyi olur diye dusunuyorum ben.
Bende yeni evliyken para isteyemezdim. Annemden başka kimseden istemedim bu zamana kadar. Kendi düşünüp versin isterdim. Sonra eşim cebime kredi kartı koydu. Çekinmeden istediğini al harca diye. O gün bugün kartın anasını ağlatırım ![]()
![]()
verdiğine pişman olmuştur heralde ![]()
Bnde ilk başlarda çok çekinşrdim hiç isteyemezdim o verince de yok gerek yok bnm param var diyordum olmasa bile ama şimdi üç yıl oldu nerdeyse şimdi para dileniyorum yine de vermiyor zmnla alışır
Yeni olukları içindir ama gerek yok bence artık herşeyi birlikte paylaşıyorlar tabiki kendininde ihtiyacı olacak evinde alacak edecek ben yaşamadım şükür o sorunu internet bankacılığı bilirim yönlendiririm hayat bir sonuçta gelir gideri bilmek lazım
İlk zamanlar bende öyleydim. Int alışveriş yapamıyorum birsey alacagım zaman söylüyordum izin istiyordum . Bu beni çok yipratiyirdu. 1 yıl oyle çekinerek istedim. 1 yıl sonra dedim dk bası senden para mı istiycem kocam ped alcam bana para at mı deyim.sana . Kart çıkartık aylik da para atıyor cok ferahladim valla .
Bende 2.5 yıllık evliyim çekinmem öyle zaten genelde karttan harcama yaparım para cok lazım olmuyor. Sadece ekstre geldiği zaman oo ne kadar fazla gelmiş ne aldık ettik vs diye konusuruz bazen o kadar
Bende öyleydim 2016 da evlendim 1-2 yıldır falan rahat isteyebiliyorum onuda cooook darda kalır acil bişey olursa öyle Fuzuli değil ev için çocuklar için kendim için hiç bir zaman istemedim ben kendimde biseyler yapıp satmayı katkıda bulunuyorum zaten . Hiç biseyini eksik etmez ne istersem alır yapar ama sanırım bu benim yetiştirilmemle alakalı çünkü benim babam çok kısan birisi aman şunu almayalım şunu yapmayalım diye büyüdük sadece bayramdan bayrama baştan aşağı kıyafet alırdık onun haricinde çok acil şeyleri alırdık bende şimdi harcayamiyorum istemiyorum elimde değil bunu aşmak gerek aslında . Eşimde daha yeni yeni lazım olur diye eve para bırakmaya başladı ben istemeden oda kendi akıl edemedi bu zamana kadar bende istemedim hiç şimdi gerçi sağolsun Alya sayesinde aylığım var oda benim Pazar paran oluyor yine eve harcıyorum
hatta ben eşime verdiğim zamanlar oluyor maşallah bereketli para ![]()
![]()
Kocamın parası da benim, benim param da benim dermişim ahahah
kazandığım parayı çok nadir sıkıştığında ister. Fazlasıyla da geri gönderir. Aylık para gönderir. Benim param senin paran durumu yok ama kendi paramı genelde sadece kendime harcarım. Evimizin, bebeğimizin ve benim temel ihtiyaçlarım eşimin sorumluluğundadır. Sürekli para istemek durumunda kalmasın bence de eşi maaş kartına ek kart çıkartabilir. Bunu talep etsin. Babam anneme böyle kart çıkarttı. Babamın koyduğu aylık limiti aşmadan istediğini alıyor. Bazen eve alışveriş yapıyor ben kızıyorum. ![]()