Kızlar ben aslen mardinliyim ama doğma buyuma Manisa liyim doğuyu pek bilmem İzmir’e düştü tayinim smdi burda komşularım iyidir çok severim de ev sahibnn yengeside yaşlı bir teyze binada oturyor çok severim kendisini bana gelinim der kendi cocug olmadigindan herkese gelinim der kültürlü Egeli bir kadın ama bazen durduk yere burası Türkiye ha bak yanımda Kürtçe konuşma ben anlamam bilmem hatta izmirin sivesiyle konuş mesela hele dur cümlesini kurma Kürtler söyler der şimdi öyle çok sinir oldum ki ben senle neden Kürtçe knsym zaten bilmediğin dili neden knsayim İngilizce knsmadigim gibi seninle kurtcede knsmiyorum zaten sen baskasi İngilizce Rusça knsumca onlarada kiziyonmu dedim ya çok üzüldüm sürekli böyle şeyler söylüyor benim kocam jandarma abim polis amcalarim korusu asker dayım ŞEHİT OLDU BU VATAN İCİN öyle kırıldım ki yengem Türk eniştem Türk ben yaşlılıgina veriyorum genç olsa ağzının payını verirdim ama yaşlı nediyim ki çok sinir oldum ah ah bir gün patlicam zor tutuyorum kendimi o kadar da iyi bir insandir yardımseverdir bizde onu tek bırakmayız yaşlı diye. Ama gel gör ki böyle knsuyor binada biri daha var Kürt gelsin memleketten ona da sorcam sana böyle diyor mu diye
Boşver canım sen saygını kaybetme cidden rahatsız oluyorsan biraz görüşmeye ara ver senin sonuçta nasıl insan olduğunu biliyor yaşlı eyvallah onlari demeyi biliyorsa yeri geldiğinde kırmamasi gerektiğini de bilmeli bence niye gelmiyorsun etmiyor derse o zaman açık açık dersin sende böyle böyle muhabbet yaptığın için diye hemde sen rahat etmiş olursun… şahsi fikrim
İnsan aslını nasıl inkar ederki kürtsem kürtüm ne var yani sanki Türklerin içinde kötü niyetliler çıkmıyormuş gibi bir algı saçma sapan… insan insan olsun yeter bence..
Kurtum dememden rahatsız burası Türkiye Cumhuriyeti diyor birgün Dicem ama burasi Türkiye ama siz Türkiye için ne yaptınız benim sulalem asker oldu şehit oldu siz batida keyfini çıkardınız bunu soylicem rahatlicam ama yeter da
Of şu kafadan hâlâ çıkamadılar Kürtle Türkle ne alakası var karşındaki insan degilse ırkı ne önemli. Valla sunuda diyeyim benim komşularim Elazığlı hepsi Dünya iyisi insanlar iyiki tanımışım ve benim etrafımda Kürt çok hiç birinden hiç bı kötülük görmedik kardeşimin liseden arkadaslari biri Ardahanlı diğeri Van lı şuanda kardesim Gaziantepde öğretmenlik yapıyor arkadaşları var okulda biri Adanalı Adıyamanlı neredeyse hepsi Kürt. Eşimin iş arkadaşları Adıyamanlı cok iyi insanlar ben her zaman derim ırkçılık yapanlara kurban olsunlar Kürtlere . Bizim insanımızın kötüsü yok mu sanki bunun Irkla alakası yok cahillikten başka bişey değil işte hiç umursama mesafeni de koy canım bence .
Valla içime oturdu napam yaşlı diye diyorum ya Kürtler batıya gelmesin çalışmasın orda çalışsınlar diyor saçma sapan ben her seferinde ne alakası var ne saçma şeyler bunlar diyorum ah ahh bıktım bıktım ben de Türkler içinde büyüdüm hepsini çok severdim de boylesini ilk kez görüyorum
Ben Lazım eşim Kürt. Nişanlandığım zaman bana çevremdekiler nerden buldun bu teröristi dediler. Böyle şeyleri gördükçe deliriyorum resmen.. 2 evladım var. Onlarla bir ortama girdiğimde nerelisin diye sorarlarsa .. ben lazım ama bu çocuklar Kürt diyorum. Ki büyük oğlan bu konuda akran zorbalığı bile yaşadı. Müdür yardımcısı o zaman oda kürdüm demesin dedi.. o gün müdür yardımcısına “ben lazım ve gurur duyuyorum, kocam kürt ve gurur duyuyorum.. o Kürt adamdan 2 tane evladım var bu çocuklarda Kürt gurur duyuyorum. Ama unutmayın ki hepimiz TÜRKÜZ. Ve ben bundan da gurur duyuyorum. Siz bizim nereli oldugumuza değil bu konuda akran zorbalığı yapan çocuğa takılın” demiştim. Demem o ki Başkent Ankara da da aynı şeyler yaşanıyor. Zihniyet bozuksa bu zorbalığa maruz kalmak kaçınılmaz.
Sizin işiniz daha zormuş baksanıza insanı delirtirler bunlar dert sahibi yaparlar gerizekalılik bu başka bir şey degl onların ne faydası olmuski Türkiye’ye merak ediyorum
Hiçte dert etmiyorum.. terörist in tek Kürtlerden oluştuğunu düşünen insanlara laf anlatmak gereksiz çabadır bence.. anlatamazsin anlamazlar.. ben bu konuda mucadelemi veririm ama sadece çocuklarım için..
Boşver.. ben ırkımdan kocamın ırkından rahatsız değilim. Dediğim gibi aksine gurur duyuyorum. Sende benim gibi yaparsan böylelerine tahammül etmen kolaylaşır
Benim kuzenimin Ayder yaylasında pansiyonu var geçen sene Kürt arkadaşımı gönderdim oraya.. bizimkiler hem fiyatta yardımcı oldu hemde ekstra ihtimam gösterdi.. bu ayrımlar çok saçma. En başta hepimiz din kardesiyiz. TÜRKÜZ.. böyle cahil kafaları iki taş arasına koyup ezesim geliyor
Türkiye’de binbir iki milletten insan var herkes dostça yaşayabilir ırkçılık yapma hakkı yok kimsenin Türk Kürt harfleri bile aynı niye ayrım yapiliyo anlamıyorum şöyle bı nedenden demiş olabilir Kürt deyince milletin aklına teror geliyor hep o taraftaki yani dogudaki dağlarda oldukları için o yüzden de hemen ha bu Kürt deyip değişik bakiyoalr bazen misal kimsenin aaa sen lazsin sakın laz olduğunu kimseye deme dediğini duymadık çünkü oralarda terör pek gorulmuyo Elhamdülillah Müslümanım diyebiliyorsa insan türkü kürdü lazi cerkezi kimse ayrı göremez herkes Allah katında birdir kimsenin kimseye üstünlüğü yoktur takma kafana çok fazla baktın demeye devam ediyor tavrını koyarsın yaşlı diye herkese herşeyi deme hakkı yok sonucta
Müslüman olmak yetmiyor ki incikliyorlar Doğu sanki onlar için başka ülke istenmeyen ülke İstanbul’da benim Mardin de benim Ankara da benim şehrim değil mi geri kafalılar eşim diyor boşver yaşlı böyle görmüş bundan başka bilmemiş boşver diyor napsun
Ya muslumanin dostu muslumandir benim bildiğim kafirden dost olmaz kardeş olmaz bu Afgan da olsa Suriyeli de olsa kurt de olsa Azeri de olsa ama senin toprağında doğuyu görmezden gelmek ne demek burası Türkiye diyor bence onun için turkiye sadece İzmir başka açıklaması yok
Ayni bayragin altinda neyi paylasamiyormus cahil cuheyla.bu vatan kime yetmemis.ve eninde sonunda girecegi yer 2 metre yok halen neyin davasini yapiyo.allah herkesi esit yaratti.su yasa gelmis ve halen kavrayamamis.yanlis anlamada senin yerinde olsam agzinin payini yasliyim diye onun arkasina siginamaz istedigi seyleri dile getiremez.
Aynı şeyleri söylemiştim müdür yardımcısına.. ben lazım deyince bı Lazca konuşsana çok güzel farklı bir diliniz var deniyor ama Kürtçe duyunca 10 adım geriye kaçıyorsunuz demiştim. Adam ağzını açmadı