Kızımın ağız çevresinde izler çıkmaya başladı 1 buçuk ay kadar önce. Başta sadece burnunun kenarında farkettim hafif pütür var gibiydi sadece. Önceki gün sadece 2 kaşık süt içirmiştim, 14,5 aylıktı o zaman. Sütten sonra ishal de olmuştu o yüzden acaba süt alerji mi yaptı diye düşündüm. Bir süre vermedim ama arada yoğurt yedirdim. Yani süt vermesem de süt ürünleri vermeye devam ettim ya da pankeke vs süt yoğurt koydum. Git gide kızarıklık ve pütürler yayıldı. Acaba düzgün temizlenmiyor mu ondan mı dedim daha çok dikkat ettim sürekli yıkadım ama iyileşmiyor. Süt verirsem sanki daha çok kızarıyor gibi ama emin de değilim. Bugün doktor randevumuz vardı gastroenteroloji doktoru yeşil alan açacağım alerjiye götürün dedi. Ama tekrar tekrar kontrol ettik yeşil alanı açmamış, geri dönüp söyledik yine açılmamış nasıl olduysa. İstanbul’da hastaneye gitmek de o kadar zor ki tekrar gitmeyi hiç istemiyorum yani. Normal çocuk doktoruna götürsem anlar mı sizce ne olduğunu?
Çocuk doktoru kızarıklığın alerji olduğunu söylese bile alerjinin neyden kaynaklı olduğunu test yapmadan bilemez ama belki o yeşil alan açar. Gitmekte fayda var bence.
Çok geçmiş olsun ![]()
Evet ya en azından yeşil alan açar dedim ben de. En yakın zamanda götürücem bakalım gidene kadar takip edicem. Umarım alerji değildir. Çok teşekkür ederiz
Asil nasıl oldu bu ara huysuz demiştin sanırım, bugün nasıldı?
Babasının nöbetçi olduğunu biz söylemiyoruz ama sanki kendi günleri sayıyor gibi sabah uyanıyor baba yarın gelecek diyor. Bende evet deyince yaramazlık yapıyor. Bir örnek verim bazen tv ünitesinin altına falan oyuncak atıyor oklavayla çıkaralım diyor benim karnım ağrıyınca yarın baban gelince çıkarır sen bugün başka oyuncakla oyna diyorum. Onu hafızaya kazıyor babası nöbetçiyken sürekli oyuncak atıyor baba gelsin çıkarsın diye. Bir de kendisi hasta falan olunca izin alıp geliyor hastahaneye. Bir kere yataktan düşmüştü babası da hastahaneye yanımıza gelmişti. Onu da kazımış hafızaya koltukların uçlarından eğiliyor bende düşersin falan dersem baba geler diyor. Bazen de yemek yemiyor uyumuyor tahlikeli hareketler yapıyor. Ben doktora gidince sormuştum doktor oyun ve ilgi onlar için su gibi önemli bir şey o yüzden babasıyla bol bol oyun oynasın evdeyken dedi. Bizde çok yaramazlıj yapınca gorüntülü arıyoruz. En kötü ihtimalle alıp iş yerine götürüyorum. Başka zaman arabada da elini vitese falan atıyor babanın yanına gidiyoruz degince uslu uslu oturuyor.
Ben yapabileceğim her şeyin en iyisini yapmaya çalışıyorum ama o babasını özlüyor. Eşimde cezaevinde çalıştığı için bazen il dışına da gidiyor aynı zamanda askeri ehliyeti ve eğitimi olunca bazen bir haftalığına gittiği oluyor. O zaman ben tam tükeniyorum. Bazen dayanamayıp ağlıyorum sinirimden. Onu da görüyor hemen sarılıyor annecim üzülme diyor.
Babasınin evde olduğu günler uslu uslu oyun oynar güzelce uyur babası yemeğini yedirir reddetmez ağzını açar.
Nizamiyede olursa gidebiliyoruz onun dışında kulede ya da adliyede hastahanede olursa gidemiyoruz.
Bir kere beni çok yordu yemek yemedi uyumadı bende aldım gece saat 12 de hastahaneye gittim orda nöbetçiydi esim. Yoğun bakım ünitesine gittik onlar da ameliyata girmişler sonra ameliyathanenin kapısına gectik doktor çiktı hastanın durumu hakkında bana bilgi verdi bende güldüm ben hasta yakını değilim içerdeki jandarmanın eşiyim dedim doktor da güldü ![]()
Kıyamam iyice babaya bağımlı olduğu bşr dönem galiba
seni çok iyi anlıyorum benim eşim her akşam geliyor olmasına rağmen yinr de yoğunluktan fazla göremiyoruz diye ben bile şikayet ediyorum. 1 hafta boyunca evde olmaması çok zor olur gerçekten. Oyun atölyeleri filan var mı yakınlarınızda, orada belki biraz enerjisini atar. Ya da başka çocuklu bir arkadaşın olsa en azından yakınında, hem sana iyi gelirdi hem ona.
Oyun atolyesine götürüyorum. Burda iki tane var küçük bir ilçe başka bir ilçeye de götürüyorum arada.
Ama burası aile apartmanıymış sonradan öğrendik. 6 kardes bir de baba hepsine ikişer daire düşmüş. O yüzden hep kendi aralarında gidip geliyorlar yaban ihtiyaç duymuyorlar. Üç kişiyle tanıştım üçünün de çocuğu Asile olumsuz örnek oldular bende mesafeli davranıyorum o yüzden. Çok fazla ekran maruziyeti olunca 4 yaşındaki çocuğun sadece 3 kelimesi var 2 yaşındaki çocuğun hic kelimesi yok ve sürekli zarar verme eğiliminde gözümü kapatsam Asile vuruyor. Asilin vurma huyu yok korkuyor. Digeri de eline telefonu veriyor çocuk uyuşuyor resmen dünyadan bir haber. Yani anlayacağın apartmandan kimseyi bulamadık. Eşimin is yerinden bir arkadaşıyla tanıştık ramazandan önce biz davet ettik. Davet bekliyoruz onlar da ekran göstermiyor ilgili bir aile. Benim de kafa yapıma uydu bakalım
Eğer öyleyse hiç görüşmemek dahaniyi tabi
çocular çünkü birbirlerinden gördüklerinde daha hızlı öğreniyorlar. Eşinin iş yerinden birinin olması çok güzel bir şey hatta keşke daha fazla olsaydı. Benim kendi ablamın eşi uzman çavuş ve onlar da doğu görevinde diyarbakırdaydı. Eşinin iş arkadaşlaeının eşleriyle sürekli görüşürlerdi toplanıp çsy içerlerdi o kadar iyi geliyordu ki ablama o ekip. İnsanın çok ihtiyacı var buna. Umarım yoluna girer, her şey gönlünce olsun ![]()
Bebeğim 7 .5 aylık aynı durum 2 aydır bizde de var dokorumuza sordum hassas tenli alerji değil dedi salyası yada kendi elini yüzüne sürdüğünde hafif oluyor geçen gün misafirlikte öptüler vs fazlalaştı biraz canım sıkıldı ama daha sıkı bi önlem alacağım kendiside dişi kaşındğı için sanırım yüzümüze çok yaşıyor damağını kaşımaya çalışıyor
Geçmiş olsun ya minicik bebeği neden öperler anlamıyorum
Aslında yapay zekaya sormuştum o da aynısını dedi, diş çıkarma döneminde salya sebebiyle olabiliyor diye. Kızımın da sürekli eli ağzında nerdeyse bütün parmaklarını ağzına sokuyor bu ara. Arada hafif krem süreceğim ben de. Yapay zeka da krem sürmeyi önerdi ama çok ince tabaka olarak sürülmeli fazla olmamalı diye söyledi. Mustela nemlendiricim var onu sürüyorum ama çok da düzenli sürmedim. Her gün düzenli sürüp deneyeceğim ben de.
Başta tepkimi koymuştum ama nerye kadar söyle söyle artık benim dilimde tüy bitti ama birdaha kalabalık ortma girinxe ağlıyor seyip kimseye vermeyeceğim
Evet en iyisi öyle yapmak. Sonra biz çekiyoruz böyle işte, neden oldu diye düşüne düşüne kendimizi yiyip bitiriyoruz.
Aynısı benim oglanda da var bazen çok hafif oluyo bazen kıpkırmızı oluyo sanki git gide yayiliyo gibi 15 aylık 2 aydır falan var bizdede
Benimki azilari cikariyo 3 u birden ondan mı acaba
Aa aynı gerçekten. Dişler ne durumda peki bu aralar, yeni gelen dişi var mı hiç? Salyası oluyor mu çok
Tam onu sormuştum ben de. Bence olabilir eli sürekli ağzındaysa ondan olabilir gerçekten. Ben çocuk doktoruna bir göstereceğim bakalım
Anlamayana ne deseniz boş annem bı kere hastayken dudağından öptü çocuğu 15 gün neler çektim ben bilirim ama kadının umrunda bile değil hala öpüyor öpme ağzını dedikçe bişey olmaz diyo babamlara söyledim aman ne olacak deyip çıktılar sizde seviyolar ama aslında hiç umursamiyolar
Hem eli hemde herşey ağzında ne bulsa ağzına aliyo yensin yenmesin farketmez doktor ne diyecek merak ediyorum ben en erken Bayram sonu goturebilirim
Aynısını Kayınvalidem yaptı ilkinde bir şey demedim ağzını yıkadım içeriye gidip ikincisini de tekrarlayınca söyledim ondan sonra doğru diyorsun dedi öpmedi bir de ağzından
Aynı gerçekten ben bayramdan önce götürebilirsem buraya da yazarım bakalım doktorun söylediklerini.