Kızlar doğum yapalı 41 gün oldu. 15. Günümde kanamam tamamen kesilmişti. 2 hafta önce zlynda doğum kontrol hapı kullanmaya başladım. Dünden beri kahverengi akıntım var. Sebebi doğum kontrol hapı mıdır? Bu kadar erken adet göreceğimi düşünmüyorum çünkü zaten sadece kahverengi geliyor
Doğumdan sonra özellikle ilk 2–3 ay vücudun hormonal dengesi hâlâ oturuyor. Zlynda gibi progesteron içeren doğum kontrol hapları da kahverengi lekelenme/ara kanama yapabiliyor, bu oldukça sık görülüyomuş. Bu durum genellikle adet olmuyor.
Emziriyorsan adet bazen aylarca gelmeyebilir, bazen de erken başlayabilir ama adet olsa bile genelde kırmızı ve artan kanama olur. Sadece kahverengi akıntı daha çok eski kan veya hormona bağlı lekelenmedir.
Akıntı kötü kokulu değilse ağrı, ateş ya da kanama artışı yoksa genelde sorun olmuyomuş. Ama uzun sürerse ya da artarsa doktoruna danışman iyi olur, gerekirse hapın düzeni ya da türü gözden geçirilir.
Evet büyük ihtimalle doğum kontrol hapının etkisi. Yeni kullanmaya başlayınca lekelenmeler olabiliyor vücut alışana kadar.
Çok teşekkürler ![]()
Teşekkür ederim ![]()
Rica ederim rabbim şifalar versin ![]()