Doktor muayene sıklığı

Bebekler her ay doktora gitmek zorundalar mı ? Yani herhangi bir problem olmasa bile

Bunu ben de merak ediyorum. Türkiyede değilim ve içim içimi yiyor çünkü biz doktoru aşıdan aşıya görüyoruz.

Umarım bu konuda bilgisi olan vardır

Bebegim 5 buçuk aylık bu zamana kadar her ay gittim bi 4.ayda gitmemiştim. 6.ay da da gidip ondan sonra da bir sorun olmadıkça gitmeyi düşünmüyorum. Zaten sağlık ocağı da boy kilo ölçümü yapıyor.

Bir yaşına kadar her ay bir yaşından sonra iki ayda bir götürülmeli bir sorun olmasa da doktor kontrolünden geçmesi önemli sadece hastalıkta doktora gitmeyi doğru bulmuyorum düzenli takip altında tutmak gerektiğini düşünüyorum

Peki gittiğinizde nelere bakıyolar

Her ay sağlık ocağında boy kilo ölçümü yapılıyor bebekler hastalık durumunda zaten kusma ishal ateş vs kendini belli ediyor üçüncü çocuğum oldu her ay düzenli götürmedim bir sorun yaşamadım ama başka takip gerektiren hastalıklarını ihmal etmedim hep götürdüm

Ilk 6 ay her ay, sonrasinda 3 ayda bir kontrole gitmek gerekiyor.

Boy, kilo, baş çevresine bakıyor. Steteskop ile sırtını falan dinliyor işte normal muayene ediyor. Tabi eğer takip edilmesi gereken bir durumu varsa mutlaka her ay düzenli götürülmeli.

1 yasina kadar her ay donumunde mutlaka kontrol edilmesi gerekiyor ki hem fiziksel hem zihinsel açıdan sorun varsa tespit edilsin. Sağlık ocağını bu anlamda yeterli görmüyorum. Sonuçta bebek şuramda şu var diyemiyor. Uzman doktorun gormesinde fayda var diye düşünüyorum.

6 ay boyunca her ay gidiliyor sonra 9. Ayda gidiliyor sonra 1 yaşında diye biliyorum

Ben hastalanmadığı sürece götürmüyorum. Zaten salgın var hastaneler kalabalık daha beter hasta olur çocuk. Sağlık ocağındaki ebemizede güveniyorum çok tecrübeli her kontrolde ayına uygun olarak yapabildiklerini soruyor yapması gerekenleri söylüyor kontrollerini yapıyor şikayetimiz varmı soruyor. Bende zaten internetten bakıyorum hareketleri ayına uygunmu diye. Bi rahatsızlığıda olsa kendini belli eder diye düşünüyorum.

Devlet Hastanesi’nde randevu bulamıyorum. Özelde güvendiğim bir doktor var ama maddi açıdan da çok zorluyor bizi. Eğer her ay gidilmiyorsa bir şekilde özeldeki doktora gidebiliriz ama her ay olursa çok zorluyor eşim çalışıyor sadece ben ev hanımıyım

Maalesef öyle. Özel hastaneler maalesef öyle. Ama 3-4 ayda 1 özele gidip diğer türlü de o boşluklarda devlete sıra bulup gidebilirsin.

Bizim doktorumuz 6. Ayına kadar her ay 6 aydan sonra iki ayda bir demişti