Ek gida acil

Kizlar merhaba 9 aylik bebegim var doğru düzgün ek gida başlayamadım sanırım çocuk artık mamaya doymuyor sürekli acikiyor ne vercem ne yapcam hiç bisey bilmiyorum sizin elinizde hazir doktorların verdiği listeler varsa benimle paylaşırmisiniz

Genelde evet listeler yetişkinlere özel @Nurr arkadaşımın dediğine bende katılıyorum . Örnek bir öğün yazabilirim tek benim de kızım 9 ay olmak üzere 2 gün sonra.

Sabah kalkarız 7 gibi mama içer 150 cc ardından saat 10 suları bir daha içer mama 90 cc falan öğlen yani saat 12 civarı tarhanalı omlet yaparım ya da pankek , omlet, Bebek kaymağı falan yanında yoğurt pekmez ya da meyve pürelerinden ilave ederim . Saat 3 gibi yine 150 cc mama içer akşam yemek yapıyorum ona kıymalı bezelye, makarna , çorba, köfte pilav bebeklere göre olanları yani o tarz şeyler saat akşam 8 de de kavanoz mama yaparım meyve pürelerinden minik ondan yediririm 9 9 buçuk suları da yine mama içer 150 cc ve sabahı ederiz . Bizim gün döngümüz böyle ha gece uyanmasın diye ama uykusundan alır saat 12 gibi 90 veya 60 cc mama veririm uykusunu bölmez bazen bu aralar diş acısına kalkıyor ama genel olarak böyleyiz.

Ek gıda kitapları işe yaradığı gibi nefis yemek tarihlerinin de bebek tarifleri paylaştığı da oluyor ya da kendimize ne yapacaksam tuzsuz vaziyette ona da yapıyorum bezelye misal kabuklarını soyup haşlıyorum ona biraz uğraştırıcı ama bu şekilde yapıyoruz

Merhaba canım benim bebegımde 8 aya gırdı dun bizde su sekilde ilerliyoruz sabah 6 .30 da uyanıyor ve 8 de tekrar uykuya gecıyor az bısey mama yapıyorum 90cc gıbı sonra saat 10 gibi kahvaltı hazırlıyorum tereyağlı yumurta tahin pekmez salata rendelıyroum labne yada muz avokado labne cevız tahin pekmez saat 12.30 /13.00 gıbı meyve yada meyveli yogurt yapıyorum yada kuru kayısı haşlıyorum ezip yedırıyorum hem kabızlığı engelliyor aksam da ya corba ya kıymalı bir yemek genelde sebze karışımlı oluyor aralarda da mama veriyorum ama fazla degıl gece de 12 de bır kez mama verip birde 4 de uyanıyor ozman veriyorum ben biraz kendım de uyguluyorum cok kurallı gidemiyorum doktorumuz da dogru yoldasın dedi eskı usul herseyı veriyorum

Isde ben bunu demek istiyorum ben çorba dışında hic bisey veremiyorum siz makarna bezelye omlet pankek vermisdiniz

Verebilirsin ama bu çocukla değil ki senle alakalı. Yalan yok 8. Ay dönüm noktası oldu benim için bende burda nasıl daha bütürlü şeylere geçtiniz diye sordum sağolsun arkadaşlar yardımcı oldu. Ailem falan karşı çıktı dişi yok daha yiyemez edemez diye ama doktorlar 9. Aya kadar bir düzen istemiyor ama 9. Aydan sonra tam yeme alışkanlığı oluşması lazım 3 öğün ana olacak şekilde ondan dolayı 1 aydır 2 öğün gidiyorum 1 hafta sonra 3 öğün planlıyorum bende.

Yumurta sarısı 1 tk bebek tarhanası çırp ufak bir tavada omlet yap al mama kabına küçük küçük kes kare kare 1 cmlik gibi yer bebeğin . Örnek vermek için diyorum. Eğer şimdi başlamasının ilerde çiğneme yetisi zor edinir. Başta karşısına geçtim bende çiğniyor gibi yaptım şimdi yemekleri bizim yemek saatlerimizi göre bence cesaret et yapabilirsin

İlk başlarda labne yaptım lor peynirli yaptım onları yumurtasını kattım falan yani internet derya deniz kesinlikle bak . Pankek misal yapıyorum sonra da 1 cmlik parçalara bölüyorum

Peki niye veremiyorsunuz yani sizden kaynaklı bişey sanırım da

Hayır 2 gun önce yine gittim sebze çorbası vet djyo başka bisey demiyor

Doktorlar öyle diyor zaten bu biraz da günümüz annelerine kalmış bir durum siz yavaştan başlayın yarın sabah sadece yumurta sarısı kullanarak az bir omlet yanına da meyve püresi tarzı veya yoğurt pekmez böyle hafif sıvı bişey olsun yani az katı onla beraber verin . Ufak dilimlere ayırın başlayın bebeğiniz yiyecektir doktorlara saygım var ama her dediklerini de dinlemek pek doğru olmaz şahsımca

Çiğnemeyi bilmiyor yutabilirmi

Karşısına geçince sizde her lokmada yiyor gibi yapın deneyin en azından yapacaktır ufak parçalar verin elin ezebilldiğini bebek de ezer


Benim elim ayağım oldu resmen çok işe yarıyor tavsiye ederim

Kesinlikle bir yanlış anlama veya bilgi eksikliği var sizin durumunuza. Tum doktorlar ek gida doneminde tek tip beslenmenin yararlı olmadığını söylüyor. Puturlu gida teşvik ediliyor. Bir iletişim eksikliği oluyor bence. Hep aynı doktora mı gidiyorsunuz?

Devlet hastanesinde hangi dr denk gelirse

Bizde aynı durumdayız doktora bende sorunca öyle diyor ama burda görünce ya da instagramda falan ben buradaki arkadaşlara sordum. Sağolsun çok yardımcı oldular cevapları benim ilerlememde. Karşısına geçince çiğner gibi yapın elinizin sıkışınca ezilecek her şeyi bebek ezer

Benim kızım da 9 ay 9 günlük bende özel hastanede hep kontrollerini aksatmadan götürdüm ve doktorumun onayıyla yol çizdik şöyle anlatabilirim belki yardımcı olur size de
Sabahları hep 7 7 buçuk gibi kalkar ve bizimle birlikte 8 9 arasında kahvaltıya oturur omlet peynir salatalık rendesi domates lor labne ne olursa onlardan yediririm
İlk uykusuna geçmeden mama içmek isterse 60 veya 90 ml durumuna göre mama yaparım
Öğlen uyandığında irmikli veya pirinç unlu meyveli muhallebi tarzında şeyler yapıyorum yiyor
2 3 gibi yine açlık ve yediklerinin durumuna göre 90 veya 120 ml mama içiririm
Akşam yemeğini 6 7 gibi yiyeceksek o saate kadar sadece meyve veriyorum şeftali erik çok minik minik doğruyorum öyle yediriyorum
Akşam yemeğine de bize yaptıklarımdan yiyebileceği şeylerse baharatsız ayırıyorum yoksa bezelye taze fasulye patates kıymalı tavuklu şekilde yapıyorum gece yatmadan da 120 veya 150 ml mama içiyor bu şekilde yani 6 gündür bu şekilde bi düzenimiz var

Ben 8 aylık olduğundan belli yemek veriyorum kızım ilk dişini 8 ay 23 günlükken patlattı ama damağıyla eziyordu yiyebiliyordu ben hep sadece çorba olauilerlemedim

Tarif istersen en basiti soğan sarımsak zeytinyağında kavurup çok çok az çay kaşığı ucuyla salça ekleyip domates ve patates ekleyerek bi yemek yapabilirsin ben çok az da kimyon koyuyorum gaz yapmasın diye
Muhallebi türlerini de mesela kabızlığına en iyi gelen şeylerden kuru hurma be kuru kayısıyı biraz suyla haşlıyorum sonra meyveleri çatalla ezip haşlama suyuna pirinç unu katıp pişiriyorum meyveyle birleştiriyorum ve çok lezzetli oluyor bunu yedikten 3 en fazla 4 saat sonra ıkınmadan çok rahat şekilde kakasını yapabiliyor