Merhaba arkadaşlar bebeğim 5+13 günlük ek gıdaya geçtik ilk ev yoğurdu verdim sonraki günler kabak havuç. Diğer günler bal kabagı brokoli genellikle yoğurtla verdimm ama hiç sevmedi yememek için ağzını kapatıyor öğürüyor kendisini geri atıyor. Genelde emzirmeden önce veriyorum aç olduğu halde böyle yapıyor sonra memeye gelince sakinliyor. Sevmedimi yoksa hazirmi değil anlamıyorum
İlk başlarda böyle olur teklif etmeye devam edin ama zorlamayın.
Acken vermek dogru degil çünkü bebekler hatirladigim kadariyla 8-9 aylik olana kadar yedikleri ek gıdaların onları doyurabileceginin farkinda degildir, bu sebeple cok ac oldugunda verirsen huysuz olacagi icin ek gida ilgisini cekmeyecektir, bi an once karnini doyurmak icin meme/biberon isteyecektir. Bu sebeple yedikten 1 1.5 saat sonra falan verebilirsiniz emzirme sikliginiza bagli olarak. Ne cok ac ne de cok tok olmali. Ogurme ise gayet normal bi refleks.
Zorlamayın, tadımlık verin ve çok aç olmasın. Öğle saatlerinde deneyin bir de. Kolay gelsin.