Ya şöyle ki biz doktor onayıyla 5. Ayda tadımlara başladık bi ay çok güzel ilerledik ama ne olduysa ondan sonra ağzını her şeye kapattı 7 ay 10 günlük olduk ve aasla ama asla bişey yediremiyorum sürekli meme istiyor nerde yanlış yapıyorum yaşayan var mı böylel bişeeyyi
Bende yaşıyorum başta iyi başlamıştık tadımlarda ağzını açardı. Oyuncaklarla oyalayıp bir şekilde yedirirdim ama şuan kesinlikle yemiyor ağzını bile açmıyor ama o açmadıkça ben daha inatlaştım sonra o daha çok açmadı. Siz zorladınız mı peki ?
2 3 kaşık yesin en azından diyerek ağzına koydum hep yani zorlamış oldum
5 ay 11 günlük bizde doktor onayıyla başladık yavaştan tattir dedi benimde kaşığı görünce ağzıni yumuyo bende 3 4 gündür çareyi meyve suzgecine koymakta buldum öyle çok sevdi hem içinden parçalar ağzına geliyo yutmayı öğreniyor
Suzgeci deneyin derim inatlaşma olunca iyice kapatiyo çünkü süzgeçle oynarken kendi yavaştan emdiği ve ısırdığı için itiraz edemiyo
Onuda denedim ama yok yani olmuyor
B12si sınırda çıkmıştı doktor et yedir artık ama yemiyor sabah kıymalı yumurta yaptım yemedi
Benim kızım da 1 aydan fazla bir süre böyleydi, kilo alımı vs durdu hatta baya gelişim geriliği oldu. Çareyi kendi haline bırakmakta bulduk
bizimle beraber masaya oturttuk tabağını önüne koyduk ve tamamen kendine bıraktık önce. Onu yedirmekle ilgilenmeyip kendi yemeğimizi yedik gördükçe o da kendi tabağındakileri yavaş yavaş ağzına götürmeye başladı. Sonraki aşamada kendi yemeye çalışırken biz de aralarda kaşıkla destek olduk derken yediği miktar gittikçe arttı. Hem kendi yemeyi kavramış oldu hem de yemek yeme olayıyla tekrar barıştı. Biraz üstü başı ve mutfak kirlendi tabii ama değdi diyebilirim ![]()
Mutfak üst baş kirlensin hiç umrumda değil dediğinizi denicem inşallah faydası olur ![]()
Çevremdekiler benden kaynaklıymış gibi davranıyor o canımı sıkıyor
Mesela biraz önce tarhanaya kıyma koyduğum için yemediği iddia edildi ![]()
Denedi benden sonra yedirmeyi oğlumda ağlamaya başladı hemen ![]()
Bazen çok yoruluyorum bundan sebep
Masaya hep birlikte oturuyoruz ama sevdirme kısmı bizde yoktu
yarın sabah denicem
Teşekkür ederim çok hemde yani ooo harika diyeceğim şekilde yemedi ama ağzını kilitlemedi ve kendi yedi en azından![]()
Valla yaradı hiç zorlanmadım he bayılarak yemedi ama yedi benim için önemli olan ağzını kilit yapmıyor artık çoook teşekkür ederim ![]()
Merhaba hanımlar kızım 5 buçuk aylık sadece mama ile besleniyor oyuzden doktorum ek gıdaya hazır başlayabilirsin dedi. inek sütü alerjisi olduğu için havuç armut elma bunlarla başla dedi iki gün havuç verdim ama yutmuyor ağzında tutup tükürüyor tadını beğenmedi heralde dedim bugün de armut verdim yine aynı öğürür gibi yapıp tükürüyor. Böyle mi oluyor yoksa bizde mi tuaflık var tecrübeli anneler fikirlerinize açığım
Denedigin şeyi 3 gün üst üste ver.. mesela havuç suyu 3 gün ver yesede yemesede tsdini alsın.. hem alerjisi varmı anlardın hrmde o tada alışmasını sağlamayı denersin
Öyle yaptım 3 gün havuç verdim bugün de armut ama yutmuyor normal mi yutmaması ağzında saklayıp tükürüyor
Bizde 5 aylıgız başladık havucu ilk başta sevmedi 3. Gün azcik yiyebildi. Patatesi hiç sevmedi kusacak gibi yapıyor 3. Gün de pek yiyemedi yarın kabak deneyeceğim ama beğenmez kesin bence zamana bırakalım tadım ayı çünkü çok vermeye gerek yok