Ek gıdaya geçecez de gerekli malzemeler neler😅

Merhaba anneler​:cherry_blossom:
Yaklaşık 1 ay sonra ALLAH’ın izniyle ek gıdaya geçiyoruz. Bu dönemde neler aldınız? İyiki aldım veya keşke almasaydım dedikleriniz var mı? Aşama olarak nasıl bir yol izlediniz? Takip ettiğiniz sayfa, kitap öneriniz var mı? İlk günler bebişlerinizin menüsünde nelere yer verdiniz? Kesinlikle şu besini ver veya verme dediğiniz sebze/meyve var mı? Aklıma gelen sorular şimdilik bunlar. Lütfen herkes tecrübe edindiği bilgileri yazarsa biz ek gıda annelerine yol haritası çizmiş olursunuz. :blush:

Buharda haşlama aparatı (sebze haşlamak için)

Cam rende

Ben ayrı bir tencere aldım minik.

Bu arada instagramda ek gıda tattıran annelerin hesaplarını takip ettim ama sosyal medyada zaman geçiren biri değilimdir.

Kitap aldım ek gıda için​:books::open_book: ben fazla kitap severim🩵

Kitabın ismini paylaşabilirmisiniz

Bebeğiniz için mama önlüğü- kaşığı- sandalyesi alırken nelere dikkat ettiniz?

Kitabın adı bu çocuk aç, içerisinde aylara göre tarifler var.
Yoğurt yapımı, labne yapımı, lor yapımı bir çok şey var.

Örneğin avakodoluyu bile nasıl muhafaza edebiliriz onu dahi yazmışlar

Kaliteli olmasına dikkat ettim ek gıda gereçlerinin, mama sandalyesinin ise benim için güvenliği çok önemliydi.

Oioi’nin ek gıda setini aldım en başta .

Başka önerisi olan yok mu?

Hiç bişey almadım :smiling_face: mama sandalyemiz ve silikon kaşık evde vardı abladan kalma. Bi tane cam rende almam lazım şuan blenderla eziyorum 7. Ayda rendeyle hafif pütürlü yapmaya başlarım mamaları. İnternette çok tarif var zaten meyve sebzeyle başla irmik ve pirinç unu gibi şeyler kullanma ilk etapta kabızlık yapıyor. Elinden geldiği kadar evdeye yapmaya çalış mamaları yapamayacağın veya dışarda olduğun zamanlar kavanoz mama kullanabilirsin. Benim mama sandalyesi basit bişey ama işimi görüyor memnunum buna benzer bi model


Bime cuma günü beslenme ürünleri geliyor fiyat uygun bak istersen

Patates puresi veriyordum en çok bir az zeytin yağı katıyordum , pastorize yoğurt vere bilirsin, sebzeli çorba yapip vere bilirsin,muz da vere bilirsin ancak hepsini degil 3de 1i ver demisti bana doktor

Cevapladığınız için öncelikle teşekkür ederim. Hazır gıda bende pek tüketmiyorum. Oğluma da tükettirmem. Kavanoz mamaları için kış geliyor çok fazla meyve olmayacak ama sebze tariflerine bakıp hazırlarım İNŞALLAH. Mama sandalyesini aldık, mama tabağı, önlüğü; rende, buharda pişirme aparatını almam gerekiyor. Peki meyve süzgeci kullandınız mı?

Cevapladığınız için teşekkür ederim. Küçük patatesten başlayacağım İNŞALLAH.

Meyve süzgecini 5 aydan sonra kullandım ek gıdaya geçmemiştik biraz oyalıyordu şuan kullanmıyorum içi küçük hemen bitiriyor bide üst baş kalmıyor heryeri batırıyor onla

Bebeğim 5 aylık olmak üzere. Ek gıda için 6.ayını bekliyorum. İNŞALLAH bizimkini de biraz oyalar​:smiling_face:

Kızlarrrr neler almam gerekiyor çok tecrübesizim bi tane biberonu var yenidoğduğunda almıştım başka almama gerek var mı veya suluk tarzı bişey mi alsam kaşık tabak ayhhh neler almam gerekiyor​:laughing:

Oioi nin kaşık, tabak, çorba kasesi, önlüğünü aldım. Indirimden almıştım yoksa o kadar para vermeye gerek yok bence. Karaca nın baby tenceresinden aldım buharda haşlama için. Munchkin suluk aldım akıtma damlatma yapmıyor. Bunlar yeterli suanlık. İlerleyen aylarda dışarıda yedirmek için termos alabilirsin yiyeceğini sıcak tutsun diye.

Tabak, silikon uçlu mama kaşığı, önlük, suluk, küçük spatula seti, haşlama aparati, cam rende, minik çelik süzgeç, meyve filesi.
+
Bebek soğuk sıkım zeytinyağı.
İlk etapta bunlar.
Termosu da yeni aldım bence de gerekli.
Sonra bebek irmiği, pirinç unu gibi tarif malzemeleri.