Merhaba arkadaşlar. Tam 1 ay sonra işe başlayacağım ve bebeğim 10.5 aylık olacak. Anne sütü ve ek gıda alıyor. Sütümün sağacak kadar çok olmadığını düşünüyorum. Oğlumu mamaya da alıştırmak istiyorum uzun süredir ama maalesef reddediyor. 4. Kutu mamayı aldım ama hala kabul etmiyor, tepki olmasın diye ara da verdim. Mamadan tiksinme öğürme gibi bir durum yok ama biberona öyle yabancı ki çekmiyor. Aranızda çalışan emziren anneler varsa nasıl bir düzen sağladınız? Veya sonradan mamaya da alıştıran anneler nasıl başardınız? Bu konuda fikirlerinize çok ihtiyacım var ![]()
Ben hem emziriyorum hem mama veriyorum ama 2 paket süt bırakmaya çalışıyorum ben mutlaka, onlar yetmez diye mama da veriyoruz. Ama kızım miktar olarak mamayı da az içiyor bıraktığım sütü biraz daha fazla içiyor ama mama tadını alınca az içiyor. Belli bir dönem biberonu ve mamayı reddetti ben işteyken 5 6 saat hiç bişey içmediği zamanlar oldu hep beni aradı emmek istedi ama dönem dönem iştahı yerine geldi. Ama ben haftada 2 gün çalışıyorum o yüzden çok zorlanmadık. İş yerimde bir kere süt sağup buzdolabında donduruyorum buzu çözülmeden eve götürüp buzluğa atıyorum gelecek hafta için. Farklı bir biberonla da deneyebilirsiniz, veya bir paket bile olsa süt bırakıp ek gıda ile de destekleyebilirsiniz.
Teşekkür ederim, belki de mecbur kalınca içecek ama psikolojik olarak buna da kıyamıyorum annelik işte ![]()
Evet ben de öok acıkınca içer diyordum ilk zamanlar zor oldu uzaktayken daha da üzülüyor insan. Ama kızım şnat etti mi acıksa bile içmedi. Ben evde olsam 2 saatte bir emer, o gün 6 saat boyunca bişey içmedi biberondan. En sonunda biraz da olsa içti ama ben de üzülüyordum kilo alımı zaten az diye. Sütünüzü sabah sağmayı deneyebilirsiniz daha dolu oluyor, bence işe başlamadan önce bir kaç paket biriktirin, iş yerinizde de sağma imkanınız varsa sonraki gün vereceğiniz sütü se işteyken sağabilirsiniz, o sütün yetmediği zamanlarda da önceden biriktirdiklerinizi kullanabilirler