Arkadaşlar İlber hocanin her lafı tarihe geçecek tecrubede , kesinlikle bu paylaşıma katılıyorum . Gelecek bizim yetistirdigimiz sağlıklı bireyler ile aydınlığa çıkacak inşallah
Paylaşımi konu olarak açmak istedim , ders alabilmek ümidi ile ![]()
Düşer kalka dedikleri bu olsa gerek
güzel bir başlık ve güzel bir kesit olmuş teşekkür ederiz
İlber Ortaylıya bayılırım kitaplarını düşüncelerini keyifle okur dinlerim. Yine bu sözleri de çok doğru çok güzel anlatmış. Anneler babalar yetiştirdiği evlatların geleceğin büyükleri olduğunu bilmeli, ülkenin insan profilinde oldukça etkili rolleri olduğunu bilerek adım atmalı eğitmeli. Çünkü ilk eğitim evde veriliyor sonra okulda veriliyor. Hata yaptığı zaman uyarılmalı, güzel davranışları takdir edilmeli, varlığı da yokluğu da öğretmeli yoksa doyumsuz bir birey yetişir..
Çocuklarımız sevgiye oyuna doymalı, edebi adabı bilmeli mahremiyet kavramı öğretilmeli, yaramazlık sınırlarını aşmadan yaramazlık yapsın, toplum içindr konuşabilsin ve dinleyebilsin, düzenli ve disipllinli olma öğretilmeli..
Çocuklarımız robot değil hep aynı saatte uyuyacak hep iştahı açık olacak veya hep sessizce oturup oynayacak değil yeri geldiğinde daha geç uyuyabilir bazen beğenmediği yemeği reddebilir, tuvaletini kaçırabilir, bir şeyler dökebilir sakin kalıp anlatılmalı yoksa şiddete meyilli bir birey yetiştirmiş oluruz.
Rica ederim Aybike , çok beğendiğim için paylaşmak istedim sizinlede ![]()
Çok güzel demişsin esoş , malesef toplumumuz freni patlamış kamyon misali yokuş aşağı doğru gidiyor , sonu ne olacak belli değil .. TV de , telde günde birçok kez duyuyor ve görüyoruz okullarda akran zorbalığı, cinayetler , öğretmene şiddet , kadın cinayetleri, trafikte kavga dövüş , hayvana şiddet , sebepsiz yere yoldan geçen birini oldurme , yanbaktin davası vsvsvs , tüm bunların altında sevgisiz yetişmiş çocukluk sonrası oluşan boşluğu birşeylerle doldurma ya da kabadayılık yaparak eksikliği bastirma var. Eğitim ailede başlar okulda devam eder. Anne babalar olarak bizlere çok büyük sorumluluk düşüyor , sevgili ve saygılı bireyler yetiştirmek için öncelikle kendimizde eksiklikler varsa tamamlamaya çalışmalıyız , çocuk gördüğünü uygular . Geleceğimizi kendi ellerimizle aydınlığa çıkarmakta bizim elimizde karanlığa bogmakta .