Bundan sonra çocukları okula gönderirken bile artık tedirgin olacağız ya okula bile göndermeyin diyorlar kısacası öyle bir zamandayız ki insanlar insanlığını yapamaz olmuş para için millet her şeyi yapar olmuş bebek öldürmek çocuk öldürmek bunlar nedir ya akıl mantık işi değil kim kıyabilir bunlara hangi cane yapabilir bunları Allah sonumuzu hayır etsin inşallah tez vakitte bunlardan kurtuluruz
Bacım daha neler varda atamadım buraya Amasya ve İstanbul’da bir okul da var çok kotu dağilmişlar her yere
Bacım Kuran’da okudum meaile okudum dediğim gibi yılaarca eğitiminde aldim Atama saygım sevgim sonsuuz şuan cahiliye döneminde değiliz dediklerimin arkasindayim sana özgürlük hakkını veren Atatürk dür şuan ne kadar özgürsün bilmiyorum şahsen ben korkarak yürüyorum bu ülkede andımız bana çok şey kattı küçüklerimi saymak buyuklerimi korumak yurdumu milletimi özümden çok sevmektir Atatürk bana zarar değil fayda verdi ben eğer bilinçli bir üniversite mezunuysam Atam sayesinde bana bu hakkı veren odur sen rahatça oy veriyorsan onun sayesin de şuan ülkeyi bölen bölduren belli köklerini kurutcakları teroristler içimizde geziyor belki sokakta yan yana yürüyoruz nerde kurudu mu kökleri sen benim yazdıklarımı tekrar oku bacımmm 3yasındaydım din eğitimi almaya başladığımda konuşmayı bilmezken kuran okuyordum sure ve anlamlarını ezberliyordum din ve devleti karıştırmayın birbirine ne Atatürk sevgisinden ne de dini bilgisizlikten oluyor bunlar ister medreseye ister özel yada devlette okutun ister sevin ister sevmeyin herkezin özgür iradesi çocuğumuzu nefret dolu yetiştirmeyelim yeter ha özgürlük demişsinde bunu ilk okulda öğretiyorlar zaten özgürlük başkalarının özgürlüğünü kısıtlamayacak kadardır benim sokak ta başı açık yada kapalı gezmem x partisi tutup tutmam kimsenin özgürlüğünü kısıtlamaz bu benim özgür haklarimdir ama birine vurmak yolunu kesmek en basiti salıncak sırası için ağlamak başka birinin özgürlüğünü kısıtliyorsa bu özgürlük değildir sen bana bırakın inkılabı diyorsun ya o benim özgür irademe kalmış ve bunu kısıtlayamazsın beni kısıtlandığı an senin özgürlük hakların olmaz çünkü dediğim gibi özgurluk başkasının özgürlüğünü kısıtlayamaz evet özgürlük var
Seninle sohbetı kesmek ikimiz içinde en hayırlısı olacak elhamdülillah bıze o hakkı zaten Peygamber efendımız tanıdı biz İslamı olarak gidersek herkes ıcın daha hayırlı olacak en ıyı üniversite de mezun olabılırsın kariyerli olmak zor bişi değil zor olan bu ileri çağda islam üzerinde ılerleyebilmek zor onu kolaylaştırmakta kuran ve sunnetlere uyarak olunur dıorum zıra katılın annesı öğretmen babası polis mesele kariyer ve iyi okullarda mezun olunmak degıl mesele temelde şeriatın olmaması şeriat asıp kesmek degıl bıze hep oyle gosterıldı cunkı şeriata ALLAH yasakları demek ALLAH ın yasakladığı her sey bızım için hayırlıdır demek dedıgıö gıbı kımseyı kırmak degıl derdım nıyetım ama sohbetı kesmek daha hayırlı vesselam
Altına imzamı atıyorum @Öd2121
@Nurr arkadaşlar konu siyaset ve dine girmiş. Ben size kısaca şunu söyleyeceğim . Kuran bize doğruyu yanlışı güzeli ahlakı gösteriyor. Peygamber efendimiz en çok kız çocuklarına , kadınlara değer verirmiş. Kadının yerinin önemini göstermiş. Kurana uyarak yaşarsak evet tabikide doğru yolu buluruz. Yaradandan daha güzel yol gösterici mi var?
Atatürk konusuna gelirsek Türkiye de yaşayan Türk bir müslüman olarak ona çok şey borçluyuz . Eğer köle olmadan bu ülkede yaşıyorsak Atatürk ve askerlerine borçluyuz. Çünkü yaşadığımız ülkenin kurucusu o kimse inkar edemez. Tüm hayatını bunun için harcamış. Ne güzel bir ülke bırakmış. İşin bu tarafına bakın lütfen. Konu kılık kıyafet o bu şu değil . Konu Atatürk kısacık ömrünün yüzde 80inini neye harcamış? Gezmiş, tozmuş, içmiş , kumara gitmiş karıya kızla ülkenin paraısnı yemiş bitirmiş mi? Birçok ülkenin başkanları da dahil Atatürkün yaptığı reformu , cesareti konuşur.
Yani arkadaşlar iki konu da tartışmaya açık değildir. Herkes düşüncesini içinde yaşasın. Yeterince bölündük, parçalandık , ayrıştırıldık.
Ben Atatürk’e çok şey borçluyum. Asimile olmadık , Türk’üz , Müslümanız elhamdülillah.
Yazdıklarınızı gerçekten hayretle okudum. Ahlakı, namusu ve insanlığı sadece kendi inanç çerçevenize ve baskıcı bir düzene bağlamışsınız ama maalesef gerçekler sizin o güzelleme yaptığınız gibi işlemiyor.
Öncelikle şunu netleştirelim: Kadınlar “özgürlük denile denile” ölmüyor! Kadınlar tam da sizin savunduğunuz o “kadın yerini bilmeli, erkeğin gerisinde durmalı” diyen, kadını birey olarak değil kendi malı ve mülkü zanneden o karanlık, baskıcı zihniyet yüzünden ölüyor.
Sürekli ahlaktan, haremlik selamlıktan ve din eğitiminden dem vuruyorsunuz. Madem din eğitimi her şeyi, tüm ahlaksızlıkları çözüyor; o zaman “Kuran öğrensin, dinini bilsin” diye ailelerinin o çok güvendiğiniz sözde hocalara, yurtlara, medreselere emanet ettiği küçücük erkek ve kız çocuklarının uğradığı iğrenç taciz ve tecavüz haberlerini hiç mi okumuyorsunuz? Hani din eğitimi ahlaklı insan yetiştirmek için tek şarttı? Demek ki ahlak; sadece şekille, baskıyla veya eskiye dönmekle olmuyor. Ahlak, vicdan ve insanlık işidir.
Anlamadığım ve en çok tepki gösterdiğim şey şu: Neden biz aklı, bilimi, Cumhuriyeti ve Atatürk’ü savununca bize anında “Müslüman değilmişiz” gibi üstenci bir tavırla bakıyorsunuz? Dini kimse kendi tekeline alamaz. Atatürk’ü sevmekle, Cumhuriyet değerlerini savunmakla inançlı olmak asla birbirine zıt şeyler değildir. Aksine, bu topraklarda özgürce ibadet edebiliyorsak, boyunduruk altında değilsek bunu o çok eleştirdiğiniz Cumhuriyetin kurucularına borçluyuz.
Çocuklara özgürlük vermeyi “tehlikeli” buluyorsunuz. Asıl tehlikeli olan çağdaşlık veya özgür düşünce değildir; asıl tehlikeli olan “benim gibi inanmayan, benim gibi yaşamayan yanlıştır” diyen bu kibirli bakış açısıdır.
Sürekli “biz ve onlar”, “Din ve Cumhuriyet” kıyası yaparak toplumu asıl ayrıştıran, insanları kutuplaştıran ve bölen de tam olarak bu savunduğunuz dışlayıcı fikirlerdir.
Ben evladımı eskinin karanlık dogmalarıyla, korkuyla veya “yerini bilmesi gerektiği” baskısıyla değil; çağdaş, sorgulayan, kula kulluk etmeyen, hem vicdanlı hem de aklın ve bilimin ışığında bir birey olarak yetiştirmeye devam edeceğim. Sizi de insanları inançları üzerinden yargılamaktan vazgeçmeye davet ediyorum.
Elhamdülillah ben ne kimseye üsten bakıyorum nede kimseyı küçük goruyorum ve dedıgınız medreseler tanıklık ona bakarsanız okullarda da oluyor kotu insan nerde varsa orada sorun vardır bunun mekanla alakası yoktur kendi inancıma gorede gıtmıyorum bunu islam dini söyluyor tevazuluk olmalı herkes ben benden derse ortada kibirden başka bişi olmaz kadın yerini bilmeli erkekte keza aynı şekilde neden erkeğin işini kadın yapsınkı zorunlumu bir kadın tırcı veya otobüs şoförü olması neden o kadar agır işleri kadın yapmak zorunda li bu kadın bıde gelecek ev işi yapıcam kardeşim dinde olan kuralı bozarsan aha boyle darmadagın olur herşey benım aılem komple atatürkü sever sizin gibi soyunur ama biride kalkıp dinin temelini araştırmaz kolaylaştıran hocaların bı kac soruyla hep algı oluşturur ve dinin yanına asla cumhuriyet yakıştırılmaz asla bırbırıne tersler cunkı ve bir insan yerini hakını bilmezse o insan davullar farkı kalamaz davulla cok ses cıkarır ama içi boştur biraz araştırın kuran kurslarına 1 ay gelen cocuklar asla hiçbirşey ogrenmez sureklı dini eğitim verilmeli dıorum ve tekrar edıyorum benım umurumda değil kim onu sevıyor sevmıyor ben bana düşen gorevı soyluyorum okullarda yoksa eger din eğitimi ahlak bilgisi anne baba ne yaparsa yapsın bıryerden sonra başka cevreden bozuluyor bu iş zincirleme ile okunmalı kimseyı de yargıladıgım yok fıkırlerı söylemek herkesın hakkı
Kesinlikle bende aynı düşüncedeyim benimde kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok açtığım başlık belli konu belli ne dinden ne siyasetten gem vurmamisim karistirmamisim ortak amaç belli evlatlarımız benim görüşlerime katılmayan kişilerle sohbeti kesmiyorum sonuçta onlarında düşüncesi ve ÖZGÜRlügü var ama kimseyede benimle konuşmak istemiyor diye konuşmaya zorlayamam özgür fikirlerine saygı duyarım
Yaa biriyle bir tartışmaya daha girmek istemiyorum yazımda belirttim kimse kimsenin açığına kapalisina karışamaz herkezin özgür iradesi var siz benim açık kapaliligima karişamazsiniz da ne demek Atatürk’ü sever sizin gibi soyunur ne demek yaa Atatürk’ü severim canım atam ama tesettürlü yüm şu zihinden çıkın artık çıkın yaa bu olanlar bu düşünceler yüzünden sürekli dini eğitim verilmeli diyorsun hayatım dini eğitim almakla geçti benim belki sizden daha çok bilgim vardır tezaaa tesettürlü ve Atatürkçüyüm birde şu var ki katillerin yazismasinda Atatürk’ü sevmeyenler var Atatürk düşmanı ve katil siz böyle Atatürk sevenler soyunuyo deme hakkını bile size Atatürk verdi
Umarım bundan sonraki yaşamınızda çevrenize kendi dusuncelerini diretmez ve onların özgür iradelerinin olduğunun farkına varıp saygı duyarsınız keşke açtığım konuya siyaset yada dini karıştırmasydiniz son sözüm siz evladınız ahlaklı terbiyeli yetiştirin yeter eğitim ailede başlar iyi günler .
Soyunmak derken fiziki manada soyunmak değil söylediği bunu görev bilip üstlenmek manasında söyledi sanırım olay iyice farklı boyuta yanlış anlaşılmaya geçmesin diye yazmak istedim kelimenin manasini.
Tam olarak bahsettiğim noktaya kendiniz gelmişsiniz: ‘Kötü insan nerede varsa orada sorun vardır, bunun mekanla alakası yoktur.’ Evet, tam olarak bunu söylüyorum! Kötülük okulda da olsa, eski düzen medresede de olsa kötüdür.
Bugün okullarda yaşanan o korkunç şiddet olaylarına, öğretmenlerimize yapılan saldırılara hepimizin içi kan ağlıyor. Ancak bu ahlaki ve toplumsal çöküşün çözümü; okulları kapatıp çocukları kapalı kapılar ardındaki yapılara teslim etmek veya yüzyıl geriye gitmek değildir. Çözüm, eğitimi ve adaleti bilimle, ahlakla çok daha sağlam temellere oturtmaktır.
Gelelim diğer söylediklerinize… ‘Atatürk’ü sevenler soyunuyor’ gibi çirkin ve sığ bir ifade kullanmanız, savunduğunuz o dinin ‘güzel ahlak’ ve ‘edep’ anlayışına ne kadar sığıyor? İnsanların kıyafetini dert edinip onları aşağılamak, tam da eleştirdiğiniz o ‘kibir’ ve ‘üstten bakma’ nın ta kendisidir.
Kadının çalışmasını, tır veya otobüs şoförü olmasını ‘düzenin bozulması’ sanmanız ise tam bir akıl tutulması. Kadınların alın teriyle helal yoldan ekmeğini kazanması, kendi ayakları üzerinde durması hiçbir düzeni bozmaz. Asıl düzen; kadının hayatın dışına itildiği, sadece ev işine mahkum edildiği ve ekonomik özgürlüğü elinden alınarak başkalarına muhtaç bırakıldığı o karanlık zihniyette bozulur.
Cumhuriyet ile dini birbirine yakıştıramamanız sizin şahsi probleminiz. Bu Cumhuriyet, dinini vicdanıyla yaşayan kimseye engel olmamıştır. Bizler dini; kadınları kısıtlayan, insanları kıyafetiyle kategorize eden ve toplumu bölen bir baskı aracı olarak değil, vicdan ve insanlık olarak görüyoruz.
Bana ‘davul gibi içi boş’ demeden önce kendi içinizdeki bu öfkeyi ve dışlayıcılığı sorgulayın.
Devamında dinin temelini bilmez demiş ya
Konu saptırılmaz ise kaymaz demi hayatım
https://youtu.be/0cvziU_7lqk?si=-mPmfidAN_U6GK7g videoları zaten dinlerseniz mesela kalmazdı umarım ızlersınıx ve ufak bir araştırma yaparsınız konuyu uzatmıycam anlamak ıstıyen anlar İNŞALLAH bıdahada buraya yazmaya gerek kalmıyor
Zehra hanım arkadaşla sohbeti ben kestım açıklama geregı duymuyorum konuyu soyunmaya kadqr getırdıler bı kac vıdeo atım ızleseler zaten mesele kalmayacak ben bana düşen gorevı soyledım yapmak yapmamak herkese kalmış ben demıyorum en iyisiyim hadım degıl evet eğitim evde başlar dısarda devam eder yaşam tarzımız şeriata gore olmalı başta okullarda ataturk öğretilicegıne islam dini öğretilmeli diyorum ahlak bilgisi verilmeli dıorum ama videolar atım dinlemek isteyen lutfen ızlesin konular karışmasın dıye bu son yazımdır korkup gerı cekıldım algısı olmasın haklı olduklarında beyan etmesinler sadece olaylar karışmasın dıye derdım
İkinizin de niyetinden zerre şüphe duymuyorum ve benim icin tek onemli olan budur ama lutfen konu kapatın görüş belirtmek ayristirilmalara sebep olan durumlar, cunku düşüncesine uygun bulmayan hemen kalbiyle bugz etmeye çalışıyor lutfen kalpleriniz önemli bizim için ve ikinizin de daha düne kadar birbirimize en ufak bi faydanız dokundugunda dilinizden dökülen Allah razi olsun sözü önemli bizim için güzel dileklerde bulunalım Allah hepimizi en güzel yerde cennetinde birlestirsin, hepimizin evlatlarını dünya ve ahirette koruyup kollasin ![]()
![]()
![]()