Ay kızlar normalde yazmiycaktım dayanamadım dün Urfa bugün Maraş okula saldırı Diyarbakır da öğrenci servisi kurşunlanması yaralılar kafayı yemek üzereyim biz bu çocukları nasıl koruycaz nasıl bugün parka gittim ilk kez göturdum oğlumu ama aklımdan bin tane şey geçti hastaneye gidiyoruz okula gidicez hiç olmadi evin önüne çıkacak arkadaş edincek çocuğumla ilgili güzel hayal kuramaz oldum hemen aklıma bunlar geliyor en basiti Ahmet minguzzi ne suçu vardı çocuğun sokakta yürürken bir psikotap gelse düşüncesi bile çok kötü
Nur o kadar haklısın ki haberleri izlemesen sosyal medyada görüyorsun ya da konuşulurken duyuyosun ve ister istemez etkileniyor insan
Dua etmekten başka şansımız yok Allah karşılarına hep hayırlı insanlar çıkarsın ![]()
Bizde böyle böyle psikopat gibi her şeyi kısıtlayan anneler olucaz sanırım ![]()
Tam bakıyordum konu var mı diye. Tek çare dua. Yani eğitim alınmasını istemeyen teröristler çocuklardan dem vuruyorlar. Ailelere korku tohumları salıyorlar ve korkarım başardılarda
Hadi özel eğitim desen herkesin o kadar parası yok ve bunuda fırsata çevirirler. Eve özel eğitim desen yine paraya bakar onu geçtim nasıl güveneceksin?? Kafamda sorular sorular sorular…. Rabbim sonumuzu hayır etsin. İyilerle karşılaşmak yetmiyor iyilere karıştırsın. Sen özenle yetiştir, büyüt,okut sonra it ve it sürüleri gelsin tövbe estağfurullah….
Bende dün kızımı parka götürdüm uzaktan sert sert bakan bi kadın vardı ben görmezden geldim ama bi yanım da o tarafadydı baktm parka geldi etraftada nerdeyse kimse yok içime korku düştü niyeyse geldi bize yakın bi tarafta oturdu sigara içmeye başladı kötü hiçbir düşüncesi olmayabalr kadının ama b nde dediğin gibi haberlerden o kadar etkileniyorum ki çocuğumu nasıl okula göndercem diye düşünüyorum eşim göndermeyekim diyor benm sözelim iyidir eşiminde sayısalı biz öğretiriz a dan z ye herşeyi diyor ama bilmiyorum Allah önümüzü sağımızı solumuzu sonumuzu hayra çıkarsın her daim Allah korusun evlatlarımızı bizleri ya çok zor bir devirde yaşıyoruz bizler öğretmenine annesine babasına verdiği saygı sevgi kadar değer verirdik bir öğretmenimizn tayini çıksa okuldan gidiyo diye günlerce ağlardık anı fotoları cekilridk şimdi ise okullarda neler yaşanıyor Rabbim sen muhafaza eyle bizleri
Şimdi “şittt,otur yerine…”diyor ertesi gün hop veli okulda sebep sen benim çocuğumu sınıfta rencide etmişsin. Ya bir sor nedenini herkes kendi çocuğunu az çok bilir. Sonra alıyor saygısızlık başını gidiyor. Değerler yerlerde. Ama bir öğretmen öğrenciyi de uyaramayacaksa bilemedim. Kimse dövsün, kırsın demiyor elbette ama bir söz sahibide olsun yani. Yoksa nasıl söz dinlicek öğrenciler…
Ortaokula giden oğlum var veliler olarak grevdeyiz.. okula çocuklarımızı gönderemiyoruz.. çözüm mü.. değil..
Şimdi öğretmen, öğrenciler vefat etti diye grevdeyiz ya sonraaa? Sonrası yok! Kadınlar öldü bu ülkede kadınlar grev yaptı mi yapmadı yapsa bitecek mi hayır. Keza çocuklar öldü küçücük küçücük bitti mi bitmedi! Şehit haberleri gibi. Değişen birşey yok ama pisi pisine ölenler çok!!!Bugün bir ailenin yasının yarın etrafımızda olmayacağı ne belli??? Rabbim ne etrafımıza ne bize yaşatmasın(Aminnnn)
Yaptırım olmadığı sürece bitmez canım bu olaylar Keskin cezalar olmalı net…Rabbim beterinden korusun diyoruz dua ediyoruz ama ölümden beteri yokki kaç hayat yok oldu gitti… hiç birimiz böyle yaşamayı hak etmiyor Allah rahmet eylesin hepsini![]()
Biz Müslümanların gafletı cok buyuk kafir ne halt çıkarsa hop bızımde olsun derız telefon olsun sosyal medya olsun hele hele bu dövüş oyunları TV’lerde silahlı mafya diziler bunlar hepsi normal gelıyor bıze küçücük cocukların sevgilileri oluyor coknuzuluyorum bazen parkta goruyorum onları beynimden vuruluyorum dizilerde neler neler var kuran dersine gelen çocuklar kalkıp burbırlerıne kızılcık şerbeti yalı çapkını bilmem yasak elma vs bırsuru sey resmen aldatma olayını birbirlerine anlatıyorlardı kızdım onlara bıdaha bunları izlemeyin eee hocam annem cok sevıyor acıyor bızde ızlıyoruz ne yapalım haklı cocuk annesıne dıorum eee ne var başka bişi yokkı ac bir sahabe filmi ac bitane peygamber hayatı yok zor gelıyor cunkı kafır başardı eve tv sokarak ele telefon vererek telefona İnternet koyarak grev yapmak boş grev tvdekı dizileri ızlememekle sosyal medya kulanmamakla olacak bir cocuga telefon almayarak en ıyısını yaparız bu İnternet kimin evınde varsa huzursuzluk var ben cok karşıyım bır evde sınırsız İnternet olmamalı herşeyın bir ölçüsü olmalı ALLAH sonumuzu hayır etsın bazı hocalarımız derler deccal coktan yeryüzüne gelmiş oda internetir dıorlar
Ve keşke okullar kapansa Osmanlı dönemi gıbı mektepler olsa once din ve ahlak öğretilse ALLAH korkusu verilse insan sevgısı aşılansa cogusu okuyor ama insan olamıyor cunkı temelde bişi yok hep aynı atatürk anlatılacak o sevdırılecek onun kuralları olacak hep 5 cı sınıfa kadar dogru duzgun din dersı verilmiyor bile dayıyorlar elayı laleyı ezber yapıor sadece cocuklar okuyup doktor oluyor ama insan olamıyor dünyası kutulsun da dıoruz eee sonsuz olan ahıret pekı edep yoksa ahlak yoksa din yoksa boşuna İNŞALLAH bırgun medreseler eskisi gıbı coğalır cocuklarımız hayırlı sekılde okurlar eskıde olan hiçbirşeyın zararı yoktur hata yararı coktur
26 yaşındayım ilkokulda andım la okula girdim İstiklal marşı ile çıktım Atatürk sevgisi de aşilandi ben bu ülkede şuan cok zor ama okuduysam oy verip düşüncelerimi soyluyorsam bir kadın olarak Atatürk sayesinde tabi ne yazikki şuan ülkemizde kadınlara değer yok tavuk keser gibi kadın öldürülüyor neysee 3 yaşında sübyan okuluna gittim yani kreşin dini temelli olani 3-4 yaşında kuran okumaya başladim liseyi imam hatip okudum ha imam hatip de imam hatip olsa dini bilgisi yeterinde bilgisi olan degerlerine bağli Ataturk sevgisi olan biriyim bunun Atatürk’le okulla alakası yok bağlantısı yok iş öncelikle Ailede bitiriyor ananın babanin egitemedigini okullar oğretmenler mi egiticekler dini eğitim veren sübyan okulları medreseler i.h ortaokul liseleri yeterince var kim tercihini neyden yana yaparsa dediğim gibi iş okulda değil ailede bitiyor çok bilindik bir söz vardır eğitim ailede başlar okulmuş buymuş bahane evde ana baba çocuguna insanlık öğretsin bizim ailemiz öğretmene eti senin kemiği benim derdi ogretmenimiz kendi çocuğu gibi ilgilenirdi şimdi görüyoruz ailenin terbiye edemediğini öğretmen etsin diye bekliyorlar
Ben biraz su açıdan bakıyorum maalesef çok fazla uyuşturucu yayginlasmis her yerde bi cok insanı artık diğer kötü alışkanlıklar kesmiyor uyuşturucuya sarılmışlar çocuklar çevrelerinden arkadaşlarından gorup ediliyorlar, belki ailelerinden yoksa bunca katliam normal degil kendi canını bile düşünmez halde ilerleyen bi canli akıl devre dışı herseye açık akıl olmazsa madde etsikisnde yaşamın sonu bu maalesef kesinlikle bunu yok etmeli ülke ,böylesine tehlikeli bisey asla olmamalı, ustelik bu kadar ozendiriciler de var iken ana köken bu bundan koruyup korunmak gerek ,söyledikleriniz zaten olması gerekenler ailelere cok buyuk görev düşüyor 3 çocuğa sahip çıkmak egitmek zor ama tek çocuğa üzerinde durmak bi nebze daha kolay etraflıca düşünülmeli öze bakılmalı ve sorunun kökeni belli onun çözülmesi lazım
Ortaokuldayken bzm sınıfta bir çocuk vardı sürekli onun sapıklıklarına maruz kalıyordum beni aşırı derecede taciz ediyor du bulduğum yerde afedersnn ***** yapacam diyordu bana bende çok korkardım sürekli kaçardım ondn göz göze bile gelmeye korkuyordum ailem duysa önce beni öldürür 8 sene o çocukla aynı sınıfta okudum ilk ve orta okulu 3.sınıfta başladı tacizleri daha 9 yaşındayz kabus gibi geçiyordu o çocuk yüzünden üstüne bir de çok zorba hiç kimseyle anlaşamayan sürekli hocalarla kavga eden biriydi yanında ona benzer iki tip daha çocuklara korku salarlardı okulda ders adına hiçbir şey bilmezlerdi ve sana şunu söyliym hocalra hep saygszlk ederdi aşırı derecede bzm zamanımzda sıra dayağı vardı hoca hepimizn eline cetvelle vururdu sınıfta kimsenin velisi çıkıo ta hoca sen neden çocuğuma vurmşsn demezdi ama her sefernde bu çocuğun annesi okula gelirdi ortalığı ayağa kaldırırdı küfürler üstüne küfürler syadırırdı hocalara inanın öğretmenlermz o kadınun hakettiği gibi cevap bile veremiyrolardı bu çocuk yznden ağlayan kadın hocalarımı görürdüm neyse konuyu bağkıyım şu an 24 yaşındayz geçen gün bu çocukla ilgili bir şey duydum izini kaybettirniş ailesine istanbul a yerleşmş uyuşturucu kullanıyor bağımlı olmuş abisinin arkadaşları istanbul da parkta uyurken saçı sakalı birbirine karışık bir vaziyette bulmşlar Allahım esirgesin çocuklarimizi her türlü illetten yani demem o ki çocuğun yanlışkarına rağmen yanında olmak ona iyilik değil yanlışının yanliş olduğunu ilk önce annesi babası öğretecek gönderiyorsa okula hocasının öğretmesibe izin verecek çocuklarmzn her koşulda yanında olmamız gerkir algısı o kadar yanliş anlaşıldı ki çocuklardan önce velilerin eğitilmesi gereken bir çağda yaşıyoruz Allahım yardım etsin
Aynen öyle. Bizde sıra dayağı yiyen nesil olarak büyüdük övmek amaçlı demiyorum bunu. “Alın hocam eti sizin kemiği benim”diyen ebeveynlerden “Benim çocuğumu kimse incitemez” ebeynlere geçtik. Dediğiniz gibi herkes anne baba olmasın. Eğitim verilsin aile olmazdan önce. Sosyal medya, gündüz kuşağı,aile ahlak ve yapısını bozan tv dizileri kaldırılsın. Kim ne kaybedecek ya. Millet olarak bir sirkelenelim. Aman çocuğum dursunda tabletle oynasın,telefonla oynasın diye diye geliyoruz bu hallere. Ben de dahil hepimizin suçları olabilir oluyorda. Ben bugün tv den kestim interneti olmayıversin napım . Çocukların geleceğinden kıymetli değil ya….
Yani yine koruyup kollayacağız ama bizim dahil olmamız gereken konularda. Herkes yerinde müdahale eder kimse kimsenin işine karışmazsa kargaşa da çıkmaz.
Hayırlısı ile kıyamet kopsa da daha beter şeylere şahit olmasak. Düzelir inşaAllah da bu gidişle zor gibi. Al bırak,al bırak yapıyorlar sonuç ; birileri mezara diğeri yine hapse yada kendini gebertiyor işte…
Valla sabahtan beri aşırı aşırı gergin, sinirli ve öfkeliyim. Atamadım etkisini üzerimden…
Belli ama gerçekten gerilmemek elde değil çocukların oynadığı dövüş silahlı oyunların mafya teşhir edici dizlerin ahlakslığı sergileyen yayın programlarının bir an önce kaldırılması lazım sosyal medya da bunun propagandasını yapan sayfalara beğeni atarak yorum yaparak destek vermemiz lazım ki ses çıksın yoksa RTÜK’ün bi şey yapacağı yok şikayet üstüne şikayet gidiyor ama yok para cezası ile sınırlandırılmamlı kesinlikle birinin buna artık dur demesi lazım önü kesilemez yoksa
İnternetin sınırlanması ve evde izlenen içeriklerin denetlenmesi gerektiği konusunda size katılıyorum. Gerçekten çocuklar için zararlı içeriklerin kontrol edilmesi önemli. Ancak bunun dışında yazdıklarınıza kesinlikle katılmıyorum.
Bugün burada özgürce konuşabiliyorsak, kendi fikirlerimizi ifade edebiliyorsak bunu Mustafa Kemal Atatürk ve onun getirdiği yeniliklere borçluyuz.
Osmanlı dönemini romantize etmek doğru değil. O dönemde çocuk yaşta kızların zorla evlendirildiği, kadınların birey olarak değil çoğu zaman bir “eşya” gibi görüldüğü bir gerçekti. Atatürk’ün yaptığı reformlarla kadınlar birey olarak değer kazandı. Seçme ve seçilme hakkı verildi, hem de birçok Avrupa ülkesinden önce. Kadınlar artık milletvekili, hakim, savcı, doktor, öğretmen, polis, pilot olabildi.
Türk Medeni Kanunu ile çok eşlilik yasaklandı. Kadınlara boşanma, miras ve velayet hakkı verildi. Kadın ve erkek hukuk önünde eşit hale geldi.
Ayrıca padişahlık kaldırıldı, halkın söz sahibi olduğu bir sistem kuruldu. Eğitim, bilim ve üretim desteklendi. Daha sayamadığım birçok yenilikler…Tüm bunlar toplumun ilerlemesi içindi.
Herkes dinini özgürce yaşayabilir, buna kimse karşı değil. Ama din ile devletin ve eğitimin ayrı olması gerekir. Çünkü eğitim bilim temelli olmalıdır ve tüm çocuklar için eşit olmalıdır.
Şunu da unutmamak gerekir: Eğitim sadece okulda başlamaz. Ahlak, saygı, sevgi, empati ve insanlık önce ailede öğrenilir. Okulları suçlamak ya da “eskiye dönelim” demek bu sorunları çözmez, aksine daha da büyütür.
Yaşanan üzücü olayların çözümü; eğitimi geriye götürmek değil, tam tersine daha bilinçli, daha bilimsel ve daha güçlü hale getirmektir.
Eğitimli, düşünen ve sorgulayan bireyler yetiştirmeden hiçbir sorunu çözemeyiz.
Ağzına yüreğine sağlık canım çok doğru yazmışsın..
Nur bunlar ne böyle kafayı yicem
Ben bugun burda özgürce konusabılıyorsam bunu dinime ve peygamberime borçluyum ınanmıyan bir adamın kuralıda benım gozumde zerre degerı yoktur bir insana özgürlük verdıkce o insan dogruyu asla bulamaz her zaman temkinli gerıyı ılerıyı düşünerek yaşamalı insan kadınlara özgürlük denıle denıle ne oldu hergun onlarca kadın ölüyor bence kadın yerını bilmeli valahı dine gore gıdılse asla sorun cıkmaz ama hep ne olundu yok ben üstün olacam derdı eee nerde nezaket nerde naiflik Osmanlı dönemi deme kastım şeriata gore gıdılmesı dine göre gidilme açısından dedım o zamanda kadınların işi ayrı erkelerın işi ayrı idi neden bir eşya gıbı olsunkı @Nurr sen hiçmi kuran mealını okumadın o dediğin söz cahiliye devrinde idi kadınlara kız çocuklara o zaman deger verilmezdi bunu kim engelledi peygamber efendımız islam bunu yasakladı içkiyi kumarı kadını erkeği herseyı kuran bize zaten apaçık gosterıyor yabancı bir kadınla bir erkek aynı yerde olması haram bunu kimse inkar edemez boyle boyle bozuldu insanlar özgürlük adı altında neler neler yapılıyor adımızı okumuşsun ne katı sana türküm denildi Türk olanda kürt olanda çerkezide o kelimeyi söyledi eee nerde eşitlik adalet. neden kürt olana zorla türküm denılıcek denildi bunlar derin konular bu mevzu derin sadece peygamberımızın 2 emanetine hakim olursak yeterli (Kur’an-ı Kerim) ve O’nun Sünneti. Bu iki miras, Müslümanların inanç, ibadet ve ahlak hususunda rehberi olup, kıyamete kadar beraberce doğru yolu göstermesi yeterli bırakın bu ınkılabı cumhurıyrtçiliği temelde yoksa islam bilgisi hersey olunabilir ama ahlaklı insan olunamaz çocuklarımıza hep özgürlük öğretiliyor sen özgürlük var dersen o cocuk bir hata yaparsa cezalandıramazsın onu başta özgürlük vererek cesaretlendırdık asla başka bişiyle korkmaz verhasıl kimseyı kırmaya degıl derdım ama okulların hepsinde olmalı islam eğitimi olmazsa boş hersey bukadar çağdaş olunması tehlikeli

