Fazla süt üretimi yardımm

Merhaba kızlar.Bebeğim 2 aylık.Hiperlaktasyon ve tazyik problemim var.Göğüslerim gergin oluyor bebeğime süt fazla geliyor gitmediğim hastane doktor kalmadı verilebilecek bir ilaçta yokmuş ilaçlı mr çekildim hipofiz bezimden kaynaklanan bir durumda değilmiş doktor fizyolojik bir süreç dedi.Prolaktin değerim bekarkende yüksekti emzirmeyle daha da yükseldi.Benim gibi olan sonra sütü normale dönen var mı göğüslerim hemen sertleşiyor uyurken canım acıyor göğüslerim yumuşar mı bende bebeğimde huzursuzuz artık çok bunaldım adaçayı mı içsem bilemiyorum bu süreci yaşayanlar varsa lütfen yardım etsin çok bunaldım artık

Seni o kadar iyi anlıyorum ki. Ben de öyleydim. Üstüm başım sütün akmasından ıslak bir yanda, gece o göğüs ağrısı bir yanda. Tamamen çözüm değil ama şöyle başetmiştim. Bir memenin şişip ağrı yapmasına razı olup ard arda hep aynı memeden emziriyordum. Sürekli aynı memeyi emdiği için tazyiki biraz azalıyordu. Yoksa bebek ememiyor, nefesi yetmiyor. Öbür memeyi de diğer gün çok az sağıp rahatlatıp gün boyu onu veriyordum. Sırayla yani. Bazen sağmadam bile kendisi akıyordu zaten. O zaman akması durana kadar sağıyordum. Ama sakın çok sağma çünkü bu sefer daha çok süt üretiyor sağdikça. Sadece seni rahatlatacak kadar. Bir gün bir meme, diğer gün öbür meme sırayla devam et. Sen biraz zorlanacaksın ama bebek tıkanmadan emer.

Teşekkür ederim geri dönüşünüz için peki ne zaman geçti bu durum bebek büyüdükçe geçecek diyorlar ama ben hiç inanamıyorum

Geciyor canim bebek buyunce bnimde cok sizliyodu agrisina uyaniyod bebek uyansada emse diye bekliyodum goguz pedi kullaniyordum oda doluyo emdigi zaman rahtliyodum gecer canm merk etme

Evet geçiyor, ben de ihtimal vermiyordum ama 3 aydan sonra geçti. Bir de bazı gıdalar sütü azaltıyor, maydanoz gibi, tüketebilirsiniz.

Bende yaşıyorum bu durumu . Ben bilmiyorum evet acı çekiyorum ama kenara süt atıyorum buzluğa . İlla lazım oluyor . İlk aylarda gögüs de olgunlaşma olmuyor çocuk mide kapasitesi de küçük az içiyor. Şimdi 4. Ayımızdayız gündüzleri 2 saate bir emiyor. O yüzdem gögüslerim o emince bir anda sertleşitpr diğeri sızlıyor elimle üstüne bastırıyorum yarım dakikaya geçiyor bu durum . Geceleri daha rahat yatıyorum . Önceden yani 2 aylık gibi falanken gece taş gibi olurdu 2 saate bir emerdi geceleri 2 aylıkken o zaman da rahatsız olmayım diye sağım yapardım. Aslında normal bir süreç bence şükür demeli olmayan da çok insan var bu şu da demek değil yargılamadım yani sizi yanlış anlaşılmasın​:grin:

Bende yaşadım benzer durumu bebeği yatarak yada koltukta kaykilir şekilde emzirmek işe yaramıştı tavsiye ederim.tek göğüsten emzirip diğerini sagip dolaba atmak çözüm oldu ilk 3 ay emzirmenin dışında 80 90 paket süt depoladim hatta kızıma süt kardeş yaptım.3 ay sonra goguslerde süt terbiyesi oluyor ve bebek ihtiyacı kadar üretim oluyor.bebeginiz ne kadarlık şu an

2 aylık diye yazmışsınız sonradan gördüm 1 1.5 ay sonra süt üretiminiz düzene girer.bence azaltmak için herhangi bişey yapmayın 1 damlası bile çok kıymetli

Bende süt kardeş aradım kadın doğuma gittim hatta sütlerimi paketleyip verecektim fakat türkiyede yasal değilmiş bu durum :pleading_face: gerçekten zor bir süreç inşallah en kısa zamanda düzelir.

Benim akrabamdi verdiğim ondan sorun yaşamadım konu komşuya haber salın elbet ihtiyacı olan hemcinsi olan bebek vardır.veremeseniz de dolapta 6 ay ömrü var ek gıda döneminde işinize yarar.en son çare yazın dondurma yaparsınız bebeğinize​:hugs:

Benim hiç o kadar sütüm olmadı ama ona rağmen ilk aylar benim de geceden sabaha kadar sertleşirdi çok dolardı, şu an bebeğim 7 aylık ve bir kaç aydır hiç geceleri o kadar süt dolmuyor. Yani sizin de yakında terbiye olur bence düzelecektir merak etmeyin bebeğinize şifa olsun :smiling_face_with_three_hearts:

Ben 3 kere mastit oldum en sonuncusu fenaydı resmen göğsüm göbeğime kadar inmişti ondan dolayı korku kaldı bende inşallah benimkide en kısa zamanda terbiye olur