Kızlar selam Hamilelik ve emzirme dönemindeki o ilaç belirsizliğini hepimiz biliyoruz. ‘Aman başım ağrıdı, bu ilacı içsem süte geçer mi?’ veya ‘Doktor verdi ama prospektüsünü okuyunca korktum’ durumları… Ben de Asaf’ın doğumundan sonra bu korkuyu yaşadım. İnternette her kafadan bir ses çıkıyor, kulaktan dolma bilgiler havada uçuşuyor.
Forumda da bu konuyla alakalı birkaç konu açmıştım bilenler bilir. Kaynak tarayıp bilgi vermişliğim var. Bir anne olarak bu işe bir el atıp ‘Anne Dozu’ diye bilimsel temelli bir asistan uygulama yapıyorum. Bilimsel verileri tarayıp saniyeler içinde ilacın risk durumunu şak diye söyleyecek, hatta barkodunu okutarak bile kontrol edebileceğiz.
Uygulamanın nasıl görüneceğini planladım kendimce, sizinle de paylaşmak istedim.
Bence çok güzel bir uygulama olur şimdiden hayırlı olsun Saye. Hamilelik de dahil edilebilir. Mesela hamilelikte kullanılan mide bulantısı ilaçlarının seçenekleri gibi. Kullandığımız ilacın bizdeki yan etkilerini kaydedebilsek o da güzel olabilir belki. Mesela herkese hamilelikte iyi gelen mide bulantısı ilacı prilam bana iyi gelmemişti hatta çarpıntı ve aşırı halsizlik yapmıştı öleceğimi sanmıştım. Doktor farklı ilaç önermişti onu kullanmıştım. Eğer sorunu doğru anladıysam tabi, aklıma bunlar geldi. Umarım yardımı olur. Kolay gelsin.
Bunun yanına bebeklerimizde kullandığımız ilaçlarda olur mu acaba? Çünkü doktor farkı o kadar oluyor ki misal ben sırf bu yüzden yanlış bir ilaç kullanıyordum. Mesela bazı ilaçlar 6 aydan küçüklerde fln kullanılmıyor ama bilemeyebiliyorlar fln.
Çok iyi bir fikir. Mesela alerjilerimizi kronik rahatsızlıklarımızı da kaydetsek , birlikte kullanacağımız ya da sürekli kullandığımız bir ilaç varsa onları kaydedip ona göre söylese iyi olurdu.
Yok canım ben Türkçe öğretmeniyim ama lisede yazılım bölümü okudum Birkaç site biliyorum yardım da alacağım olursa inşallah Başka fikirlerim de var anne-bebek üzerine bakalım nasipse bir adım atayım geri gelir diye düşünüyorum.
Cok güzel bir uygulama olur hakkında hayırlısı olsun cnm Bebeklerimizin kullandıkları ilaçların aylarına göre kaç dozda ne kadar milim verileceğide olabilir
Bu bebekle ilgili bir doz ayarlaması olduğu için doktorun yazması eczacının ilaç üstüne yapıştırması gereken bir şey. E- Nabız’da zaten reçetelerim kısmında yazıyor ilaca göre dozu da.
Aslında güzel fikirler bulurduk düşününce ama hiç emzirme tecrübem olmadığı için ilaç konusunu tecrübe etmedim ama fikir çok hoş, benzer uygulama var mı peki hiç Saye, yani tek misin bu alanda onu öğrenmek için sordum