İlk ek gıda

Kızlar yarın oğlum 6 aylık olucak ilk olarak neler verebilirim sebze ve meyve yardımcı olur musunuz

Bizim doktorumuz ilk tadı kötü olanlardan başla sonra meyvelere geç dedi. Önce yoğurt sonra kabak havuç patates tatlı patates avakado ilerlerdik ben mama veriyordum hem de anne sütü. mamayı bırakmak istediğim için bir yandan da irmik unu ve pirinç unu ile muhallebili yapıp içine denettiğim sebze meyvelerini karıştırıp vermeye başladım 1 hafta sonra.

İlk olarak yoğurt sonrasında sırasıyla kabak havuç patates brokoli avakado bal kabağı pırasa

Meyve ben ilk elma denemiştim armut ve muz sebze tadımları bittikten sonra ben meyve vermiştim sebzeleri buharda haşlayıp cam rendede ezmiştim

Muz kabız yapmaz mı

Ben 2 kere verdim ama her ikisinde de 1 yemek kaşığı kadardı içine bir damla zeytinyağı damlatmıştım canım sonrasında ben ara verdim ek gıdaya bebeğim istemiyordu kaşık görünce ağlıyordu 6. Ayına girmesini bekliyorum yeniden başlamak için 5 ay 10 günlükken başlamıştım

Tadı kötü diye niteleyip niyet etmeden önce siz sebzelerden başlayın inşallah ömür boyu sever. Bunlar patates kabak havuç olabilir buharda pişirip ya da kaynatabilirsiniz haşlamak yani o şekilde iyice püre olacak şekilde verin. Sonra meyvelerin verebilirsiniz elma muz gibi. Muzun böyle kara tarzda olanları olgun muzdur bende bu süreçte öğrendim daha tatlıdır ve kabız yapmaz.
3 gün kuralına uyabilirsiniz ama ben genelde 1 gün sonra yani bugün 3 de verdiysem yarın da 3 e kadar gözlemledim eğer ki bir yerinde bir döküntü olmadıysa yeni şeye geçtim bazen yoğurtla karıştırıp verdim .

Ek olarak diyeceğim katı gıdaya geçildiği için az da olsa 1 çay kaşığı kadar bebeğinize hakiki zeytinyağı verebilirsiniz doktorumuz demişti kabız olmasını önler ara ara yapın bunu sıvı alımına dikkat edin ufak biberonla iş görecektir su alımı çok önemli bu dönemde aşırıya kaçmadan öğün sonrası veya ara ara bir iki yudum dahi olsa içsin hem suyu sever hem de bedenine de iyi gelir boşaltım açısından