İlk kez böyle bişey anlatacağım

Kızlar merhaba. Burda ilk kez kendi özelimi anlatacağım canım çok sıkkın direk konuya gireyim. Eşimi çok seviyorum birbirimizi çok severek evlendik 2 yıllık evliyim 9 aylık bir kızımız var. Eşimle bizim anlaşma şeklimiz hep gırgır şamata dalga geçmek falan gülerek anlaşırız birbrimizle ama kendi aramızda bunu yapmayı seviyorum ben. Fakat eşim sürekli insanların içinde beni rencide ediyor bağııryor. Atıyorum kendi aramızda dese takılmayacağım konuları başkalarının yanında diyince gururum çok inciniyor. Mesela bana doğumdan sonra çok kilo aldım veremiyorum da, sürekli milletin içinde sen 150 kilosun falan der dalga geçer gibi. Konuya gelecek olursak bugün bi arkadaşımızın düğünü vardı neyse bende sabahtan beri piknikteydim sonra geldim yanına araba bendeydi neyse ona verdim konvoya katıldık bende dedimki üzerimi değişseydim piknikten geldim falan dedi ki zaten çok durmayacağız 1 saat kadar falan durup çıkalım bende tamam o zaman değişmeyim eve geç o zaman kızıma bitane bere alayım dedim. Arabada da görümcem ve köyden bi komşuları var kadın o bindi neyse sonra başladı işte sana sebep geldim buraya üstünü değiş diye dedim değişmeyeceğim dalga geçecek ya kadının yanında bana diyo işte az yanıma yakış gibi bir kelime kullandı sanırım sinirden tam hatırlamıyorum. Bende dedim sen kendi tipine bak önce falan dedim dedi ne var tipimde takım elbise mi
Giyeyim falan dalga yapıyor sırf yanımızda başka biri var diye bu şekilde konuşmaya başladı. Bende onun duyacağı ses tonunda dedimki saçmalama şımarma milletin yanında dedim. O duydu sadece sonra bana bağırarak ne biçim konuşuyorsun falan dedi. Bende sinirlendim dedim çek evin önüne gelmiyorum düğüne falan indir beni dedim oda getirdi evin önünde dedi in aşağı suç bende ki seni biyere götürüyorum görümceme de diyo ver çantasını falan görümcem dedi ya saçmalamayın falan dedi eşim de dedi ver çantasını bana dedi hadi yallah dedi sinirden indim aşağı eve geldim araba da benim babamın arabası aldı onları kendi şuan düğünde iki kere aradı açmadım mesaj attım eve gelme yüzün bile görmek istemiyorum falan dedim. Sabredemiyorum insanların içinde beni rencide etmesine dayanamıyorum kalbim çok kırılıyor defalarca uyarmama rağmen aynısını yapıyor canım çok sıkkın kızlar ne yapmalıyım nasıl davranmalıyım bilmiyorum gerçekten bana akıl verin valla siz olsanız naparsınız :face_holding_back_tears:

Aynisini sende ona yap hemde oyle bi yapki insanlarin icinde sana tepki gosterdiginse iste suan senin gibi oluyorum bende sen bana boyle yapinca simdi otur dusun aklini basina al de bunuda yanindakilerdee duysun belki bidaha yapmaz kendine yapilmasini istemedigi biseyi sana yapmaz

Ben ona yapınca da yine kızıyor sonradan da kızıyor sen bana nasıl konuşuyorsun öyle falan diyor bende aynı böyle oluyorum diyince umursamıyor. Biz erzurumluyuz eşim ben ailem onun ailesi hepimiz buralıyız buranın insanı biraz katı ve eski kafalıdır erkektir alttan al kafasında herkes ama bu alttan al al derken ben yıpranıyorum artık

Vallla canim bende erzurum lutum esimde burali aynne yıllardır bu sekil de devam ediyor yz anlamiyor arkadaşlarının ailesinin yani başkasının yaninda simariyor baska bir adama dönüşüyor aynısını yapinca evde kıyamet kopuyor o erkek yapar biz kadin yapamayız kafasi hep bisey diyemiyorum ben düzeltemedim

İnsanların içinde bende ona aynısını yapardım çok zoruna gidiyorsa oda yapmasın bu kadar net inşanı aşalamak nedirya bu ne ego kendini beğenmişlik rezil ederdim valla sıkıysa birdaha yapsın

Evet aynen öyle anlarsınız

Benim eşim dünyanın en merhametli en iyi insanı olabilir müthiş bir insan sevgisinden saygısından şüphem yok hele aileme karşı benden daha iyi davranıyor onlara Allah razı olsun herşeyinden razıyım bir dediğimi iki etmez fakat dediğim gibi bir insan içine girince sanki benim kocam gidiyor da yerine başka bir adam geliyor gibi davranıyor bende buna inciniyorum

Ozaman insanların içinde olabildiğince kendisiyle muhattap olmayın yani başbaşayken normalde nasılsan öyle olsan insan içinde kendisine asla yüz vermesen konuşmasan sana takılmalarına veya şakalarına sadece tebessüm etsen in iyi cevabı vermiş olursun bence heralde insanların içinde bi üstünlük taslamaya çalışıyor kendince

Çok sinir bozucu çok haklisin ama…Senin surat asıp tepki vermen ona defalarca bunu yapma hakkı doğuruyor. Bir daha hiç tepki verme. Çok zorlarsa “Aaa öyle mi teşekkürler ama ben böyle mutluyum yaa dünyanın en merhametli eşiyle evlendim bir kere” de. Bir iki deneyecek baktı etkilenmiyorsun zamanla bırakacak o bana ne güzel iltifat ederken ben ona ne diyorum der (umarım yani :expressionless_face:)

Erzurum erkekleri geneli aynı demekki. Başkalarının yanında nasıl erkeklik başlayacaklarını şaşırıyorlar. Benim eşim de bazen yapıyor aynısını ama ağzının payını misliyle veriyorum. Hemen geri vites yapıyor şaka yapıyorum diyor

Katılıyorum kessinlikle karşılık verince sürdürüyor bence

Canım okurken kendimi gördüm o kadar içten yazmışsınki .. benim eşimde aynı yalnızken çok çok iyi ama insan içine çıkınca sanki o adam değil bide eşimle biz birbirimize hayatım deriz ama büyüklerin yanında eşim asla demez hayatım diye utanır. Bir kaç kere yaptı böyle senin eşin gibi bende herkesin içinde bana insan içinde hayatım aşkım canım cicim demiyorsan bu sekildede davranamazsin ben senin karınım.dedim. onunla bı ara unuttu ama çoğu zaman bunu yapıyor. Geçenlerde arkadaşının kızının doğum günü vardı oraya gittik eşimin sağ kulağı kepçe ve kızlarımın da aynı babalarınınki gibi onu konuşuyorlar eşimde dedi ki Ayşe utanıyor çocukların kulaklarından gibi bişey söyledi ben asla böyle şeylere takilmam tam cevap verecektim ki eşimin arkadaşı utansaydi seninle mi evlenirdi oğlum dedi ve susturdu. Sağolsun öyle ortamlarda birileri hep susturuyor . Yoksa baş edemem yani diyeceğim o ki umursamamaya caliscaz seviyorsak eşlerimizi katlancaz çizgiyi asmadiklari sürece tabi sıkma tatlı canını hepimizde var aynısından ben bu uygulamayı yüklediğimden beri kendimi yalnız hissetmiyorum

Tammm benim diycegimi yazmisn :grinning_face:

Bu yontemi biliyorum gercekten uygulanirsa cok ise yarayan bir yontem .. Sabretmek gerekiyor ama .

Belli ki biraz eril bi tip kendine laf soyletmeyen biri. Bence hiç beklemediği anda başbaşayken baskasindan örnek vererek gidebilirsin ve onu manipüle edebilirsin mesela ay bugün olanlar neydi başkasının yanında neler söyledi dimi karısına /kocasına . Biraz abart abart sonrada de ki işte böyle insanlara da üzülüyorum adam/kadın zamanında demekki ezilmiş aşagilanmis ve aşağılık kompleksleriyle bastırılmış duygularını böyle gizlemeye çalışıyor aslında ne kötü dimi bide kimsenin anlamicani düşünüyor ama o kadar açık ki eziklik kompleksi nasıl ucuz duruyo o dalga geçer gibi konuşmalar. Askm iyi ki sen ya sen de öyle biri olsaydın senden utanirdim ben falan filan işte kendine göre ayarla bence o kafasında birini aşağılamaya çalışmanın kendini aşağı çekmek olduğunu düşünsün dursun bir süre

Ya hepiniz okadar haklsınız ki ama işte bilmiyorum niye böyle defalarca uyarmama rağmen aynısını yapıyor alınıyorum gerçekten en basiti şöyle mesela benim babamla eşim çok samimler arkadaş gibiler şükür eşim yani kendi babasıyla öyle rahat konuşmaz oturup kalkamaz yanında ama benim babamı hep baş üstünde tutar Allah razı olsun. Ben eşime defalarca söylerim bi tartışmamız olsa ailemize yansıtmayalım bak diye ama sürekli mesela babamgile gidişimizde hep tartıştığımız konuları açar ailemde genelde ondan taraf olur sen alttan al derler bana. Ama kendi ailesinin yanına gittik mi asla bu konuları konuşmaz açmaz sesimi yükseletmeme dahi kızar mesela buna da çok takılıyorum. Biz ailelerimize yakınız aileler köyde oturuyor biz ilçede köylere mesafe 5 dkka falan sürekli gideriz yani ailelerle sorunumuz yok şükür ne varsa bizim kendi içimizde oda işte insan içinde değişiyor

Birde mesela evdeyken diyorum hadi çay koyayım sohbet edelim işte naptın anlat bana falan benim eşim PTT de dağıtıcı olarak çalışıyor sürekli insan içinde yani ilçede küçük yer herkes herkesi tanır burda yani hatta derim dedikodu anlat vardır bişey falan maksat sohbet edelim gibisinden. Bana diyor ben senle ne konuşayım konu olunca zaten konuşuyoruz falan Buda zoruma gidiyor ya diyorum canım sıkılıyor senle sohbet etmek istiyorum. Herkese gelince bal dudak ağzı bir açıldı mı sohbeti müthiştir benim eşimin babamla çok güzel sohbet eder mesela kendi annesiyle falan arkadaşı ablalarıyla vs. Bana gelince ağzından cımbızla laf alıyorum sanki. Hayır ben mi takıntılıyım normali mi bu anlamıyorum cidden

Geçen gün bir benzerini biz yaşadık. Normalde birbirimize şımarmayi severim. Bizbizeyken şakaları şiveli konuşması vs rahatsız etmez beni. On senedir beraberiz, kalabalıkta hep kibardi. Geçen gün kalabalık bir ortamda ona seslendiğimde kabaca bir şekilde yanıt verdi. Orada birşey demedim. Eve geldiğimizde benimle konuşunca , ben seninle konuşmuyorum dedim. Neden dedi. Bir daha yanımızda başka birileri varken benimle böyle konuşursan ben de o cevaba layık şekilde davranırım sana dedim. Ne zaman yaptım filan diye sordu hatırlamıyor. Önce de ailemin yanında yaptın dedim. Üçüncüye olursa çok farklı bir tepki görürsün şimdiden haberin olsun dedim. Vallahi farkında değilim, kusura bakma dedi. Şakaya vurmaya çalıştı sen olunca kendimi rahat hissediyorum, gevşiyorum filan dedi. Tabi ben net olmaya devam ettim, benim böyle bir konuşma anlayışım yok dedim. Öyle kapattım. Bence bağırıp çağırmadan, kavga etmeden net olarak tepkini koy.

Benim eşim de tam tersi kimseyle bı sohbet etmez konuşmaz. Herhangi bi konuda yorum yapmaz. Hiç görmedim bı ortamda eşim bişey anlatsın da herkes onu dinlesin. Hep diyorum biraz da sen konuş biseyler anlat bı konu hakkında fikrini yorumunu soyle. Ama yok. Kendi ailesiyle de benim ailemle de bişey sorulursa cevap verir yoksa susup oturur. Ben de tersi başkalarıyla sohbet ederim biseyler konuşurum ama evde eşimle konusmak istemiyorum. Çünkü sohbeti beni sarmiyor​:rofl: o da buna bozuluyor evde sohbet etmiyorsun diye.

Hep şuna inanmisimdir “kalabalıkta işlenen kabahatin tenhada özrü olmaz”.. insan içinde şımar kötü davran eve gelince bişey olmamış gibi davran böyle bişey olamaz aksine başkalarının yanında eşlerin birbirine kibar nazik olmaları gerekir eskiler kan kustuk kızılcık şerbeti içtik diye boşa dememişler. Araniz açık bile olsa insan içinde belli etmemek lazım. Ama bu erkekleri anlamıyorum nasıl bir şuursuzluk bu millete kendini iyi göstermek için kadıni ezmek yakışır mı hiç. Aslında iyi bir serse ihtiyacı var gideceksin ana baba evine biraz sensiz kalsin aklı başına gelsin kaybetme korkusunu yaşasın gelip seni alacaktır zaten ama baktın senin gitmen ona koymuyor demekki sevmiyor o zaman. Dünyaya bir kere geliyoruz kimsenin bizi degersizlestirmeye hakkı yok. Ve senden özür dilemeli kimin yanında rencide ettiyse onların yanında hemde.