Kizim mayısta 2 yaşına giricek 2 senedir uykuyla mücadele ediyorum uykuları aksam 20.30 da gündüz de tek uyku 1 1.5 saat yapiyor daha yok uykusu oldugu halde asla uyumuyor. Uyku ilacı aldım asla fayda etmedi. Gec yatırmayı denedim yine yok. Dus aldırıyorum oyunlar oynuyoruz yoruluyor yine uyumuyor ama uykusu var. Bugun de 20.30 da uykuya geçirdim uykusu geldi saat 23.00 3.5 saattir ayagimda sallıyorum zerre uyumuyor. Uykusuzluktan basim ağrıyor artık hic bir çözümü yok bunun. Uyumak icin agliyor susmuyor ama uyumuyor. Ne yapacağımı şaşırdım annem bana ver sen uyu diyor veriyorum orda da ayni artık cok yoruldum. Bıktım demek istemiyorum ama yani Bıktım artık ne yapabilirim her seyi denedim her seyi denemediğim hic bir şey kalmadı. Sırf bu uykusu huysuzluk yüzünden bir yere de gidemiyorum eve kitlendim kaldım. Bunaldım. Doktora da götürdüm kac kere ama hic bir sey yapılmıyor.
Aklıma direk sırtında bir rahatsizlik olabileceği geldi, hiç ultrason falan çekildi mi? Dönem dönem uyksuzluk normal fakat bu devam eden birseyse ve uykusu geldiği halde yatmiyorsa fiziksel bir rahatsızlıkta altında yatabilir.
Hayır hic bir proble.i yok her şeyine bakıldı
Canım seni çok iyi anlıyorum uyumayan bebek uyumuyor arkadaş kızım 10 yaşına girdi hala aynı bebekken çocukken ne yapıyordum uyumuyordu saatlerce salladığımı biliyorum şu anda bile yatağına 9 da girer 11 12 ye kadar anca uyur
Kesinlikle katılıyorum oğlumu küçüklüğünden beri bile 8.30 da yatırmadım zaten büyüdükçe o saatte uyumak istemiyorlar . Geçen gün uyudu çok yorulmuştu sonra uykusunu alıp aynı sizin gibi saatlerce uyumadı 10 da 11 de deneyin bence yorulsun . O gece yarısı uyanıp 2-3 saat uyanık kalmayı bende yaşadım b12 düşüktü damlacıktan sonra bir gün bile yapmadı .
Sabah kacta uyanıyor tam anlamadim gündüz 11 buçukta mi uyuyor bnm kızda Mayıs da 2 yaş olcak sütten kestim bak şimdi uyuttum yani duş aldrdik oyun oynadik gündüz parka çıktık fazla yorulmadi ya 11 de basladdik smdi uyuduu sürekli kalkıyor geceleri smdi sütte yok besde yemek için kalkıyor öyle bir ağlıyor ki bıktırdı artk sütten kesince kudurdu daha da bazen de güzel uyuyor ama kış ayı sen 20.30 da uyutmak için cccoook erken bence geceler uzun yaz mevisi olsa neyse dicem de Park varmı çıkar falan gündüz uykusu YK galiba sabahları erken kaldır öğlen bir saat uyusun gecede rahat dalsn uykuusuna denedin mi
Uyku saatleri genelde gündüz o saatlerde oluyor. Akşam da bazen gec yatırıp deniyorum yine ayni ama uykusu da geldiği icin bizle asla oturmuyor durmuyor sürekli ağlıyor dun gece 12 de uyudu yine uyandi ara ara kan değerlerine baktırdım kan ilaci kullanmamıza rağmen hep dusuk çıkıyor
Benim görüşüm sürekli uyumayan bebeklerde 1 yaştan sonra uyku eğitimi alınması çünkü ister istemez bilinmeden birşeyleri yanlış yapıyor olabiliyoruz .O belirlenen saatler dışına çıkmayınca uyku eğitiminde 3 5 gün 1 ay o düzene alışır bebekler onlar çok fazla düzen sever, rutin onlar içinde nimettir sarktı mi hemen altüst oluyor. Bu çoğu zaman gidiceginiz misafirlik ya da alicaginiz misafir bile bence herşey çocuğa göre olursa biraz daha rutini oluyir cocugun yemek saatleri bile aynı aralığa istiyolar alışınca öteki türlü ne istediğini bilmek de zorlaşır tabi herşeye rağmen olmayan bebekler de artık yapicak bişey yok ama tümden kurallı gitmekte fayda var Allah yardımcınız olsun hiç uyumayan bebekler çok yorucu oluyor
O yüzden misafirliğe gidemiyorum desem yeridir en ufak gezme bile etkiliyor dışarıda uyumuyor zaten ayrı huzursuz gittigim yerlerde yer seçiyor uyumuyor o yüzden bir yere çıkamıyorum
Gece kacda uyursa uyusun sabah 6 dq uyaniyor ben geri uyutuyorum uyursa 08.30 da uyaniyor oglen de 11 12 gibi uyutuyorum uyumazsan zorlamıyorum 1 ve ya 2 de uyuyor 1 2 saat sonrası yemek yedir disari çıkıyoruz cok sofuk değilse geziyoruz falan eve geliyoruz yemek yapıp yiyoruz aksam da dus aldırıyorum son yemeğini yediriyorum uykuya geçiyor yorulmuş oluyor ama zorluyor işte babası odaya gelene kadar gözüne uyku girmiyor babası geldiği zaman oda uyuyor
Benim büyük oglumdada uyku sorunu vardı ama şoyle vardı beşikte sallardan gözünü kapatıyor bıraktığın an açıyordu gece gündüz ayniydik 2sene devam etti dedim olacak gibi değil senin yaptığın gibi gündüz uyutamadim belki gece uyur oda yok besigine koyup elimi sırtına koydum 1hafta ağladı sizlandi beşikten kaldirmadim uyuyacaksin kalkmaya calişsada kaldirmadim kalksa bile bak karanlık hadi geri yat öyle öyle alişmiştik gerçekten çok zor şimdi kizimda gaz yüzünden uyumuyor asla bikmiyoruz ama vücudumuz bir yerden sonra pes ediyor dayanacak gücümüz kalmıyor Allah yardımcımız olsun bence uyku eğitimi vermeye çalişin bazı bebekler uyku kavramını anlamiyor hiperaktif oluyorlar uyku uyumak istemiyorlar ama bir sekilde alişmak zorundalar
Benim bebegimde dogdugundan beri uyumuyor ilk aylarda gündüzleri iki üç defa uyusa bile 15 dkyı gecmezdi uykusu. Geceleride saat bası yarım saatte bir uyanırdı. Biraz büyüdükten sonra Gece uykularını düzenlemeye calıstım aksam en gec 9 da uyuyacak sekilde ayarlamaya calıstım ama asla basarılı olamadım gece 12-1 bazen 2yi buldu uyuması. Bir yasından sonra düzelir dediler yine aynı degişen birsey olmadı. Bende durumu kabul ettim artık uyumayan bebek uyumuyor ne yapsan bos.. saatlerce uyutmaya calısmaktan vazgectim. Aksam 7 gibi yarım saatlik bir uykusu var sonra uyanır gece 11-12 den once asla uyumaz. 17 aylık olduk en basından beri boyleyiz yani.. Bence sizde bırakın kendisi ne zmn isterse o zmn uyusun sizde rahat edin o da.. Benim bebegim hala saat bası max iki sa bir uyanıyor meme emdiği için muhtemelen ama durum bu.. Bazı bebekler masallah cok guzel uyuyor ama bizimkilerde uyumuyor iste napalım. Esiniz veya yakınlarınız geldiğinde onlar bebekle ilgilensin siz uyuyun. Ben uzun bir süre o sekilde yaptım cunku uykusuzluktan ayakta dahi duramıyordum..
Aynı benm kız babasını istiyor snra babasıyla yine oyun peşinde ve kızımla uyku saatleri de aynı ama ben gece zorlamıyorm işte kaçta uyursa uyu çünkü kış ayındayiz parka da çıkmadığımz Gn yorulmuyor mesela bgn ama yinede uykusu var ben uyutmuyorum en az bir saat oyalicam
Canım benım aynı sorunu yaşıyorum seni yürekten hissediyorum..![]()
benımkı 8 aylık senı cok ıyı anlıyorum desteksızım gurbetteyım cok zorlanıyorum Allah hepımızın yardımcısı olsun.. biz 10 gündür uyku eğitimine başladık biraz biraz uyumaya basladık gece çok şükür.. saatler sürdü gece hep ağladı ama biraz olsun uykuya dalma süresi arttı.
1-2 satte bir uyanırdı ben de hemen geri uyusn diye meme verirdim bu döngü hep böyle uzadıı gitti e ne oldu??? Çocuk kendı kendıne dalma konusunda sorun yaşadı. “Demekki uykumdan uyanırsam geri dönmek için memeye ıhtıyacım var” algısı oluştu.
Şimdi aksam 7 de uyutuyorum 6:30 da son emzirmeyi yapıyorum. Bir daha gece 2 den once uyansa bıle vermıyorum aglaya ağlaya uykuya kendı kendıne dalıyor.. evet coook zor oluyor bagırarak aglıyor parçalıyor kendını ama bu döngüyü kırmamız gerekıyor..
gecenlerde ben daha fazla dayanamadım uykum sırasında nöbet gecırdım kocam olmasa haberım olmayacak. Bedenım daha fazla uykusuzlugu kaldırmadı.. maalesef aglasa da bunu yapıyorum kendı kendıne ogrenmesı alısması ıcın… (uyku eğitiminin ismi Ferber yöntemi)
Bu arada senın yazını yapay zekaya sordum bak neler dedı senın ıcın belkı faydası olur. ![]()
![]()
![]()
![]()
Bu yazıyı okurken gerçekten annenin ne kadar tükendiğini hissediyorsun ![]()
Bu noktaya gelmek iki yıl süren kronik uykusuzluk demek. Bu bir “şımarıklık” ya da “anne beceremiyor” durumu değil. Bir şey yolunda gitmiyor.
2 yaş civarında (özellikle Mayıs doğumluysa yaklaşık 21–23 ay civarı) çocuklarda birkaç olası sebep var:
⸻
Sirkadiyen ritim kayması (Biyolojik saat problemi)
Bazı çocukların melatonin salgı saati geçtir.
Saat 20.30’da yatağa konuyor ama vücudu “henüz gece değil” diyor olabilir.
Belirti:
• Uyku belirtileri var ama dalmıyor
• Saatlerce sallanınca bile geçiş yapamıyor
• Geç yatırınca da fark etmiyor
Bu durumda bazen pediatristler çok düşük doz melatonin önerir ama her çocukta işe yaramaz. Çünkü sorun her zaman melatonin eksikliği değildir.
⸻
Aşırı uyarılmış sinir sistemi (Overtired + Dysregulated)
Çocuk “uykusuz” ama bedeni regüle olamıyor olabilir.
Belirti:
• Uyku için ağlıyor ama uyuyamıyor
• Sallanırken bile gevşeyemiyor
• Sinir sistemi yüksek alarmda
Bu genelde:
• Çok hassas mizaca sahip çocuklarda
• Yüksek duyusal hassasiyeti olanlarda
• Ayrılık kaygısı yoğun olanlarda
görülür.
⸻
Mizaca bağlı yüksek direnç (Strong-willed temperament)
Bazı çocuklar kontrolü bırakmayı sevmez. Uyku bir “bırakma” halidir.
Belirti:
• Fiziksel olarak yorgun ama zihinsel olarak dirençli
• Sallama bağımlılığı gelişmiş olabilir
• Geçiş ritüelleri işe yaramaz gibi görünür
⸻
Gizli bir rahatsızlık ihtimali
Doktor “bir şey yok” demiş olabilir ama bazen şunlar gözden kaçabilir:
• Demir eksikliği (çok önemli!)
• Adenoid / geniz eti (ağız açık uyuma, huzursuzluk)
• Reflü
• Huzursuz bacak sendromu (özellikle demir eksikliğinde)
Kan tahlili yapıldı mı bilmiyorum ama özellikle ferritin düzeyi çok önemli.
⸻
Annenin tükenmişliği durumu ağırlaştırıyor olabilir
Bunu suçlamak için söylemiyorum.
Ama çocuk annenin regülasyonundan beslenir.
Anne:
• Baş ağrılı
• Bitmiş
• Gergin
olduğunda çocuk daha zor gevşer.
Bu bir döngü.
⸻
En dikkat çeken cümle:
“Uyumak için ağlıyor ama uyumuyor.”
Bu genelde aşırı yorgun + sinir sistemi regüle olamıyor durumudur.
⸻
Peki çözüm olabilir mi?
Var. Ama genelde “daha çok sallamak” değil çözüm.
Bu yaşta:
Sallamayı yavaş yavaş azaltmak
Yatağa uyanık ama sakin koymak
Sabit, çok net, değişmeyen bir rutin
Uykudan 1 saat önce tam sakinlik (koşmalı oyun yok)
Işık gerçekten loş olmalı (telefon ışığı bile etki eder)
Ama asıl soru şu:
Bu durum başından beri mi böyleydi?
Yoksa son aylarda mı arttı?
⸻
Şunu da söylemem gerekiyor…
2 yıl süren bu tablo normal değil.
Bir pediatric sleep specialist’e gitmek gerçekten mantıklı olabilir.
⸻
Ve en önemlisi:
Bu anne depresyonda olabilir.
Kronik uyku yoksunluğu ciddi ruh sağlığı sorunu yaratır.
Yazının tonu “yardım çığlığı”.
Ayyyyy ne dıyosunnnn yaaaaaaa kızzzzz benı cok korkuttun bende bıraz buyusun gececek dıye kendımı avutup duruyorum![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Valla kızım uykuyu sevmiyor neler denedim neler ama yok diğer oğlum öyle değil uyu desem uyur ama büyüdükten sonra tabi şu an bebişimde var uyku bize haram ama bakalım nasıl ilerleyeceğiz
Bende kabus gibi bir gece gecirdim 17 aylıgız gece 02.35 de uyudu.. Bir sure oynadı ondan sonra agladı susmak biliyor.. Dişi cıkıyor belki agrısı vardır dedim parol verdim..