Kabızlığa ne yapabilirim

Hanımlar merhaba 9 aylık kızım var iki haftadır kabız hergün yapıyor ama çok az geçen hafta doktora götürdüm fitil verdi bi kere kullandım bi iki gün düzeldi. Tekrar aynı oldu mamasına yemeklerine hep zeytinyağı koyuyorum hatta kaşıkla bile verdim ama yine aynı yapıyor çok az ve çok sert ne yapmam lazıö tekrar fitil versem bişey olurmu bugün yıkarken sıcak suda biraz beklettim belki işe yarar diye ama şuanlık bi fayda etmedi ne yapabilirim yardımcı olurmusunuz

Ya doktoru ek gıdayı artır dedi sadece işte patates kabak vs verme kabız yapıyor onları zaten dengeli veriyodum hep bu zaman kadar bu denli yaşamadım normelse hafif kabız olur gibi olunca zeytinyağı koyuyodum mamasına hemen çözülüyodu. Kayısı üzüm bunları günlük veriyorum zaten muhallebi gibi hatta şekersiz komposto yapıyorum içiyor ama yinede çok sert yapıyor korkuyorum poposunda yırtılma falan olur diye inciri denemedim aslında onu bide yapıyım yarın

Ben öyle olduğunda kayısı püresi veriyorum düzeliyor bol su iciriyorum ek gıdalardan sonra bir de

Ya bu denli ilk kez başıma geldi normalde 3 kez yapar kakasını şimdi bir kere yapıyor çok az ve çok sert bakim yarın incir deniyim bide tek kayısı püresi yapıp vereyim inşallah düzelir

2-3 kivinin içerisine 1 tatlı kaşığı hindistan cevizi yağı ekleyip mikserden çekip yedirirseniz kabızlığa iyi geliyor dyt. Melike yücel hanımın tarifi.