Kahvaltı tabağı 🍽

Merhaba arkadaşlar birçoğumuz kahvaltıda bebeğimize ne versek diye düşünüyoruz yeni tarifler pratik, sağlıklı ve lezzetli menü arayışındayız. Herkes bir tarif paylaşsa bizlere de fikir olur. Tariflerinizi ve fotoğraflarını paylaşmaya ne dersiniz :smiling_face_with_three_hearts:

Biz henüz tadım aşamasına yeni geçtik bizim için de çok iyi olur tarifler​:face_with_peeking_eye:

Fransız Tostu İçin Malzemeler:
• 1 Yumurta
• 2 yemek kaşığı süt( 1 yaş sonrası için) ya da sade kefir
• 1 çay kaşığı tarçın
• 1 çay kaşığı vanilya özütü
• Tereyağı
Tüm malzemeleri çırpıyorum. Ekmekleri çırpma kasesinin içine atıyorum. İçine çekecek kadar bekletiyorum. Sonra önceden ısıtıp erittiğim tereyağında kızartıyorum. Ben evde tam buğday ekmeği olduğu için onun ortasıyla yapıyorum. Siz farklı ekmek tercih edebilirsiniz.
Afiyet olsun :heart_eyes:

Kaç aylık

Kaşık Dökmesi İçin Malzemeler:
☆ 1 yumurta
☆ 1 yemek kaşığı tam buğday unu
☆ 1 yemek kaşığı yoğurt
☆ Küçük bir parça kaşar peyniri
Yukardaki malzemeleri çırpma kabında çırptıktan sonra ısınan tavaya kaşık kaşık koyulup önlü arkalı pişirilir. Dilersenir bir çimdik de karbonat koyabilirsiniz.
Unun markasına yumurtanın büyüklüğüne göre kıvamı değişebilir o yüzden kek kıvamından biraz daha sıvı olacak şekilde ayarlanır.
Afiyet olsun :smiling_face_with_three_hearts:

Atıştırmalık Toplar İçin Malzemeler:
• 6-7 adet hurma
• 8-10 adet bebe bisküvisi
• 1 adet havuç
• 1 tatlı kaşığı kadar tereyağı
• 2 çay kaşığı tahin
• 2 adet ceviz
• 1 tatlı kaşığı pekmez
İlk olarak hurmaları 15 dk kadar sıcak suda beklettim. Onlar ıslanırken havcu soyup rendeledim tereyağında 3-4 dk kadar kavurdum renk değiştirdi.
Bebe bisküvisini ezdim, cevizi rendeledim ve diğer malzemelerin hepsini ekledim yoğurdum toplar haline getirip hindistan cevizinin içine attım buladım. İşte bu kadar :heart_eyes:
Nefis bir tadı oluyor eğer bebeğiniz yemezse kahvenizin yanına çok yakışacak :face_savoring_food:
Afiyet olsun :pink_heart:

Çok güzel bir tarif. Bisküvileri suyla mi ezdiniz yoksa toz olarak mi kattiniz .

Cam rendeyle ezdim toz olarak kullandım

Bisküvinin tarifini de paylaşırım isterseniz

Biz daha 5. Ay bitince tadımlara başladık yeni yeni ek gıdaya geçiyoruz diyebilirim. 5 ay 26 günlük olduk yavaş yavaş başlıyorum ben de ama bebeğim sadece süzgeçten geçirdiğim zaman yiyor her şeyi. İçinde ufacık taneler bile kalsa o ağzında kaldıkça öğürüyor. Öyle böyle öğürmek de değil yani büyük insan gibi :joy: dün mesela muz ezip yoğurtla karıştırdım onda bile öğürdü, süzgeçten geçirince yedi. Beyorganiğin 4 lü setini aldım bişeyler denemeye başlayacağım ben de artık bakalım

Evet ilk zamanlarda öyle oluyor ama daha sonra alışıyorlar. Önce pürüzsüz olarak verin sonra yavaş yavaş pütürlü yapmaya çalışın ki alışsın.

Evet tarif verirseniz sevinirim. Ben bı tarif yapmıştım yumuşak oldu bisküvi gibi olmadı pek sevemedim. Sizin tarif tam bisküvi gibi oluyor mu

Bebe Bisküvisi Tarifi için Malzemeler
• 2 çay bardağı tam buğday unu
• 2 çay bardağ pirinç unu
• 1/2 (yarım) çay bardağı irmik
• 1/4 (çeyrek) çay bardağı süt
• 2 çorba kaşığı pekmez
• 125 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
Tüm malzemeleri yoğurma kabıba alıp yoğuruyorum. Küçük parçalar halinde koparıp şekil veriyorum. 180 derece fırında yaklaşık 20 dk kadar pişiriyorum. Pembeleşmesi yeter. Ben bu şekilde yapıyorum isterseniz muz da ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun :heart_eyes:

canim tarif cok guzel ama pekmez koymayin derim pekmezin pismesi firina girmesi cok zararli pekmez yerine baska birsey olabilir

Onun yerine muz koyabiliriz

yada hurma ben hurma koyuyorum muzda tabiki

Benum bebegim daha 2 aylîk 22 günluk ama 6.ayda her akşam uyumadan önce kesinlikle biraz yogurt ve küçük b sarımsak rendeleyip vericem hem antibiyotik hem hastaliktan korkuması icin cok iyigercekten cevremde hep gördum ve annem bizi boyle buyuttu cok iyi denemenizde tavsiye ederim guzel anişler​:smiling_face_with_three_hearts:

Patates Tostu İçin Malzemeler:
• 2 adet orta boy patates
• 1 yumurta
• 1 yemek kaşığı sıvı yağ
• 1 su bardağı kaşar peynir
• çay kaşığının ucuyla tuz

Patatesleri soyup rendeledin. Daha sonra
suyunu iyice sıktım. Suyunu sıktığım
patatesleri bir kaba alıp diğer tüm
malzemelerle birlikte karıştırdım. Diğer
taraftan tost makinesini açıp
Isındıktan sonra yağlı kâğıt serip patatesli
harçtan bir parça alıp bir tarafına yerleştirdim. Boşta kalan kâğıdı üzerine kapatıp pişmeye bıraktım
Kızardığında patatesli tostu makineden aldım.
Afiyet olsun :smiling_face_with_three_hearts: