Kansızlığımız bitti ✅ damlacıklara elveda

Enfeksiyon için 7. Ayda kan bakıldığında bebebğimde kansızlık görüldü
Damlacık dozu arttırdı
1 yaş geldik yine düşük
15. Ay bakalım dedi yine düşük
Devlet doktoru hiç bir öneri bişey vermeden sadece damlacık değiştirip durdu 2 ay aonra yine gel yine bakalım dedi
Damlacgı aldıö sidefer verdi bı sefer falat düzenli kullanmadım dedim bunların arttıacgı yok 3 gün vermediysem bir gün verdim dişleri de karasın istemedim artık .
Tek yaptığım her et kan yapıcı şey sonrası hemen C vitamini çilek mandalin verdim
Her yemeğe genelde kimyon attım
Kuru üzüm kuru kayısı severek yedi oğlum .
Ve 18. Ay bilgili özele gidelim bari düşükse bilgi verir dedik çok şükür düzelmiş değerleri .
Doktor bu seferde düzelmezse bağırsak sorunu vs olabilir bir ihtimal onlara bakarız demişti .
Yaşayanlar varsa bilgi vermek istedim .
BU ARADA B12 de düşüktü bunu. İçin devlet doktoru farklı anlaşmalı oldugunuebi marka yazmış bize eczacı ocean aldırdı onun çok faydasını gördüm uykuları ilk günden itibaren düzeldi . Ve yeşil mercimek suyunu dökmeden verdim hep .
Yardımcı olabilirsen ne mutlu

Teşekkür ederiz bizde 20 aylığız kansızlık damlaya geri başladık aslında meyve kuru üzüm çok seviyor ama yumurta yemiyor fazla et fln yemiyor neyse yarın ki yemeğimiz yeşil mercimek olsun onu da sevmiyor tarifinix nasl acaba

Sevindim sizin adınıza Allah her daim sağlık versin bebeginize acaba düşüklük kaç idi bizimde 9.ayda 12 üzeri idi sonra 1 yaşında 11.5 çıktı devam edin dedi oceana bı kaç gün önce yine 11.5 çıktı artmamis yine 1 kutu ocean kullanın dedi doktor 1 hafta sonra 14 aylık olucak yeni bende anlamadım gitti

Benim artım belki yımurta sevmesidir . Menemen patatesli yumarta vs öyle de yemezmi . Yeşi mercimeği 10 -15 dkka haşlıyorum kara suyunu dökmüyorum doktot en iyi b12 onda var dedi. Sonra farklı tencerede soğan kavurup biraz salça sonra yeşil mercimekler . En sonda kesme makarna atıyorum sade yemiyor . Her yemeğede kimyon attım genelde o da kan yapıyormuş
Böyle yemezse soğan biraz patates biraz havuç küp küp sonra yeşil mercimek salça ile öyle de tadı güzel oluyor

Ben tam hatırlamıyorum ama sizinde çok düşük değil bizim eskiden baya düşüktü . Kansılzık var demek için zaten ferrirtin değil hgb değeri önemliymiş

Yeşil mercimeği b12 arttırmak için verdim kan yapar mı bilmiyorum. Kan için köfte et bunları verip arkasından hep c vitamini ile destekledim . Hep yunurta versim sabahları

Tmm teşekkür ederim denicem birazdan

Aynen kandaki hgb değeri zaten önemli çok düşük değil şükür evet yarım birim eksik işte 11.5 dan 12 ye çıksa yeter bize de teşekkür ederim

Canım evet tarif ettiği gibi 2 şekilde de yapabilirsin ilk şekli yemeleri daha olağan ama corbadansa pişirip ezdi zaten mercimek ezilir hemen azıcık kıyma soğan ile bende yapıyorum ezersen püre gibi rahat yer en azından o vitamini alması için bı kaç kaşık bile yese iyi

Yani şöyle bı kaç çatalla blendirla degil çatal ile ki böyle hem corbamsi hemde kizamli olunca rahat yiycegi bı kıvam olur çatalla ezsen vitamini kaybolmaz yiyebiliyorsa bütün de verebilirsin benim kız yiyebiliyor sadece o tür yiyecekleri hafif ezilmiş ağzında tutma süresi daha az oluyor diye malum her yemeği ağızlarında tuttukları için pilav çok sever asla ağzında tutmaz taneli yiyecekleri olduğu gibi yiyebiliyor aylardır çok bı faydası yok ya lezzetli geliyor işte ama gel gör ki burun kivirdiklarini ağzında tuttuğu için bende farklı farklı teknikler deniyorum

Belki b12de düşük oldugu için kank da tam artmadı bilmiyorum tam ama b12 de artınca beraberınde kansızlık da bitti . Bedipim gibi yemezse köftesini vs yapanlar var . Onu da yemezse çorbalarına vs eklemyee çaşırsınız bence

İnşallah çıkar sizinde c vitamini ile destekleyin çıkana kadar et ürünleri yedirtmeye devam :folded_hands::sweat_smile: