Kaynanalar bizle yarış halinde olmasi

Merhaba kızlar bu konuyu sizede açmak istedim ya ben bekarken bile oruç aylarında ilk gün baş ağrım felaket olurdu ve iftardan sonra daha çok siddetlenirdi teravihe giderdim secdeye eğildiğimde sanki beynim dökülüyor gibi kafam okadar ağır oluyordu ki ağrıdan bi an önce bitsin teravih isterdim ama sonra alisirdi bünyem neyse. Şimdi çocuğum var ve emziriyorum ilk gün tutmadım kötü olurum diye ikinci gun tuttum ve Cook kötü oldum baş ağrım şiddetlendi iftardan sonra soğuk soğuk terledim kusmam geliyor ama kusamyorum kötü oldum eşimde boşver sen tutma dedi zaten tek meme emiyor bebeğim aç kalınca sütün azalır dedi. Çocuğumda diş döneminde olduğu için neredeyse yemek yemiyor hep memede geceleri bile memeden ayrılmıyor artık sütun azaldığını hissedyorum sürekli emdiği için. Bu konu ramazandan önce açılmıştı eşim annesine dedi Ayfer emziriyor tutmasın falan kaynanamda diyoki ben valla iki hamileliğimdede hep tuttum hiç aksatmadim ya hamilelikle emzirmek bir değil ki hamileyken bende çok enerjiktim falan ama emzirmek gibi değil. Dün yine kaynanamdaydik kaynanamın arkadaşları vardı oruç meselesi açıldı yine ben tutmadım diye anlattım arkadaşının biri dedi bende emzirme döneminde baygınlık geçirdim o yüzden eşim tutmama izin vermedi falan konu uzadı kaynanam yine diyo ben ikisindede tuttum hiç aksatmadim. Ya ne bu ne kendinle kıyaslama durumu yaaa valla canimi çok sıktı..

Ay onu yapmazlarsa olmaz asla . Herkesin bünyesi bir değilki o tutabilir sen tutamazsın önce sağlık diyor Allah senin sağlığını etkiliyorsa tutma zaten. Bebeğin büyüdüğü zaman borçlarını tutarsın sonra. Benimki de aynı hemde her konuda bende hamileyken midem aşırı bulanırdı ben 62-63 kiloda hamile kaldım hamileliğimin beşinci ayında falan 56 kiloya kadar düştüm hiç bişey yiyip icemedim e dolayısıyla gücümde yok halsizim hastanelik olsun serum yedim başımı kaldıramadım 4 ay neredeyse kadın gelip gidip ben hamileyken hiç yaşamadım böyle bişey hiç midem bulanmadi her işi yaptım ağır da kaldırdım hiç bişey olmadı tarlaya çalışmaya da gittim sürekli ama sürekli bunu söyledi heryerde herkesin içinde ben dogurana kadar . Sinirden deliriyorum hormonlar zaten tavan açım ama yiyemiyorum bide üstüne o tuzu biberi oldu. Hastaneye kontrole gidiyorum her ay gidecegimde gitmek.zorunda misin gitmesen nolur ben hiç gitmedim biseyde olmadi 7 aylık doğurmuş kızını şeker hastası doğumdan 2 gün önce yarın tepsi baklava yemiş acil doğuma gitmiş 1.5 kilo çocuk doğurmuş 10 kere dogururun ne var öyle doğurmakta sancı filan çekmedim der . Kaynanamla altlı üstlü oturuyoruz maalesef her gün birbirimizi görüyoruz ha bu arada kaynanam eşimin üvey annesi 1 tane çocuğu var eşimin annesi öldükten sonra kaynatamla evlenmiş öyle çocuğu olmuş o yüzden dedim 1 kere dogurmus diye.

En komigide ne biliyor musun ben ne alırsam mutlaka alır şu meşhur yagdanlıklsrdan aldım gitti aynısını aldı baharatlık aldım şimdi onun peşinde çarşıya giderse alacakmış :joy: anneme Kazak aldım satıcı kadında onun bedenine uygun yoktu bana aynısını aynı rengi aynı deseni getir diyor. Kardeşim çorap almış toptan paketli 2-3 tanesini bana verdi al sen git diye ayagımda gördü bana da alsın yada aldığını versin ben parasını vereyim dedi bende bu senin yaşına olmaz dedim olsun diyo bende çarşıda heryerde var gittiğinde al dedim bozuldu bı ona o günden sonra çorabı yıkadım balkona serdim yaz günü ya uçtu rüzgardan çorap yada başka bişey bilmiyorum o çorap yok ortada :joy:yani bunlar 10 yıldır yaşadığımın bir iki tanesi daha daha neler :joy: bendeki ayrı bi boyut.

Vallahi yaaaa insanın moralini bozmaktan başka birşey bilmiyorlar. Sizinki de baya kıskançlık varms böylesi tehlikelide olur herşeyi taklit ediyorsa. Birakinda gencler kendileri giyinsin kendileri alsın neyin ozentiligi yaaaa.

Ahhh canım bilmem mi bu durumları benimkide aynı maalesef ben 8 tane doğurdum hiç bilmedim her işi yapardım falanda filanda takmamak en iyisi umursamayacaksın o söyledikçe he de geç ben artık öyle yapıyorum evliliğimin 11. Yılındayım değişen hala birşey yok

Herşeyi bıraktım tutanın tutmayana tutmayanın tutana saygısı kalmadı maalesef bende tutmuyorum ama kimseyi yargılamam her koyun kendı bacağından asılır bu oruç olayı herkesin kendine yaptıgı bır ibadet seklıdır

sizin ki acaba migren ağrısı mi ben de de aynı oluyor tuttuğunda migrenden dolayı mide bulantısı da yapar . ben genelde ilk günler sahurda Ağrı kesici içerim 4 5 gün önlem amaçlı sonrasında alisilinca o kadar etkilemiyor ama ilk günler zor . tutarsınız tutmazsiniz yoruma kapali bir durum bence kimsenin yanında açıklama yapmak zorunda bile değilsiniz isterseniz emzirmiyor olun fark etmez

Hiç sormayin yaaa doğru diyosunuz he deyip gecyorum bende ama işte bu sefer bize dert oluyor hayatin stresi zaten bizi yoruyor birde bu streslerle uğraşıyoruz.

Kesinlikle bende tuttuğum zamanlad oldu tutmadığım zamanlar oldu ama dediğiniz gibi başkalarına asla yargılamam etmem herkesin ibadeti kendne bizi ilgilendren bir konu değil Allah ile kul arasında birşey bu Allah’a hesap vercek bize değil.

Hiç bilmiyorum ama oruç tutmadığım zamanlarda benim baş ağrım olur çok şiddetli bir sekilde ve kusmadigim sürece hafiflemez.

Hayır neden dert olsun ki bak bende arada tutup arada tutmuyorum emziriyorum diye 6 aylık daha sütümün azaldığını fark edince tutmuyorum ama zaten bizim tutmama gibi bir şansımız bile varken neden başkalarına açıklama yapmak zorunda olalım ki bu bize verilmiş birşey ve herkes oruç tutacak diye birşey yok kendi özgürlüğü bence hiç takma kafana kim ne derse desin

Kaynananın ayağına bak​:joy:

Kesinlikle doğru diyosunuz. Ben braz fazla kafaya takan biriyim ve artık stresten egzama oldum evliligimin ilk zamanlari Gül hastalığı oldu bende ama geçti stresten olan bir hastalık çünkü Gül hastalığı aşırı kafaya takan biriyim ben

Kaynanalara özgü değil bu durum bence bazı insanlar öyle işte herşey de kendilerşyle kıyaslar

Aynen öyle aşırı bendeki anlatsam ağzın açık kalır o derece yani kaynanamı tanıyan herkes aynı düşüncede tanımayanlar uyduruyorsunnbu kadarda olmaz diyebilir o derece saçmalıyor bazen

Ahaha aklıma gelmedi de değil ama günahını almak istemiyorum o konuda sadece şunu diyebilirim anında bedduası tutar nazarı değer o derece negatif enerjisi var :joy::woman_facepalming:t2:

Bunların hepsi konuşurken saygıdan kırılacak gibi konuşmaktan kaynaklı, hayır net ve kararlı cevap verin gerekirse bozun ortamda, canım sikilana kadar başkasının canının sıkılmasını daha çok yeğlerim.Oruc tutmusta sanki bana mı tutmus, herkes kendinden sorumlu, böyle şeyler adamı dinden bile soğutur.

Patavatsızlık başka bir şey değil… Benimki de eşimin yanında dillenenlerden ama cevabını alır eşim de bir şey diyemez saçma sapan konuşmaları var. Eşim dahi cevap verir oldu artık ben susuyorum 5 yıl oldu hâlâ aynı . Yokmuş gibi davranmaktan başka çare bulamadım. Ama bir ortamda konuşacaksa moralini de bozarım aşırı derecede bilir bunu. Susar pek konuşmaz ya da benimle aynı yerde oturmaz :blush: Arkamdan konuşuyorsa da kendi günahı artık.

Artık yavaş yavaş bende öyle Olcam ama. O kırılmasın aman ayip olmasın diye diye bu zamana kadar hep sustum ama artık cevap vercem. Kayınvâlidem Arnavut ben doğuluyum benim yanımda sürekli kendi tarafını över kendni över bizim oralilar böyle iyi şöyle gösterişli falan ama benim doğulu olduğumu bildiği halde dogululari kötüler eder. İnsan olmak önemli nereli olduğu değil. Saçma sapan tavırlar.

Bizim insanlarimizi gerçekten anlamiyorum. Yani ister keyfitutarsin ister tutmasin kimsenin sorunu degil,ayrıca zaten belirli sebeplerin var neden hala yok Ben sunu yaptim yok Ben boyle yaptim deme geregi duyar ki insan. Saygi duymak çok zor gelıyor bunlara, Ben sahsen kendim Tutmam karsi taraf ramazanda 30 gun boyunca sorar tutuyormusun diye(: Gel de Burdan yak