Kendi yaptıgınız poğaçadan veriyor musunuz bebeğe

Kızlar bebeğim yaşına çok az kaldı 11 buçuk aylık evde sütle şeker kattıgım leyden versem artık bişey olur mu

Bence sorun olmaz her ne kadar yemese de kendi yedklermzden vermeye çalışıyotum 9 buçuk aylık

Hiç bişey olmaz canım ver o kadarda abartmayın ya çocuk yaşına giresi olmuş herhangi bi alerjisi yoksa evde yaptığınız herşeyden yedirin çocuklarınıza sonra ilerde yemek beğenmeyecekler biz nasıl büyüdüysek onlarda büyür gider . Ben büyük kızıma 6. Aydan sonra herşeyden yedirdim inek sütü içmedi sadece yaşına kadar çok şükür sıkıntı yaşamadım hiç

Aynen doktorlar öyle söylüyor herkes çocuğunu ona göre besliyor ne saçma tabiki de evlatlarımızın sağlığı çok önemli ama ben köyde yaşayan birisi olarak şunu söyleyebilirim ki bahçeden kopardığım sebze bile organik değil ineklerimiz var sağdıgımız süt bile ne kadar sağlıklı şüpheli çünkü ineklerin yediği yemler yaptığımız iğneler herşey etkiliyor sütü, bahçede aynı şekilde biz tohum ekiyoruz ama tohumlar zaten ilaçlı ve büyüyene kadar ilaç , kimyasal gübre herşeyi atıyoruz toprağa bitkinin dallarına o yüzden bizim sağlıklı olmamız için bu devirde hiç bişey yemememiz gerekiyor.29 yaşındayım babam çiftçi evlendim kayınpederimde çiftçi doğduğumdan beri köyde yaşıyorum . Çocuklarımızın sağlık problemleri olmadığı sürece herseyden yemeleri gerektiğini düşünüyorum. Bilmem belki yanlıştır benim düşüncen.baskalarina göre ama benim dogrum bu 8 yaşında bir kızım var çok şükür yediklerinden dolayı hiç bı sorun yaşamadık.

Aynen canım tamam tuz çok atmamak lazım böbreklerini yorar ama hiç atmamakta olmaz çocuğun yemeği seveceksede sevmez yani . Ben büyük kızımda un çorbası yapardım 8-10 aylıkken filan içine bir çay kaşığı anca salça koyardım pembe olurdu onun tuzu ona yeterdi mesela buna herkes karşı çıkardı yapma diye .

Öyle yap canım

Ben sizlerden tamamen farklı bakiyorum beslenme konusuna. Doktorlar bir bebeğin gelişimine, sistemine en uygun beslenme biçimini öneriyor. Ozellikle ilk 3 yil o kadar onemli ki. Bebek tuzu bilmez, sekeri bilmez. Bu tatlari vererek biz öğretiyoruz. Evet bizler böyle büyümedik ama sağlıklı bireyler de olmadık. Diyabet, tansiyon, kolesterol, troid gibi bir cok hastalık bir cok insan da var. Ilk 3 yilda tuzdan ,şekerden, beyaz undan ne kadar uzak kalirlarsa ileride kronik hastaliklara yakalanma riskleri o kadar azalıyor. Ulkemizde ölüm yasi daha yeni 78 e çıktı. Once ki nesiller oyle cok sağlıklı degillerdi, hayat sartlari geregi caliskanlardi. Köylerde, kasabalarda vefat eden, engelli kalan bebeklerin hikayeleri niye yaygın? Ben kendi adima bebeğime 3 yasina kadar ozellikle tuz, rafine şeker ve beyaz undan yapilan herhangi bir yiyecek vermeyi düşünmüyorum. 3 4 yasina gelip akli erdiginde en azindan saglikli bir alışkanlık edindigi için cok fazla talepte etmeyecektir. Yanlis anlasilmasin bende saglikli beslenmeyi tercih ettigim icin bana zor gelmiyor, herkes kendi duzenine uydurmak ister sonuçta. Ben sadece bize bir şey olmadi mantığını dogru bulmuyorum.

Haklısın canım ama öyle olmuyor işte sen istikrarli ilerlersin inşallah,sanırım ilk cocugun aynı senin gibi düşünüyordum bende ilk çocuğumda ama 1 yaşından sonra öyle olmuyor ( yani benim öyle olmadı diyeyim daha doğru olur ) sen vermek istemesende çocuk isteyecek evde yapmasan bile bı arkadaşının bı akrabanın evinde kek gördü diyelim çocuk ağlıyor yemek istiyorum diye hiç mi vermeyeceksin ? 2 yaşından sonra paketli gıdalardan isteyecek sonuçta çocuklarımızı eve hapsetmedik illaki dışarıya çıkınca görecek sen almasanda illaki biri alacam verecek çocuğun elinden de alamazsın . Ben verdim büyük kızıma ama nasıl verdim dediğin gibi çorba yapardım çok az salça koyardım onun tuzu ona yetiyordu , süt içerdi şimdi 8 yaşında kızım 6 yaşına kadar içine şeker atmadan verdim bazen bal yapardım ki onda da en doğalını bulduğum zaman . Yani öyle yazdım ama bende çocuğa şekeri tuzu basmadim denk geldiği zaman herşeyden yedi ve tadına baktı. Hepsini geçtim icirdigimiz şurupların içinde zaten en tehlikelisi glikoz bulunuyor renklendiriciler cabası. Bunları düşünecek olursak hiç birşey vermememiz gerekiyor.

Evet ilk bebeğim​:blush: Tabi ki oglum isteyecektir ama açıkçası vermem yada kimse babasi dahil bana sormadan bir şey veremez. Alternatif sunup saglikli atistirmaliklara yönlendirebilirim bebeğimi. Ben de paketli gida, karbonhidrat gibi besinleri cok tuketmiyorum o yuzden zorlanmiyorum. Burda ben cocuklara bu yiyeceklerin verilmesini elestirmiyorum zaten. Herkes ev düzenine, alışkanlıklarına gore çocuklarını büyütüyor. Dediginiz gibi şekeri, tuzu vs. basmiyor kimse çocuğa. Benim katilmadigim nokta " doktorlar abartiyor" " bize bir sey olmadı" kısmı. Talep etmeyen 1 yas alti cocuga dahi “bence tuzsuz diye yemiyor, tuz koyayım aman ne olacak” tavrini dogru bulmuyorum. Yanlis anlasilmasin ben anneligi değil, bilgiye karsi bakış açısını eleştiriyorum.

Anladım canım haklısın o konuda . Ha bide sende tüketimiyorsan çocuğunu o şekilde büyütmen daha kolay yani şimdi işin açığı ben kendim son zamanlarda değil ama ilk bebeğim zamanlarında paketli gıdaları çok seviyordum çok tüketiyordum ister istemez çocuk bizde görünce engel olamadım. Şimdi yaşlandıkça insanın damak zevki bile değişiyor. Mesela ekmeği çok tüketen birisi değilim kızımda öyle herşeyi ekmeksiz yer sadece okulda tost günü olduğunda öyle yer onunda hepsini bitiremez bu biraz aileden de geçen bişey.

Kiz benimki 9 aylık ben dün kek yaptım küçük kapkek onlardan verdim eline :person_facepalming:t2: ya ben çok mu Allah’a emanet büyütüyom acaba

Benm kızmda 9 buçuk aylık dün kek yaptım verdim az bişey ama @Denizdvn yazdkları çok mantklı geldi ama bnm kendimde paketli hazır gıda şeker tuz alışkanlıklarım var bebeği o şklde büyütmek çok zor şimdi bile az bişey tuz koyuyorum çorbaya tuz girmese hayatta yemez ama kafam karıştı

Aynen haklı arkadaşımız ama bizim toplum olarak önce kendimizin sağlıklı beslenmesi gerekiyor sonra çocuklarımız biz yapmazsak çocuklar asla yapmaz :sweat_smile:

Ya bicok zararlı ama valla ben de az tuz atmasam yemiyor doktora dedim az at dedi tatlansin diye

Sorun olmaz canım. Ben ek gıdaya başladığından beri hep biz nasıl yersek öyle yedirdimm. Bebeğe ozel tarifleri yapınca geri tükürüyor

O kadar haklısınız ki. Çevrenizde buna müsaitse ne kadar şanslısınız. Benim etrafımda böyle bilinçli insanlar yok malesef. Ben kızıma kendim baktığım halde aile ziyaretlerinde tatlı, tuzlu,paket gıda vermeyin dedikçe insanı salak yerine koyar gibi aman bir şey olmaz diyip yedirmeleri psikolojimi alt üst etti. Onlara karşı kararlı duramayışım. Tepkimin yetersizliği aman neyse kötü olmıyım diyip susmam sonucu içimdeki birikmişlik önce ağlama krizi sonrada bu saate kadar uyumamama neden oldu şuan. Bu ilk de değil tabi benim psikolojim kaldırmadı bu süreci sonra saldım önüne geçemiyorum diye. Kızım 9 aylık tuzsuz yemek yemiyor artık tadını bildiği için. Tatlının önüne geçiyim bari diyorum 4 tane bisküvi yedirmişler bugün 10 dk ayrıldım yanından. İnsan insana neden saygı duymaz. Neden küçücük çocuğa bir faydası olmayan hatta zararı olan şeyi bu kadar yedirme hevesi olur bilmiyorum.

Bunları yemesini yasakladı doktoru deyin. Yanınızdan ayırmayın bebeğinizi mümkün olduğunca anlatın sunlari yiyebilirmiş bunlar yasak diye. Tuzu da bırakacakmiş deyin hep konuyu atın doktora . İstersen gel yanımda gir doktorun yanında soralım bakalım deyin. Denk gelirse sorun. Tuzu da azalta azalta bırakın lütfen daha çok küçük :pensive_face: annem de atsan nolur çay kaşığı ucuyla dedi hayır dedim tadinca hep alışacak. Biraktirabilirsiniz şimdi de alıştı diye düşünmeyin. Yiyebileceklerini sayın onları önlerine koyun ben yokken bundan şu kadar yedirebilirsiniz deyin.

Yaa teşekkür ederim deneyeceğim. Geri tuzsuza alışmasını çok isterim tabi :folded_hands:t2:

Bir annenin psikolojisini bu noktaya getirmelerine inanamıyorum, deliriyorum. Nezaketten anlamiyorlar kesinlikle ama cikistiginda sus pus oluyorlar. Eşim ve annem bana cok kızıyor neden sert davraniyorsun diye. Cunku ben rica ettigimde " aman ne olacak" , sert söylediğim de “tamam” deniliyor. Ben de annem ve esim dışında birinin yaninda yalniz birakamiyorum maalesef, alakasiz biri bile fikir sahibi oluyor. Siz de uzulmeyin lutfen @Saye hanimin dedikleri cok doğru. Tuz miktarını azaltarak, unutturabilirsiniz. Tum annelere sabır diliyorum bu süreçte​:folded_hands:t2:

Aynen öyle doktordan bile iyi biliyor halkımız. Annelik değil çevre yoruyor zaten. Teşekkür ediyorum bi çeki düzen vereceğim hem yemeklerine hem çevreye aynı zamanda psikolojime :blossom: