11 ay 3 hftalik bebegim var ev işi yaptığım zaman yemek falan eşime emanet ediyorum eşim sürekli telefin televizyon izletiyo hic ilgilenmiyor cocukla elinde telefon oturtuyo TV karşısına ben saatlerce gelmesem saatlerce izletcek hergun bunun kavgasını yapıyorum anlamıyor çok korkuyorum çocuğunda gelişimsel sıkıntı omucak diye çocuk şimdiden birin min elinde telefon görünce ağlamaya başlıyor sırf bu sorumsuzluk yüzünden ayrılalım var napmam lazım bisey olurmu gelisimine
Bnde aynı bi pazar günleri sabah evde bnde bir kaç saat uyuyım diye kızımı babasına bırakıyorum telefon vermiyor ama tv acıyo hmn o da kanepede uzanıp elinde telefon oynar bunun kavgasını ediyoruz ama aynı kızım her defasında yatak odasına gelip yatağın önünde bağırır ağlar saçımı çeker ben uyanayım diye babası ilgilense bana gelmicek ama yok maalesef bu yaşta fazla ekran maruziyei ciddi zarar verir madem ilgilenmiyo szde ona bırakmayın oyuncak verin mutfakta senle kalasın o uyurken geri kalan işleri yaparsnz
Bakın ekran maruziyeti dediğimiz şey bebeğin saatlerce tv veya telefon başında kalması demek onların gelişiminde konuşma geriliği yapar kalabalıkta cekimser olur sosyal olamaz ve ne yazık ki 1 yaşına girmeden çocuklarin eline telefon veren aileler var yıllar geçtikten sonra okul çağında özellikle bunun sorunu çok yaşanıyo psikolojik olarak çevre olarak iletişim zayıflığı olarak ceşit ceşit sorunlar ortaya çikiyor ben sabahları tv veriyorum bi saat uyuyablmrk için gece en fazla bir iki saat uyuyorum diye saat beşe geldi kızımla hâlâ uyuyamadık neyse çocuk ekran ile elbette karşılsşscsk ama ne kadar geç o kadar iyi ekran verilmeyen çocuklarin zihinleri daha acık hayal gücleri zengin çözüm odaklı sosyal çocuklar oluyo bide iki yaşına kadar çocuk izlediği ekran da içeriğin ne demek olduğunu anlamaz ama bilinçaltıns yerleşir elbette iyi içerikli videolar acılsa daha verilecekse illa ki kızıma sabah açarken de hiç çizgi film vermiyorum tv’de you tübe de çocuk ilahileri acıyorum ama genelde pek önünde de kalmıyp yanına hoşuna gidecek sevdiği şeyleri koyuyorum ki tek odak noktası tv olmasın diye inan tek başıma olmasaydım o kısacığı bile acmazdım ama dayanacak gücüm kalmıyo
Bebek yapmakla bebeğin sorumluluğu alınmıyor malesef . Bebeğiniz sizin geleceginiz , etrafta uzmanlar basbas bağırıyor , sürekli ekrana maruz kalmak malesef bebeleri donuk ,iletisim kapalı birey olma yolunda ilerletiyor.ve Allah korusun Allah korusun otizme kadar sebebiyet verdiğini söylüyorlar . Tek bir neden değil tabiki otizm için, altyapısında birçok faktör söz konusu.
Bizim bebe de ekranı açık görsün sürekli hareket halinde ve ses olduğu için dikkati oraya çeviriyor .anında TV yi kapatıyoruz .
Akrabamizin dört yaşında ikiz torunu var , iletişime kapalı , isimlerine tepki vermiyorlar . Annesi ilgisiz biri imiş, eşi işe gittikten sonra TV sabahtan akşama acar karisinda sussunlar diye oturturmus, yıllardır ekrana maruz kalan çocuklar doktorun tanısı ile otizmli su an . Özel eğitim alıyorlar.
Evet şu devirde evlerimizde bir değil birçok Tv var. Gittiğimiz her yer ekranla dolu. Ben annemlere kayinvalimlere gittiğimde gözünün takıldığını gördüğüm an kumandayı alıp kapıyorum , ayıp falan dinlemiyorum.izledigini farkettigimizde seslendigimizde dikkatini zor dagitip bakıyor bize . Bunun sürekli olması Allah muhafaza.
Eşiniz ile konuşmanız lazim. Bebek size emanet verildi, en güzel şekilde eğitmek de sizlerin sorumlulugunda.
size basimdan geceni anlaticam. yalan soylemeyecem bizde ekran vardi 1 yasindan sonra sadece tvde çocuk şarkılarıni izlerdi tekrarlardi falan tabi sinirliydi gunde max 1 saat falan.. 17 ayliğiz şuan, 16 aylikken enfeksiyon+havale nedeniyle hastaneye yatdik ve orda saatlerce serumun altinda HARAKETSİZ kalsin diye, odadan kacip da baska ensfeksiyonlar kapmasin diye, bir de hastane ortaminda bir bebek ne kadar oynaya eglene bilir ki, bu yuzden telefon ekran suresi asiri artdi, 20 gun gibi bir hastane sureci sonrasi eve geldigimizde onceden soyledigi bir kac kelimeyi de soylemedigini fark etdim. o gun ekrani kapatdik daha 5-6 gun gibi bir sure gecti artik eski kelimeleri geri döndü, yeni kelimeler bile başladı, evet belki de kontrollü ekran zarar vermez amma bizde hastane suresinde kontrolsüz hale gelmişti. onceden benim eşim de nolucak ya derdi, amma son günlerde gelişimini görünce o da artik hakk veriyor şükür ki bizim bebegimizde adina tepki etkilesim falan halen yolundaydi, yani erken donduk, amma dedigim gibi kelimeleri soylemez oldu. gerekirse evinin işini yapma ya da ben boyle yapiyorum, beraber yapiyoruz)) ben supurgeyi elimə alinca o da aliyor düşünün ne kadar beraberiz
bu yorumum bu konuda soylenecek her seyi soyluyor bence. yine diyorum kontrollü sekilde olmasi sorun degil belki de amma, yune de dikkatli olun.
kac aylik bebeginiz, ne gibi sorunlar oldu?
Aynı dertten bende yakınıyorum maalesef eşime çocğu verip bulaşık yıkamaya gidiyorum ya da duşa giriyorum. Eşimin ilk yaptığı örümceğe koymak eğer dolanıp kendi kendine oyalanmazsa ağlar ağlamaz kucağına alıp telefondan çizgi fil izletmek oluyor. Evde çeşit çeşit oyuncak top havuzu varken onlarla oyalamak dururken kendi sırf yorulmamak adına çocuğumu da kendi gibi köşe yastığı yapacak ben sevmiyorum öyle sürekli tv telefon masması oturan çocukları öyle olsjn istemiyorum maşallah oğlumda hem dilli hem hareketli bir çocuk burda yazılanları okuyunca farkettim ki 1 haftadır falan benim oğlumda söylediği kelimeleri söylemez oldu. Anne baba dede nene gel diyordu 10 aylık şuan. Yürümeye çok hevesli elinden tut yürüyor heyecanlanıyor seviniyor bişeyleri başarınca ben evin içinde sürekli şebeklik yapıyorum dört dönüyorum. Ayağımdaki ön çaprazlarım koptuğu halde hareket kısıtlılığım varken kendimden vazgeçiyorum ama eşimde tek çözümü telefonda sanıyor erkekleri anlamakta erkeklere bişeyleri anlatmakta o kadar zor işlerki uğraşmamak daha kolay. O yüzden elimden geldiğince tel bırakmıyorum zaten onlarda bunu istiyor. Sadece bizler oynatalım avutalım uyutalım onlarsa sadece 10 dk kucakta sevsin öpsün bıraksın. Hayat müşterek falan değil. Bende çok dolmuşum bu ara uzun yazdım kusura bakmayın.
sizinki masallah cok erken fark etmişsiniz Rusyadayim, burda o aylarinda takilmayin derler, 9 ayda kelime de bekelemedik biz hatta 1 yasina gibi pek kelime olmadi, amma doktor da sorun yok dedi, komutlari da 1 yas 3 ay gibi basladi, amma ismine tepkisi hep vardı, simdi mesela, babasi eve gelir gelmez terligi getiriyor, sonra babasi diger tekini de getir diyince onu da getiriyor, topu getir, kediyi getir , kiyafet giyinince “ kolunu kaldir” “ayagini kaldir” hepsini yapiyor,diyince oyuncaklari da alib getiriyor, baba kelimesi var, anne ara sira, meme var, kendi dilinde konusuyor, kaka yapinca ben sen puff kotu kokdun diyince o da puff yapiyor, yemek yerken am nam gibi kelimeleri var, biri disari cikmaya hazirlaninca hemen kendi ayakkabisina koşuyor,bir de son gunlerde “amaa” (elma demeye başladı)) bakalim zaten hem pediatriste hem de norologa goturucem orda da sorucam.bir gerek varmi diye. beni eahatsiz eden kelime sayinun az olmasi. 17 aylik
bir de bu havaleler sonrasi bir az endiseliyim. amma ekrani tamamen kesdik ve hemen yeni kelimeler cikti ortaya.