Kolonoskopi deneyimi olan var mı?

Merhaba arkadaşlar 15 aydır devam eden isalim var çok afedersiniz. Doktora gittim kolonoskopi ve endoskopi istedi korktum kabul etmedim sürekli erteledim. Artık çok yoruldum tekrar gittim. Çölyak testi negatif çıkarsa kolonoskopi yapalım dedi. Bu sefer kabul etmek zorunda kaldım. Yarın gidip gün alacağız. Çok korkuyorum ve utanıyorum. Daha önce yaptıran oldu mu yaşayan varsa anlatabilir mi

Merhabalar benim deneyimim yok ama eşimin abisi oldu bayıltarak yapılmasını istedi doktorlarda yaptı en az bir saat gibi süreçle çıktı tabi o sırada baygındı bir süre sonra kendine geldi sağlık durumunda, da bir sıkıntı olmadı sağlığın için yaptır bence doktoruna bayıltarak yapılmasını isteyebilirsin tabi uyanıkken yapılmasını istiyorsan onu bilemem

Hiç korkulacak birşey yok 3 gün öncesinden sıvı besleniyorsun, birde haşlanmış yumurta yiyebiliyorsun. Ben özelde olmuştum anestezi verdiler, muayene için tercih ettiğim doktorum bizzat kendisi girmişti, bayılıyorsun zaten o an utanma falan olmuyor hiçbir sorunda yaşamadım, çok rahat geçti. Daha sen ayılmadan ne olup olmadığı ortaya çıkıyor zaten, gelmiş geçmiş olsun inşallah

Bayılmayı tercih edeceğim görünce daha çok korkarım

Çok teşekkür ederim

Ben ikisinidr oldum 2-3 gün önceden sıvı brsleniyosun bide gitmeden songün gece lavman istemişti doktorum özelde olmuştum zaten sana sakinleştirici veriyolar ve bayıltıyolar bsy anlamıyosun uyanıncada sersem gibi oluyosun bş ağrın sızın olmuyor bende çok korkuyodum ama inan korkulcak hiö bsy yok sadece doktorunla bayıltarak yapılmasını konuş gerisini önemseme

Doğum sonrasında çok şiddetli bir baş ağrısı ve bel ağrısı hissetmiştim. Anesteziyi vücuttan atamadığım için 3 gün izotonik su ve birkaç serum daha verdiler ellerim ayaklarım şişti. Yine aynı şeyleri yaşamaktan korkuyorum

Ben hemen 1 saate kendime geldim ağır verceklerini düşünmüyorum

Kolonoskopi endoskopi ikisini de aynı anda oldum geçen ay. Diyetini muhakkak doğru yapın size günlük yiyeceklerinizi verecekler öğün tarzında. Bir de lavmani var. Muhakkak bağırsakların boşaltılması gerekiyor. Tamamen beyaz gelecek tuvalet yapınca en son. Açlık ve içilen diyet sıvı ilacı insanı halsizlestiriyor yanınizda biri olsun bütün süreçte. Tamamen uyuttukları için hiçbir his olmuyor. İlacın etkisi dolayısıyla bebeğinize önceden sagdiginiz süt varsa onu vermek zorundasiniz. Uyandığında işlem bitmiş oluyor 1 saat kontrol amaçlı bekliyorsunuz tam ayilmak için de.

Ooo süper örnek verdin aslında, farkın nedeni çok net ortaya çıkıyor burada. Doğumda verilen genel anestezi ile endoskopi/kolonoskopide verilen sedasyon (veya derin sedasyon) arasında önemli farklar var:

1. Doğumda verilen genel anestezi:
Muhtemelen propofol + kas gevşetici + narkotikler (fentanil gibi) verilmiştir ve senin bilinç tamamen kapatılmıştır. Bu tip anestezide beynin “uyanıkken rüya gören” kısmı da kapandığı için, uyanınca çoğu kişi sadece “açtım gözümü, geçmiş” der. Sarhoşluk hissi çok daha nadir görülür.

2. Endoskopi/kolonoskopide verilen sedasyon:
Burada genellikle midazolam (benzodiazepin, sakinleştirici) ve fentanil ya da bazen propofol düşük dozda verilir. Bilinç tamamen kapanmaz; beynin bazı bölümleri aktif kalır, bu da “yarı rüya hali”, zaman algısının bozulması ve sarhoşluk hissine neden olur. O yüzden o “ne dedim acaba, ne oldu” hissi çok olur.

Yani doğumda seni tamamen “uyuttular”, ama endoskopide seni sadece “uçurdular” gibi düşünebiliriz.
Vücudun ve beynin bu ikisine farklı tepkiler veriyor. Bu arada birçok kişi endoskopi sonrası “çok keyifliydi ya” gibi cümleler kurar, o da midazolam’ın etkisi.

Yapay zekaya sordum ve böyle cevap verdi kullanılan anestezi farklıymış için rahat olsun, bende çok keyifli uyanmıştım aynı burda bahsettiği gibi sarhoşluk hissi vardı annem kameraya falan çekmek istemiş hatta izin vermemişler :sweat_smile:

Ben endoskopi bayılarak oldum strend takıldı saframa hiç birşey anlamadım inan kolonizkopi babanneme yaptırdım kaç yaşında kadın bayiltildi hiç birşey olamayak uyandı korkma canım sağlık bu rahat ol herşey Bizim başımıza rabbim kolaylaştırsın

Teşekkür ederim inşallah halanızın sonuçları da temiz çıkar

Çok teşekkür ederim size de çok geçmiş olsun

Güzel yanıt uçuşa geçeceğim demek :star_struck:

Ayy inşallah ya hzılıca toparlanmam gerek. Burada kimsem yok eşimi göreve falan çağırırlarsa bebeğime bakabilmem gerek

Lavmanı evde kendimiz mi yapacağız yoksa girmeden önce hastahanede mi yapacaklar

En fazla 1 saatmeral etme

Evde kendin yapiyorsun.

Bu zor işte :pensive_face:

Yanınızda mutlaka biri olsun. Bana 2 tane vermişlerdi. Birini gece 12 birini sabah 5 te yaptım. Mümkün olduğunca içinizde tutmaya çalışın en az 15 dk. Allah yardımcınız olsun ben de çok zorlandım :pensive_face::pensive_face: ama temizlenmezse geri gönderirler diye zorladım kendimi bebegimle çok zorlanıyoruz hastanelerde. Temiz olmazsa işleme almiyorlar kirli diye bir daha yapmak zorunda kalabilirsiniz bile. :pensive_face: Dayanın sabredin inşallah iyi sonuçlar alırsınız. İşlem yapılamazsa da hastalığın takibi olmuyor… Mecbur…