Hanımlar merhaba kızım 1 yaşında normalde 6 aylıkken baba diyerek konuşmaya başladı baba dede mama aba amme bunları diyordu şu bir buçuk aydır asla birşey demiyor günde bir kez baba diyor. Ekran yok bol bol kitap okuyorum parka götürüyorum sürekli konuşuyorum hatta valla konuşmakdan çenelerim ağrıyor ama yok yani korkmalımıyım doktora götüreyim mi ne yapayım şaşırdım valla
Canım benim oğlum 16 aylık anne baba mama aç attı diyor sadece bide bunları tek söylüyor iki kelimeli cümle yok hala. Geçen hafta anne diyordu onu bıraktı şimdi sadece baba diyor. Birini söylese diğerini unutuyor resmen. Ben karşısına geçip söyletmeye çalışıyorum hemen kaçıyor. Bence endişelenek bi durum yok şuan 16 aya kadar 2-3 kelime öğrenmesi gerekiyor. 6 aylıkken söylediklerinide bilinçsizce söylüyor zaten anlamını bilmeden.
Ya şöyle ilk başlarda evet bilinçsizce söylüyorlar ama 8,10 ay arasında mesela babasına seslenirdi. Yada dedesini görünce dede diye bağırırdı yada biberonu görünce mama derdi yani bilinçli söylemeye başlamışdı ne olduysa geçen ay memlekete gitti. Orda bir sustu daha hiç bişey yok böyle günde bir kelime söylüyor falan. Normalde babası evden çıkarken baba baba diye peşinden ağlıyordu çok kafaya takıyorum ya bi anda niye sussun bi arkadaşım emzik olunca konuşmaz dedi pek inandırıcı değil ama bi umut gündüz hiç vermiyorum emziği artık yine de konuşmuyor
Yanındaydınız dimi memlekete gittiğinde şahitsiniz yani her anına ?
Tabi canım beraber gittik memelete ordada ilk başlarda konuşuyodu sonra bi anda sustu valla
Geçen bir konuşmada dinlemiştim çocuklar kavga, stres herhangi olumsuz bir şeye şahit olduklarında korktuklarında içine kapananilirlermiş konuşma geriliğide görülürmüş reddederlermiş konuşmayı o geldi aklıma ama daha küçük böyle bir şey olduğunu sanmıyorum gelişimleri başka yere kaydığında da öğrendiklerini unutabiliyorlar ya da askıya alabiliyorlar size cümlelerle geri dönücektir eminim
Yani öyle kavga vs şahit olmadı normalde kalabalık ortam sevdiği kişiler daha çok konuşur diyyodum olanlarıda unuttu. Umarım düzelir çok fazla kafaya takıyorum her gün kitap okuyorum en az bir saat parka götürüyorum kalktığımızdanbyatana kadar konuşuyorum onunla başka ne yapabilirim acaba aklıma da bunlar geliyot
Ben bişey olduğunu sanmıyorum benim oğlumda öyleydi bi ara söylediği şeyleri söylemedi bi ara sonra tekrar söylemeye başladı. Bebekler yeni bişey öğrendiğinde eskiden yaptığı şeyleri unutabiliyor. Anne olarak endişe duyman çok normal bi süre daha izle tekrar konuşmaya başlamassa bi uzmana gösterirsin. Chatgpt ye sordum şöyle şeyler tavsiye etmişti
Konfor alanından uzaklaştı ortam değişikliği filan etkili olmuş olabilir ya. Alıcı dili aktive etmiştir hazır kalabalık konuşulanları dinleyip depolamıştır. Ekranda açmıyormuşsunuz elinizden gelenide yapıyormuşsunuz daha ne. Endişe etmek için erken bekleyelim bakalım ne zaman geri gelicekler
Teşekkür ederim rahatlattınız beni bir süre daha bekliycem bakalım inşallah geçici bir süreçtir
Kitaplarımız çok ama bundan yok hemen sipariş edeyim

