Kızlar 16 aylık olduk hala konuşmuyor sadece her ıstedıgını eh eh demekle ıfade edıyor bu arada da daaa dıye sesler cıkarıyor arada baba der gıbı oluyor anneyı bıkac kez denedi anni şeklinde ama toplasan 3 kelime yok yarın doktor randevum var genel kontrol bakalım ne diyecek
Ekran var mı diyecek bacım ![]()
Evet o kesın ama ben sureklı ekran vermiyorum sadece sabah yarım saate yakın sonra gun boyu dışardayız
Şüpheli bir durum yoksa otizm başta sorun etmiyor doktorlar 2 yaşına kadar bekliyorlar canım imknanin varsa yaşıtları ile vakit geçirmesi avantaj başka diyecek birşey yok şuanlik zaten sende ne yapman gerektiğini bizden iyi biliyorsundur bol bol tekrar kitap okuma etkileşimde olmak işte bazende genetiğe vurursan ailede varsa geç konuşma oda etkiliyor
Benimkide 16aylik olcak yarın ama ondada pek birşey yok aslnda baba diyo mama diyo bazen buaralarda bebi demeye başladı ne demek istyor anlamiyorim ama okadsr sadece başka yok bizdede çevrem çok acele etme diyolar sizde öyle sıkıntı yapmayın elbet konusurz bazıları diyo pat diye bı anda konuşmaya başlayanda varmış bakalm. TV açık evde malesef izliyor nazende izlemiyor açık olmasina rağmen bakmyo bile
Abisi 2.5 yaşında hem okumuş hem yazmıs esımın ıkıncı evlıliğiyim ODTÜ dereceleyle bitirmiş aynı onun kucuklugu dıyor esim bakalım sanırım gev konusacak
Bızımde aynı o sekılde tv bağlı bor cocuk degıl sıkılıyor zaten yıne de ben gunun buyuk bor bolumu dısardayım ve ben artık bazı seylere ınanmıyorum cocukla konus derler ya ben dogdugundan berı o kadar cok konusuyorum kı hıc alakası olmadığını yaşayınca gördüm yurume konusu da oyle ne bence zamanı gelince oluyor bu adımlar
Sağlıklı olsunlarda
gerisi hallolur yavaş yavaş elbet konuşacaklar canım
Canım gittin mi doktora benimki de 2 yaşında hâla konuşamıyor
Kesinlikle erkek çocuğu geç yürür dediler benimki 10.ayina girmeden yürüdü ama yaşını gecms bebekleri görüyorum bazen yurumuyroler ama güzel konusuyorler ama benimki konsamyo tam. biri yürür dgeri yürümez ama güzel konusur çok farklı oluyor çocuklar o yüzden artık bende söylenenlere kulak kapatyorum artık yoksa kafayı yiyorum aman otizm olur aman gelişimi geç olur diye düşünmek istemiyorum artık çünkü bu sefer bizde hem endişeli oluyrouz hem pskolojikmen çöküyoryz. Evet TV izliyor şuan tam konusamyor ama fark ediliyor çok akıllı bir çocuk. Her bebeğin gelişimi farklı can sıkmaya değmez zamanı gelince hepsi herşeyi yapar inşallah![]()
Gıttık bugun hersey cok ıyı dedı boyu efsane uzamış dedı kilosuna cok ıyı dedı konuşması ıcın de 1.5 yaşa geldıgınde goreyım dedı bazı cocuklar birden konusuyor dedı eger 2 yaşa kadar konuşmazsa dil terapıstıne yonlemdırıyoruz dedı bıde her ıstedıgını yapma zorla mesela suyu ıstedıgını anladığında verme hemen gıbı bakalım denıyecem o sekılde otizm yok dedı algısı cok açık göz teması kuruyor gayet ıyı dedı komutları sordu al ver gıbı hepsini yapıyor dedım o zaman sıkıntı yok dedı
Kesınlıkle aynı seyı dusunuyorum benım oğlan zaten gec yurudu 15 ayında demek konuşması da gec olucak ama butun komutları yapıyor al ver götür falan gıbı
18 aylikken basladi simdi iki uc cumle kullani son zamanda en cok kullandigi cumle bu ne ya diyodu simdide bu ne la diyo surekli tekrar ettiriyordum ve soru soruyordum.
Insallah bızımkı de konusur![]()
Katılıyorum. O kadar konuşuyorum ki her şeyi anlatıyorum sürekli soru soruyorum cevap veriyoeum. Kitaplar şarkılar. Yok konuşmak istemiyor çocuk napayım. Böyle yapınca alıştı herşeyi benim söylememi istiyor kendisi dinlemeyi seviyor