Sağlık bakanlığı takviminde olan KPA aşısını özel aşısı çıkmış 20 li bu aşıyı vurduran var mı sağlık bakanlığında olan 13 lü
Rutin KPA13 Aşısı da çok güçlü ve yeterli bir aşı aslında. Doktorunuz mu önermişti size
Doktorumuzun tavsiyesiyle biz yaptırdık herhangi bir yan etki olmadı
Evet doktorum anlattı vurdurmak istersen diye anlatıyorum dedi ama bilemedim roto ve menenjitler olduk yeni bir aşı o yüzden pek bilemedim
Kaçıncı ayında yaptırdınız biz 6 aylık oldu yeni söyledi doktorumuz
Çok aşı oluyolar ya. Vücutları savaşmaktan yoruldu yavruların . Ben vurdurmam KPA20yi. Doktorda hiç bahsetmedi bile
Yeni bir aşı değil aslında aynı aşı firmasının ürettiği bir aşı sadece daha geliştirilmişi ve yurt dışında da uygulanan bir aşı.Bir yaşına geldiğinde sağlık ocağındaki prevnar 13ü yaptırmadık onun yerine bunu yaptırdık. Bu aşı aynı zamanda orta kulak iltihabı ve zaatüreye karşı da koruyuculuk sağlıyormuş. Zaten artık prevnar 13 yani devletin vurduğu üretilmiyor aşı firması tarafından sağlık bakanlığı da elindeki aşıları bitirdikten sonra prevnar 20 ye geçecek. Daha gelişmiş alternatifi varken ben tercih ettim ama şart mı tartışılır tabi çok araştırdım yaptırmadan önce tercih sizin
Bende şuan çok kararsızım rota aşısı menenjit derken birde bu vurmasam keşke derim diyede tesirginim
