Kundak yapiyormusunuz

Merhaba kizlar 2bebegimdede kaynanamın ganinda olduğum için hep sımsıkı kundak yapardi şimdi yanima geldiginde kundak yapiyormusun diyip duruyor bende yapmıyorum rahat yatsın diyorum kalça cikikligi olur kız büyüyünce bacakları ayrık yürür felan diyor siz kundak yapiyormusunuz şartmk kundak yapmak

Merhaba, bahsettiğiniz tam kundaksa aksine çok zararlı. Hem kalça gelişimini etkiler, hem kan dolaşımını. Sadece kollarını sarıp bacaklarını bol yada serbest bırakıyorsa, bebek kendini daha güvende hisseder ve uyandırmak. Tabi bu 6 aydan kucuk bebekler icin geçerli.

Hiç kundak yapmadım. Eger yaparsan da tam kundak değil yarım kundak öneriliyor.

Tam tersi kundak yaparsan kalca cikikligi olma ihtimali yuksek. Ben kundak yapmadigim halde kizimda kalca gelisim geriligi var doktor kesinlikle kundak yapiyosan yapma demisdi. Bacaklari yan yana getirmek bile sakincaliki kundak neresi iyi olsun kaynananda doktor sanki biz boy olcumu bile yaptirmadik kaç ay

Ben yapıyorum bebeğim bir aylık hava serin olursa tabi sıcakta serbest bırakıyorum ama refleks olarak kendini uyandırıyor sıçrayıp sadece üst tarafını sarmaliyorum bacak taraflarını bol bırakıyorum hava serin olursa rahat uyuyor

Yapıyorum ama elleri için ayaklarını serbest bol bırakıyorum eliyle yüzünü çiziyor uyandıriyo kendini ellerini bile sıkı sarmiyom sabah kalktığımda iki elide dışarıda oluyo arada

Evet yeni doğdu diğer çocuklarımda kollarını ve bacaklarını kibrit gibi sarıyordu resmen tamamen öyle uyutuyodu

Bende öyle düşünüyorum içim rahatladı en azından kollarını bile yapmıyorum daha rahat uyuyor gibi geliyor bana ..kaynanam zaten hep çok bilmiş zorlu çene işte lohusalıkta burnumdan geliyor 2kaynanayla

Çok teşekkür ederim kizlar bilgilerinizi paylastiginiz için :heart:

Hem yarım kundak yaptım hem de 5.aya kadar devam ettim. Hava da soğuktu çok sıkıntı olmadı. Sonra havalar ısındı yavaş yavaş bıraktım. Çok sıkı bağlarsanız ona alışır bırakması da zor olur. Yarım da olsa ellerini kollarını oynattığı zaman açabileceği şekilde sarın.

Ben kızımda 2 ayına kadar yarım kundak yaptım hazır satılıyor sadece ellerini sarıyor ayakları çok rahat duruyor içinde. Gayet güzel ayakları kalçaları da. Kundak yapınca daha iyi uyuyordu.

Şimdi daha yeni yine başladi kaynanam kızım annen seni kundak yapmiyomu diyor çocuğa bende sen kundaga kafayı iyi taktın dedim kalca cikikligi olur diyonda aksine kundak ilerletiyormus dedim bu seferde bacakları sırtının kemikleri yerine oturacakmiş düzdüm duracakmiş sinir ediyo zorla

Hazır olanları var ya satın alın şunda kundak yapın diye eline verin. Belki sıkı kundak yapmayı bırakır siz de rahat edersiniz belki :thinking:

Karışmasini istemiyorum sağlığına sorun olmuyormuş ama o ben bilirim ayakları yapıyor sinir ediyor

Dinledigini anlayabiliyorsa şöyle videoyu bıraktım, evde ailecek izleyin​:melting_face:

Anlar Avrupa görmüş bir kadın o​:joy:ama atayım kavga çıkarır

Eşinizin yanında falan açın “Canım bak ben araştırıyordum ne çıktı zararlıymış bu kundak işi baya doktor ne diyor bak” de onunla izle tabi sesi full aç o da duysun yanınızda. Mecbur duyacak.:relieved_face:

Çok saol eşime izletmek daha iyi gercekten