kızlar bebekler kaçıncı aya kadar kundak yapılmalı
Bence hiç yapilmamali bebeginde kalça cikikligi yasayan bi anne olarak soyluyorum ve bunu doktorlarda soyluyo yarim kundak yaparsaniz ona bisey diyemem oda 2. Aya kadar sanirim buyudukce hareketleniyo zaten
Bende 3.aya kadar yarım yaptım harketlenmeye başlayınca bıraktım, 9.aya kadar yapıldıgını bılmiyordum
2ayligiz hiç yapmadim
Dönmeye başladığı anda bıraktık biz 3 4 aylık falandı
2 yasina girecek ama hic kudak yapmadik.
Ben de hiç yapmadım hatta yarım kundak denemiştim çıldırıyodu ben de bıraktım
Uykusunda bile sensor var sanki mubarek sipa ustunu ortmeme bile huylaniyo hemen aciyo.
Ben de kundakla büyüyen biri olarak kendim de kundak yaptım kızım durmuyordu çünkü kundak olmadan uyumuyordu bile . Evet kalça çıkığı olma olayı vs. De var ama yaptım yalan olmasın . Doğrudur yanlıştır tavsiye edemem o yüzden . Ben zaruri yaptım kızım 4. Ayında yan dönmeye başladı ama beşik alanı küçük diye yine kundakla uyuttum dönme olayı yatağında olmuyordu. 5 ayın sonuna kadar da tek kolu ve bacaklarını yarım sardım . 6. Ayda ateşlendi bir sonra kendisi istemedi daha kundaksız uyudu deli gibi de sallardık onu da kesti şimdi kucağa alıştı ama
Tek tavsiyem çocuktan çocuğa değişir burda da yapan yapmayan çok arkadaşımız vardır . İçinizden nasıl geliyor ve nasıl en güvende görüyorsanız çocuğunuzu ona göre davranın derim ![]()
zaten ben hazır kundak aldım ondan kullanıyorum çıt çıtlı bacakları serbest sadece kollar sarılı
4 aylık olacak kızım 9 gün sonra kundak olmazsa uyumuyor bende hazır kundak aldım onu kullanıyorum bu aldığım da 1-6 ay olarak geçiyor bilmiyorum artık kendi ne zaman istemezse bırakırım bende
Ben baya bildiğiniz kolları dolaşalım alttan da sıktırmalı kundak yaptım ha tek kolunu çıkardım bende son ayda bende bırakmak istiyordum zaten ama olmadı kızım uyumadı. Sonra kendi de bırakmak istiyor. Benim 8. Ayda yarım kundak yapıp bebeğini uyutan tanıdıklarım oldu bulunduğum yerde yani o yüzden biraz da bebeğe bırakmak en iyisi tabi başta da nasıl alışırsa öyle ama çocuk da uyumayınca mecbur. En doğrusunu bebeğinizin tanıyan siz olduğunuz için siz bilirsiniz
Bwnde yarım kundak yapıyorum ama çoğunlukla rahatsız oluyor. Mesela hazır yarım kundak aldım hele onu hiç sevmedi. Ellerini ağzına sokma ihtiyacı duyuyor sürekli araştırdım kendini sakinleştirme şekli imiş uyku içinde fln. Şimdi genellikle serbest arada kundak yapıyorum sıkmadığım içinde ne yapıyor ediyor belli zamandan sonra ellerini çıkarıyor ![]()
Bizde kundak yapmasak ağlıyodu uyuyamıyodu ve ellerinden korkuyodu biz yarım kundaklayıp yatırıyoduk rahatlıyodu kundaklamakta fayda vardir diye düşünüyorum yinede siz bilirsiniz
Ben 6 7 aya kadar yarım kundakyaptım hicte pisman degilim cünkü kolları hareket edince kendini uyandırıyodu ayakları yine serbetti sadece kollarını kundakladım
aynen kızım da aynısını yapıyor bende hazır kundak aldım ama şu sıralar sinir oluyor