Arkadaşlar ek gıda için mama termosu nasıl kullanılıyor dışarı çıktığımda sebze püresini gün boyu muhafaza edebilir miyim ısıtmsm gerekiyormu nasıl olacak?
Ebebekten aldığım termos 4- 5 saat ancak sıcak tutuyor, o da yetiyor. Isıtılacak kadar soğumadı hiç. Püre için hiç denemedim ama tadım ayında. Onu çok taze verdim. Ben çorbalara yemeklere geçince kullanmaya başladım. Onları da taze koyuyorum ama 2. ve son kez de ısıtıp termosa koyup yediriyorum dışarıda. Hâlâ ılık oluyor tam yemelik.
Arkadaşın eksiğine ek olarak deyim
biz de tadımlar bitti ama yemek henüz denemedim . İçine püre koydum muz yoğurt veya diğer şeyler . E bebekten 2 termos aldım ikisi de iyi. Ayrı zamanda bazen dışarıda olacaksam malum hava sıcak emziremiyorsam anne sütünü de koydum gayet de güzel ilk koyduğum sıcaklıktaydı yani ılıktı öyle diyebilirim
Bebişler çok sıcak yemediğinden zaten benim kızım 6 aylık 5 ayken başladık doktor tavsiyesi ile tadımlara. O dönemde havuç patates vs. Gibi şeyler de ezdim koydum bir sorun yaşamadı
En fazla kaç saat kalabiliyor bozulmadan bilginiz varmı?
Yani ben rahat 4 5 saati geçiriyorum hem anne sütünde hem ek gıdalarda
Kızım şuan 4.5 aylık dışari çıkarsam sabahtan akşama kadar dayanirmi diye merak etmiştim mamasinida almam gerekecek ozaman
Yani biz de şehirler arası yolculuk yaparız ayda bir net aileme gitmek için en çok orda işime yarar yolda emziremezsem falan . Uzun zamandır kullanıyorum öncelerden hep erittiğim sütler ya da sağdığım sütü koyardım olduğu gibi ara ara hala da yaparım avm falan gidince ya da hastane işi olunca. Sabahtan akşama kadar değil de yani 6 7 saati aşırmamaya çalışın
Peki bende sıcak su termosu var küçük boy 24 saat sıcak kalıyor ertesi gün bile hala sıcak ona koysam olurmu açıkçası çok mama vermek istemiyorum çünkü mamayla çok sorun yaşıyorum kusma ve kabızlık
Neden o kadar uzun süre mama saklamak istiyorsunuz ki. Sanırım bişey olmaz o termosun sıcak veya soğuk tutma süresiyle ilgili ama.
Bir de daha ay olarak erken aslında kabızlık demek için mama alıyorsa 4 5 gün kadar müsade var yapmamasında kakasını. Kusma da aslında bebek fazlasını atıyır fazla beslenmeyi yani reflü gibi bir durum varsa zaten böyle oluk oluk kusar
Suandada 4-5 gün yapmıyor ama mama ictiginde yapamadigi zaman çok kıvranıyor gece özellikle kıvranıyor fitil yapmak zorunda kalıyordum 1 ay böyle çektik kusmasida mamayı baya azalttım yine fayda etmedi kusmasida nerdeyse biberonun yarısi kadar çok kusuyor başka çözüm bulamadım ek gıdaya geçince rahatladik termosuda bazen dışarı çıktığımda gün boyu dışarda kalıyorum o arada gün boyu ek gıda versem olurmu diye sordum sabahları zaten mama içiyor
Yanii bir doktora danışsanız daha iyi olur tavsiyem doğal zeytinyağı her gün bir çay kaşığı ya da yenek içinde verin Allah yardımcınız olsun ![]()

